• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik moest binnen 1 maand (30 dagen) opzeggen. Toen ik dat per e-mail had gedaan en na belde, zei men mij dat het schriftelijk moest. Dat heb ik toen ook gedaan. STOM dat ik dat niet aangetekend heb gedaan, maar ja ik ging uit van 'ter goeder trouw'

 

Nu ontkent men dat men het schriftelijke deel heeft ontvangen. Ik heb geen bewijs dat het verstuurd is. Maar ik kan wel aannemelijk maken dat ik dat wel gedaan heb ...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, je hebt je best gedaan vind ik: opgezegd per e-mail, telefoon, en per gewone post.

 

Ik zou zekerheidshalve even een specificatie van je telefoonrekening bewaren. Uiteraard bewijst dat niet de inhoud van het gesprek, maar in combinatie met een afdruk van je e-mail en kopie van de brief die je gestuurd hebt lijkt het me wel een tamelijk overtuigend verhaal, mocht men om dat geld naar de rechter stappen.

 

Opzegging per aangetekende brief kunnen ze overigens niet vereisen,dat is nodeloos bezwarend... dus het enige dat ze kunnen doen is ontkennen een opzeggen te hebben ontvangen, nog per mail, per telefoon of per brief.

 

Als er op valse voorwenselen een betaling is ontlokt, wil dat nog niet zeggen dat er een overeenkomst is.

 

Klopt, het is op zichzelf geen (|hard) bewijs, maar wel een indicatie die bijdraagd aan een geheel. Een rechter zal bijv best vragen waarom je een factuur van 300 euro zomaar betaald hebt, zeker als eenmanszaak die geen administratieve afdeling heeft die klakkeloos facturen uitbetaald.

Link naar reactie
  • -4

Hallo Allemaal !

 

Ik heb met veel interesse al deze berichten gelezen over allebedrijvenin. En een beetje relativering is toch wel op zijn plaats vindt ik. Momenteel krijgen we op onze website bezoekers die via allebedrijvenin door klikken. Zeker als je moeite hebt je website hoog in Google te krijgen is dit een uitkomst.

 

Opzeggen indien het tegenvalt (en dat kan natuurlijk altijd) moet je dan wel binnen de 30 dagen doen en ..... aangetekend is altijd een goed idee (niet alleen bij allebedrijvenin). Maar zo'n 400 Euro is een hoop geld en ik kan voorstellen dat je je wilt bedenken indien die rekening op je mat ligt (na die 30 dagen). Maar antidateren van je opzegging blijkt dan ineens moeilijk. En terecht ! Dat zouden jullie als ondernemer ook niet pikken.

 

Ikzelf vindt het best handig om op deze manier extra bezoeken op mijn website te krijgen. Maar er zal altijd wel een klein aantal ontevreden klanten blijven. Helaas is internet een medium waarop je heel snel je mening over een bedrijf kan geven. Ik hou dan ook mijn hart vast wat mensen over mijn bedrijf zullen schrijven indien men een iets te hoge (niet realistische) verwachting heeft.

 

Groetjes,

 

Patrick

Link naar reactie
  • 0

noem je 22 pagina's een kleine groep ontevreden ondernemers?

 

Als je werkelijk alles hebt gelezen, niet bij allebedrijven werkt en goed nadenkt, kun je niet anders dan toegeven dat ze de boel oplichten door aan te geven dat al die brieven kwijt raken en dat ze in de omgang gewoon een stel horken zijn.

Link naar reactie
  • 0

22 pagina's inderdaad. Maar dan wel meerdere posts van dezelfde gebruikers. Kwantiteit zegt niet alles :)

Beste Patrick, Ben je ondernemer? Of wat is precies de reden dat je hier op HigherLevel in dit topic beland bent? Verbaasd me om meteen zo'n tegenstrijdige reactie te zien van iemand die nog totaal niet bekend is op HL. Niets ten nadele natuurlijk, alle ondernemers zijn hier van harte welkom, maar je ziet het niet vaak dat iemand meteen in zo'n specifiek geval duikt!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

22 pagina's inderdaad. Maar dan wel meerdere posts van dezelfde gebruikers. Kwantiteit zegt niet alles :)

Als je het gelezen hebt, zie je dat niet alle pagina's door 6 personen geschreven zijn, in dit geval zegt kwantiteit wel wat.

 

Ben wel erg benieuwd welke site dan van jouw is. Er staat niets in je profiel.

 

@ LUC, volgens zijn eerste bericht komen de bezoekers op zijn site, dus het lijkt me wel dat hij ondernemer is.

Link naar reactie
  • 0

Goh, de eerste tevreden klant van allebedrijveninnederland meld zich. ;D

 

 

 

 

 

Hallo Allemaal !

 

Ik heb met veel interesse al deze berichten gelezen over allebedrijvenin. En een beetje relativering is toch wel op zijn plaats vindt ik. Momenteel krijgen we op onze website bezoekers die via allebedrijvenin door klikken. Zeker als je moeite hebt je website hoog in Google te krijgen is dit een uitkomst.

 

Opzeggen indien het tegenvalt (en dat kan natuurlijk altijd) moet je dan wel binnen de 30 dagen doen en ..... aangetekend is altijd een goed idee (niet alleen bij allebedrijvenin). Maar zo'n 400 Euro is een hoop geld en ik kan voorstellen dat je je wilt bedenken indien die rekening op je mat ligt (na die 30 dagen). Maar antidateren van je opzegging blijkt dan ineens moeilijk. En terecht ! Dat zouden jullie als ondernemer ook niet pikken.

 

Ikzelf vindt het best handig om op deze manier extra bezoeken op mijn website te krijgen. Maar er zal altijd wel een klein aantal ontevreden klanten blijven. Helaas is internet een medium waarop je heel snel je mening over een bedrijf kan geven. Ik hou dan ook mijn hart vast wat mensen over mijn bedrijf zullen schrijven indien men een iets te hoge (niet realistische) verwachting heeft.

 

Groetjes,

 

Patrick

 

(even vastleggen)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Google eens op "allebedrijveninnederland.nl" dat winnen ze toch nooit meer. Het feit dat ze doorgaan geeft al aan dat ze een plank voor de kop hebben.

 

Als je met een partij in zee gaat eerst even op de naam googlen......

 

Toch wel een goed (seo) forum dit ;D

 

Zal eens naar de structuur en code gaan kijken......

Link naar reactie
  • 0

 

Op het forum van Google wordt Allebedrijvenin... beschuldigd van zoekmachine-manipulatie. Wat vinden de SEO-experts van dit verschijnsel?

Als er echt sprake van manipulatie kan zijn, effent Google het effect op termijn wel weer uit. Echte manipulatie kan op termijn enkel in je nadeel werken. Ik heb hier echter niet het gevoel dat de content irrelevant is of de websites absurd hoog staan.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels zijn we flinke tijd verder maar een reactie is uitgebleven, toch vreemd right? Of geef je het verlossende antwoord Patrick?

Hallo Allemaal !

 

Ik heb met veel interesse al deze berichten gelezen over allebedrijvenin. En een beetje relativering is toch wel op zijn plaats vindt ik. Momenteel krijgen we op onze website bezoekers die via allebedrijvenin door klikken. Zeker als je moeite hebt je website hoog in Google te krijgen is dit een uitkomst.

 

Opzeggen indien het tegenvalt (en dat kan natuurlijk altijd) moet je dan wel binnen de 30 dagen doen en ..... aangetekend is altijd een goed idee (niet alleen bij allebedrijvenin). Maar zo'n 400 Euro is een hoop geld en ik kan voorstellen dat je je wilt bedenken indien die rekening op je mat ligt (na die 30 dagen). Maar antidateren van je opzegging blijkt dan ineens moeilijk. En terecht ! Dat zouden jullie als ondernemer ook niet pikken.

 

Ikzelf vindt het best handig om op deze manier extra bezoeken op mijn website te krijgen. Maar er zal altijd wel een klein aantal ontevreden klanten blijven. Helaas is internet een medium waarop je heel snel je mening over een bedrijf kan geven. Ik hou dan ook mijn hart vast wat mensen over mijn bedrijf zullen schrijven indien men een iets te hoge (niet realistische) verwachting heeft.

 

Groetjes,

 

Patrick

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik ben deze week weer gebeld door onze grote vrienden.

 

Of ik interesse had? Ik vroeg of ze even op dit forum wilde kijken zonder verder nadere toelichting, en mij daarna wilde terugbellen. Ik wacht nog op telefoon... ;D

www.rondvaartzwolle.nl

Link naar reactie
  • 0

Nou dames en heren,

 

ALLEBEDRIJVENIN.nl is ook met mijn bedrijf bezig!

 

ELLENDE! Is wat jou vind, Niet de klanten! Als mijn probleem niet opgelost word zal ik wel een uitgebreide tekst hier zetten met mijn probleem. Ik zal dan ook naar de stadskrant gaan om mensen te waarschuwen en desnoods een site maken om hun GOEDE diensten te promoten!

 

Maar tot dan blijf ik geduldig nog even wachten en kijken hoe deze ervaring afloopt.

 

Mvgroet

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik lees op dit forum dat er diverse mensen/ondernemers zijn die een geschil hebben met alle bedrijven in.....

Ik ben een tijdje geleden gebeld met de vraag of ik een camoagne wil voor de duur van 1 jaar met de eerste 30 dagen op proef. Indien ik de preof periode niet wou verlengen kan deze binnen 30 dagen geheel gratis worden beeindigd. en dat is wat ik ook deed...TELEFONISCH!! Ik kreeg een telefoniste aan de lijn die dat wel even zou regelen......mooi niet dus want zei is niet van het bedrjf zelf en kan dus niets regelen alleen doorgeven. Nadat ik een factuur had ontvangen voor een heel jaar heb ik weer gebeld met het bedrijf met het verzoek om zsm te worden terug gebeld. De telefoniste zei mij dat het waarschijnlijk een dag later zou worden maar daar had ik geen boodschap aan. Diezelfde dag ben ik gebeld en zijn wij tot de conclusie gekomen dat er sprake was van mis communicatie. De factuur wordt gecrediteerd en alles wordt goed opgelost.

Als je alle bedrijven in..... een mail stuurd krijg je dezelfde dag nog een reactie terug. Kortom: als je belt gewoon vragen of je zsm kan worden terug gebeld. De telefoniste die je aan de lijn krijgt als je belt is van een extern callcenter en niet van alle bedrijven in....

Link naar reactie
  • 0

Diezelfde dag ben ik gebeld en zijn wij tot de conclusie gekomen dat er sprake was van mis communicatie. De factuur wordt gecrediteerd en alles wordt goed opgelost.

 

Goed nieuws. Nu die andere 999 gevallen van miscommunicatie nog. Incassobureau afzetten, rechtszaken staken en fris opnieuw beginnen met een eerlijke service die transparant overeengekomen wordt. Wordt het de grootste internetgids voor alle bedrijven in Nederland met alleen maar positieve reviews!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waarom heb je op proberen te zeggen na de proefperiode?

 

De factuur wordt gecrediteerd en alles wordt goed opgelost.

Wordt of is?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.