• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik volsta altijd met de mededeling dat 'we' slechts schriftelijk contracten aangaan. Tot nu toe nog nergens last van gehad.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

...vervolg dagvaarding:

 

ik heb een schriftelijk verweer ingediend, en dit is nog in behandeling. Eind juni zal de rechter uitspraak doen op een volgende zitting. Ik zal de uitslag nog doorgeven zodra bekend.

 

Annet

Link naar reactie
  • 0

Amsterdam; en neen, eigen actie. Ik had weinig tijd tot datum dagvaarding ivm reis, dus ik had uitstel aangevraagd. Omdat ik niet op de hoogte was van de procedure en niets van de rechtbank vernomen had, heb ik alles op papier gezet en op laatste moment ingediend, wat me beter leek voor de duidelijkheid dan aanwezig zijn maar niet de juiste antwoorden geven. (dit nav ervaring die andere gedupeerde tijdens zitting had, en de negatieve uitslag aan zichzelf weet..)

 

groet Annet

Link naar reactie
  • 0

 

Het is een horde wolven die af-en-toe een schaap uit de kudde pikt en vervolgens oppeuzelt. Ik hoop met grote hope dat je er goed doorheen komt. Iemand zou een fonds moeten beginnen waaruit juridische bijstand betaald kan worden als die dubieuze acquisiteurs en hun incassobureaus een slachtoffer voor het gerecht dagen. Of anders zou een jurist eens stap voor stap moeten uitleggen hoe je jezelf kan verdedigen. Voor een beetje geld kan je een heel dossier over zulke acquisiteurs opvragen bij SAF. MKB Nederland geeft juridische bijstand, maar die is voor kleine zelfstandigen niet beschikbaar.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ook wij hebben in oktober 2009 een opzeggingsbrief verzonden (per mail en per post).

En net als zovele hier, wordt dit door Allebedrijven genegeerd, en in januari een factuur van Allebedrijven.

Heb telefonisch contact gezocht met Allebedrijven, mijn verhaal voorgelegd, en ze medegedeeld dat wij dit niet gaan betalen.

Prima zij de meneer aan de telefoon, dan gaat u het incassobureau in, prima zij ik je doet maar!

een maand later incassobrief van CrediFin, een standaard brief die op een zeer agressieve manier is opgesteld.

Ik heb een brief teruggestuurd, met daarin de uitleg hierover en de opmerking dat wij ABSOLUUT deze nota weigeren te voldoen.

Een paar dagen later wordt ik gebeld door CrediFin, "mevrouwtje wanneer denkt u eens de nota voor Allebedrijven te gaan voldoen"?

Ik heb hem verteld dat ik telefonisch niet correspondeer, ik hierover een brief heb gestuurd, en daar doen ze het maar mee.

Tijdje niks gehoord toen kregen we weer een standaardbrief binnen van CrediFin, met daarin de sommatie om binnen 48 uur het bedrag te gaan voldoen, en wederom op een agressieve manier.

Ik was het spuugzat heb ze gebeld, medewerker van CrediFin aan de telefoon, wil me verhaal gaan doen, kreeg ik geen kans voor dendert er doorheen, waarop ik heel boos werd en hem heel vriendelijk heb verzocht, om te stoppen met die arrogante houding van hem, en het maar eens tijd werd dat hij van zijn "troon" af komt.

Verbinding werd verbroken, ik weet niet wat voor soort bedrijf dit is, maar alle medewerkers die daar werken zijn stuk voor stuk associale mensen.

Ik en mijn man werken samen in ons Laboratorium, en na het horen van het telefoongesprek werd hij zo boos en ging zelf bellen.

Dezelfde meneer van CrediFin had hij aan de telefoon, en mijn man heeft hem gevraagd hoe het wel door dringt dat wij het abbonement willen opzeggen en dit ook rium een half jaar geleden hebben gedaan, misschien moet ik dan maar even naar jullie toe komen en hem door je strot duwen, begrijp je het dan wel?

Wordt weer opgehangen, mijn man belt weer naar ze, en vraagt naar het adres want tja ze zijn wel heel dapper om dreigbrieven te sturen, maar een adres is er niet te vinden.

Wordt weer opgehangen, wij hebben ze opgzeocht op de KvK, daar staat een adres vermeld.

Wij bellen weer naar CredFin, dat hij geen moeite meer hoeft te doen om ons het adres te verstrekken, we hebben hem al gevonden.

De medewerker van CrediFin zij hierop dat hij aangifte tegen ons gaat doen, prima je doet maar, maar als je daar toch bent vertel ze ook meteen even over de praktijken van CrediFin en Allebedrijven, dat scheelt weer een aangifte doen voor ons!

Beetje triest zijn ze, veel ondernemers en particulieren lopen ze te bedreigen met die mooie standaard brieven van ze, maar als je de rollen omgaat draaien, dan beginnen ze bijna te huilen.

Wij waren er helemaal klaar mee we hebben alle correspondentie opgepakt vanochtend, en zijn naar het politiebureau gegaan voor aangifte tegen deze 2 bedrijven.

Bij de politie stonden ze al bekend, volgende week donderdag gaan ze de aangifte opnemen, en het was een verstandige beslissing om dit te doen volgens de politie.

Toen we terug kwamen hebben wij onze advocaat hierover ingeschakeld, die alle correspondentie gaat overnemen, en een bevesting zal gaan sturen naar Allebedrijven dat wij blijven volhouden en niet zullen gaan betalen, alle corrspondentie wordt dan ook nu met mijn advocaat gevoerd.

Onze advocaat is bekend met Allebedrijven en hoefde niet eens het hele verhaal uit te leggen, want de problemen zijn bekend.

Straks zal ik hiervan ook melding gaan maken naar het Steunpunt Aquisitiefraude.

Ik zal al deze klachten gaan overhandigen volgende week aan de politie, zodat ik kan aantonen dat ik niet de enige ben, met deze problemen.

Allebedrijven zijn een stelletje oplichters en niet alleen Allebedrijven maar ook CrediFin.

En ze kunnen 10 deurwaarders gaan sturen maar ik betaal NIET, dan komt het maar op een rechtzaak uit, prima heb ik er echt voor over.

Het kan toch niet zo zijn dat dit soort bedrijven hier telkens weer mee verder kunnen gaan.

Mijn advies is voor alle mensen met deze problemen, doe aangifte hiervoor, het maakt je zaak sterker, en hopelijk worden dit soort bedrijven gedwongen gesloten wegens fraude.

 

Claudia

Link naar reactie
  • 0

Verbazend dat de politie interesse heeft in het opnemen van een aangifte - ik had eerder verwacht dat ze je met een 'dat is een civiele zaak, opzouten!' hadden afgescheept. Het zou natuurlijk kunnen dat er zoveel klachten zijn dat het OM eens gaat kijken wat er aan de hand is, je weet maar nooit.

 

Overigens: ik zou je afraden iemand uit te maken voor oplichter totdat er daadwerkelijk een veroordeling voor zulks is.

Link naar reactie
  • 0

Verbazend dat de politie interesse heeft in het opnemen van een aangifte - ik had eerder verwacht dat ze je met een 'dat is een civiele zaak, opzouten!' hadden afgescheept. Het zou natuurlijk kunnen dat er zoveel klachten zijn dat het OM eens gaat kijken wat er aan de hand is, je weet maar nooit.

Klopt, ik heb onlangs ergens gelezen dat de politie nu aanraadt bij vermoeden van internetoplichting aangifte te doen. Dat heeft ook vast te maken met de verscherpte aandacht voor oplichters op Marktplaats.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

 

De rechtszaak zelf heb ik op dit forum al verschillende malen gelinkt, maar zo vat Arnoud Engelfriet op Sync het samen:

 

Tros Radar hoeft op haar forum de discussies over een controversiële websitebouwer niet op te schonen. Hoewel daarbij zware woorden vielen (”oplichter”, “boevenbende” of “bandieten”), was het uit de context duidelijk dat mensen daar stoom afblazen. En gezien de achtergrond van het bedrijf zijn de uitlatingen niet onrechtmatig. Dat vonniste de Amsterdamse kortgedingrechter vorige week.

 

Desondanks is het prima dat mods suggereren liever feitelijk te blijven dan allerlei benamingen te hanteren. Hoe meer ervaringen met Allebedrijvenin... en Credifin we verzamelen, hoe duidelijker het wordt dat het behoorlijk dubieuze bedrijven zijn. Vroeger of later valt Allebedrijvenin... wel om, terwijl Credifin zijn geloofwaardigheid als incassobureau bij ondernemers kwijt raakt.

 

Interessant is dat ook de aangifte tegen Credifin geaccepteerd lijkt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb ook vergeten op te zeggen in de 1e maand, dus moest direct 350 euro betalen. Dit jaar weer vergeten op te zeggen, dus voor dit jaar weer een factuur van 350. Ik kan hier zeker niet onderuit en moet gewoon betalen vanwege mijn domme fout?

 

Heb je ooit ingestemd met een overeenkomst?

 

Heb je al eens eerder opgezegd?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb ook vergeten op te zeggen in de 1e maand, dus moest direct 350 euro betalen. Dit jaar weer vergeten op te zeggen, dus voor dit jaar weer een factuur van 350. Ik kan hier zeker niet onderuit en moet gewoon betalen vanwege mijn domme fout?

 

Heb je ooit ingestemd met een overeenkomst?

 

Heb je al eens eerder opgezegd?

Ik werd gebeld nadat ik mijn gegevens op de website had aangepast. Ze boden mij toen een proefperiode aan, die automatisch overliep in een abonnement als ik niet binnen een maand opzegde. Dat ben ik dus vergeten en zit nu dus aan die website vast. Dit jaar weer vergeten op te zeggen dus kan nu weer 350 euro lappen :(

Link naar reactie
  • 0

Wacht even op nog wat meningen van andere. Misschien heeft iemand een andere oplossing maar zelf denk ik dat het dus betalen wordt. Mede omdat je al een keer betaald heb.

 

Heb je ooit iets ondertekent?

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Zit waarschijnlijk niets anders op dan te betalen. Vergeet niet DIRECT een opzegging met je betaling mee te sturen. Dan ben je iig op tijd.

 

Sterker nog ik zou eerst opzeggen en wachten met betalen tot zij een schriftelijke bevestiging hebben gestuurd van de opzegging. als je een aanmaning krijgt daar ook even over bellen dat je graag eerst de bevestiging van opzegging (voor volgend jaar) wilt hebben. op die manier heb je op hun brief papier een bewijs dat je hebt opgezegd. buiten dat je het zelf bent vergeten hebben ze niet zo'n goede reputatie op dit gebied. Maar als je hun eigen brief hebt word het over een jaar wel erg lastig te beweren dat je niet op tijd hebt opgezegd.

Link naar reactie
  • 0

Bovenstaande lijkt me wel een goed idee, dan heb je het in ieder geval zwart op wit staan voor de volgende keer, mochten ze over een jaar alsnog weer een rekening sturen.

 

Wat dit jaar betreft ben je denk ik de klos, zeker gezien je de vorige factuur zonder morren betaald hebt, dat kan men op zich al gebruiken om aannemelijk te maken dat er een overeenkomst is/was en je het daarmee eens was... nog afgezien van een voicelog of schriftelijke overeenkomst.

Link naar reactie
  • 0

 

Als er op valse voorwenselen een betaling is ontlokt, wil dat nog niet zeggen dat er een overeenkomst is.

 

Zo te zien ben je zelf je gegevens gaan aanpassen en heb je daarop ingestemd met publicatie gedurende de proefperiode. Je schrijft nu dat je vergeten hebt op te zeggen binnen de proefperiode. Was toen duidelijk welke consequenties de tegenpartij daaruit trok en was je op de hoogte van de vergoeding die ze vervolgens verlangden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Allemaal,

 

Ik ben ontzettend stom geweest. Ik had eerst naar dit forum moeten gaan. Ik heb ook een probleem met allebedrijvenin.

Even op een rijtje:

 

* op 14 Mei telefonisch toegezegd het contract aan te gaan met Allebedrijvenin

* op 17 Mei wordt door allebedrijvenin het contract opgesteld dat ik een dag later op 18 Mei ontvang inclusief de algemene voorwaarden

* Gedurende een paar weken wordt duidelijk dat het geen extra bezoekers oplevert. Namelijk 2 meer dan normaal via allebedrijvenin.

* Op 1 Juni per e-mail opgezegd aan allebedrijvenin.

* Telefonisch contact gehad met allebedrijven aangezien het schriftelijk moest. Op 1 Juni dus telefonisch doorgegeven dat het contract werd opgezegd.

* De brief is diezelfde dag nog geschreven op 1 Juni.

* Schriftelijk op de bus gegaan op 7 Juni

* Daarna geen bevestiging gehad.

* Op 15 Juni rekening ontvangen die op 14 Juni is opgesteld.

* Op 15 Juni gebeld; brief is nooit ontvangen, Ik moet gewoon betalen.

* Contact gezocht met KvK, geven fraudemeldpunt door.

* Contact gezocht met freudemeldpunt

* Fax gestuurd met kopie van de brief naar Allebedrijvenin op 15 Mei

* Gebeld voor bevestiging ontvangst fax op 15 Mei. Geen antwoord

 

Ik zie het allemaal op me af komen. Dit gaat me geld kosten terwijl mijn enige fout is dat de brief niet aangetekend was. HELP wat moet ik doen ?? Het is een misleidend bedrijf dat een aparte brievenbus heeft die in direct contact staat met de vuilnisbak.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Geen paniek. Je hebt op verschillende manieren tijdig opgezegd. Zowel per mail, als telefoon en brief. Weliswaar ben je zo te zien een overeenkomst aangegaan; diezelfde overeenkomst geeft je normaliter een proeftijd. Staat daarin hoe je op moet zeggen? Bovendien: Allebedrijven... claimt dat een telefonische overeenkomst geldig is, dan is een telefonische opzegging voldoende. Ze ontkennen niet met jou gesproken te hebben.

 

Gewoon poot stijf houden. Er zijn talloze mensen die hetzelfde probleem hebben; dat ontvangst van brieven ontkend wordt. Contact houden met SAF!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.