• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is toestemming van beide partijen tot opname dus dat mag geen probleem zijn. Of je ze ook mag publiceren? Lijkt me in eerste instantie wel, het is geen copyright o.i.d. wat hier van toepassing is wat problemen op kan leveren. Wellicht even een jurist raadplegen.

 

YouTube verwijderd nogal veel dus dat zou ik sowieso niet gebruiken als opslag van dit soort gegevens.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien zou je ook de brieven willen delen, zodat andere ook huun voordeel er mee kunnen doen.

Dit lijkt me niet fair ten opzichte van het Steunpunt Aquisitiefraude. Zij hebben ook medewerkers zitten die betaald moeten worden. Bovendien is de brief afhankelijk van de situatie, al zijn er ook een hoop overeenkomsten tussen de verschillende zaken. Daarnaast is gevraagd om de opname van het gesprek online te zetten. Hier begin ik niet aan. Ik wil graag wel de privacy van mijn medewerker beschermen. Moch iemand een rechtzaak hebben, dan hoor ik het graag en ben ik ook bereid de opname ter beschikking te stellen.
Link naar reactie
  • 0

 

Belangrijkste is dat we slachtoffers helpen. Wellicht kan SAF geluidsopnames verzamelen, en misschien doen ze dat al. We werken waar mogelijk samen met SAF. Die willen best actiever steun verlenen via dit forum, maar hun juridische bijstand is professioneel dus ze moeten fondsen werven. Ze krijgen oa hulp van MKB Nederland, VNO-NCW, Horeca Nederland, KVGO, BOVAG en het Min van Justitie, maar EZ is terughoudend. EZ is financier van HL, dus daar hangt het een beetje op.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Op een blog die ik volg werd geschreven over Allebedrijvenin. Ik reageerde daarop door te vermelden dat Allebedrijvenin een vreemde manier had van het werven van klanten en dat een hoop ondernemers daardoor gedupeerd zijn, met een link naar dit topic.

 

Allebedrijvenin reageerde daarop zelf en belooft beterschap:

 

[...]

We vinden het vervelend om te lezen dat jullie negatieve ervaringen hebben (gehad) met ons bedrijf. Iedereen die klachten heeft of onduidelijkheden rondom Allebedrijvenin.nl, willen we vragen contact met ons op te nemen zodat we je klacht zo spoedig mogelijk voor je kunnen oplossen. Dit kan via 0900 222 888 9 (lokaal tarief) of via info APENSTAART allebedrijvenin.nl. Bedankt voor de gegeven feedback, hier gaan we zeker mee aan de slag.

Wellicht kunnen gedupeerde HL leden alsnog een schikking vinden met hen.

Link naar reactie
  • 0

 

D'r is een beetje beweging bij Allebedrijvenin... Ze wilen een kortingssite lanceren en blijkbaar zijn de negatieve ervaringen van ondernemers die klagen op diverse fora waar oplichters ter sprake komen geen aanbeveling. Dus nu geven ze toe dat er in het verleden niet altijd even correct gehandeld is.

 

geschreven door Allebedrijvenin, December 30, 2010

 

Wij kunnen helaas niet ontkennen dat wij in het verleden de behoeften van onze klanten soms niet goed hebben ingeschat. Hierdoor kon het overkomen alsof Allebedrijvenin koste wat het kost geld wilde verdienen aan haar klanten, terwijl dit absoluut niet de bedoeling was.

 

Op dit moment zijn wij bezig om onze manier van werken te verbeteren, zowel intern als extern. Dat houdt in dat wij bezig zijn met een marktonderzoek om de wensen van onze (ex-) klanten te inventariseren en hen beter te helpen bij problemen die zij tegenkomen op onze website. Met deze feedback zijn we onze website nu aan het optimaliseren. Ook intern zijn we bezig met verbeteringen: onze medewerkers worden beter getraind om klanten meer persoonlijke aandacht te geven. Daarnaast zijn we, zoals genoemd in het artikel, bezig met een couponwebsite. Deze website komt los te staan van Allebedrijvenin.nl, maar wordt wel een dochteronderneming.

 

We vinden het vervelend om te lezen dat jullie negatieve ervaringen hebben (gehad) met ons bedrijf. Iedereen die klachten heeft of onduidelijkheden rondom Allebedrijvenin.nl, willen we vragen contact met ons op te nemen zodat we je klacht zo spoedig mogelijk voor je kunnen oplossen. Dit kan via 0900 222 888 9 (lokaal tarief) of via mail. Bedankt voor de gegeven feedback, hier gaan we zeker mee aan de slag.

 

Aan te raden is kritici niet juridisch te bestrijden, maar gewoon de fouten toe te geven. Het is namelijk misleidend om 3 maanden proeftijd aan te bieden en vervolgens een overeenkomst af te raffelen met 1 maand opzegtermijn. Vervolgens zou alle gedupeerden vrijwaring van incasso aangeboden kunnen worden. Inmiddels moet er genoeg verdiend zijn om als fatsoenlijk bedrijf verder te gaan.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Allebedrijvenin wil zijn leven beteren. Da's altijd prima, maar er is wat achterstallig onderhoud in de relatiesfeer. Dit onderwerp is geopend in december 2006, vier jaar geleden. Beide oprichters van Allebedrijvenin zijn ingeschreven op HL, maar hebben nooit op een klacht gereageerd. In 2010 alleen meldden zich in dit topic 28 mensen met nieuwe klachten, allemaal gericht op misleidende acquisitie en agressieve incasso. Dat lijkt me het topje van de ijsberg. Idee is om al die mensen nu te gaan vragen of de problemen inmiddels opgelost zijn of worden, zoals Allebedrijvenin suggereert.

 

En dan zouden we eens onderzoek kunnen gaan doen onder ingeschreven bedrijven om te zien hoe tevreden die zijn met de dienstverlening.

 

geschreven door Allebedrijvenin, December 31, 2010

 

Internetfraude is iets wat tegenwoordig helaas veel voorkomt, maar waar wij als bedrijf absoluut niet mee geassocieerd willen zijn. Wij streven naar een eerlijke en langdurige relatie met onze klanten. In het verleden hebben wij de situatie rondom het effect van onze opzegprocedure inderdaad onderschat. Wij zijn op dit moment dan ook bezig deze procedure te verbeteren. Tegenwoordig kijken we met veel meer aandacht naar elke individuele situatie en zoeken samen met de klant naar een geschikte oplossing. Dit kan zich uiten in een coulante houding tegenover de betalingen, een compensatie die wij aanbieden aan onze klanten of een andere oplossing. Iedere situatie bekijken wij apart zodat we onze klanten zo goed mogelijk kunnen helpen.

 

Wij hopen dat onze klanten tevreden blijven met onze diensten en zullen voortdurend blijven luisteren naar hun behoeften en verbeteringen en deze doorvoeren in de praktijk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vandaag zat ik weer in de belronde. De telefonist, was verbaast over het aantal negatieve berichten op internet. Maar ik heb wel zijn verkoopverhaal beluisterd, wat ik ervan begreep is dat het niets veranderd is en dat men vierkant achter het beleid van roegere jaren staat.

Ik heb hem ook maar even op de blog van zijn baas gewezen.

Link naar reactie
  • 0

Beste forumleden,

 

Ik heb het zelfde gedaan, heb 18 januari netjes per post opgezegd, maar zeij beweren deze brief niet te hebben ontvangen. Hij is echt gepost, maar ik krijg nu een factuur van dik € 383,00. Ik voel me zwaar belazerd en laat het er ook niet bij zitten!!

 

Ik wil iedereen die problemen heeft met ALLEBEDRIJVENIN betreft een onterechtte factuur, mij een email te sturen, dan zetten we gezamelijk de schouders eronder met of zonder advocaat!!!. Ik wil me niet klein laten maken door deze manier van zaken doen!

 

Als je nog even je hart wil luchten: Log in op FACEBOOK en schrijf je grieven hierin! Kijken of ze zich daar iets van aan trekken.

 

Inloggen: Zoeken op Alle bedrijven in

 

info@logicwebdesign.nl

 

Met vr groet,

 

P.van Hemert

Rotterdam

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

hier dezelfde ervaring met www.allebedrijven.nl !

Ik heb een opzegging binnen een maand verstuurd, en zij beweren dat zij deze niet ontvangen hebben.

Zij sturen een idiote brief waarin ze vragen om een bewijs dat ik de opzeggingsbrief heb verstuurd...

 

Grappenmakers.

 

Nog voordat ik maar 1 brief van een incassobureau krijg heb ik meteen een juridisch adviseur ingeschakeld.

Wat heb ik een hekel aan dit soort ondernemers!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik heb juist goede ervaringen met Allebedrijvenin... Ik vraag namelijk meestal aan onze klanten op wat voor een manier ze bij ons terecht zijn gekomen en heb al meerdere malen gehoord via Allebedrijvenin. Ook zijn onze websitebezoekers vele malen hoger geworden. Wij hebben een presentatiepagina op de site www.allebedrijveninutrecht.nl. Omdat de producten die op onze presentatiepagina staan seizoensgebonden zijn wijzigen wij deze meerdere malen per jaar. Deze wijzigingen worden altijd kosteloos, snel en keurig aangepast. Zelfs als we kleine wijzigingen hebben, worden wij altijd vriendelijk geholpen.

 

Succes!

 

Ik ben best benieuwd wie dit geschreven heeft.

Mijn ervaringen zijn namelijk dat mijn bezoekersaantallen nauwelijks verbeterden, en het aantal nieuwe klantcontacten is ongewijzigd.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
hier dezelfde ervaring met www.allebedrijven.nl !

Ik heb een opzegging binnen een maand verstuurd, en zij beweren dat zij deze niet ontvangen hebben.

Zij sturen een idiote brief waarin ze vragen om een bewijs dat ik de opzeggingsbrief heb verstuurd...

 

stuur ze een kopie van het bewijs van aangetekend verzonden en je bent van alles af, heb je dat niet dan is het inderdaad jouw woord tegen het hunne. :-\

 

Grappenmakers.

 

nee hoor! slimbo's die alle mazen van de wet kennen en zich richtten op goedgelovigen ;D

Link naar reactie
  • 0

Beste forumbezoekers,

 

Op dit moment ben ik met Allebedrijven in uit de problemen gekomen. Het berustte mijner zijds op een misverstand en op dit moment is mij toegezegd de factuur te zullen crediteren. Blij dat dit nu op een gewone volwassen manier is opgelost. Mijn melding is dan ook puur (en begrijpelijk) uit emotie geplaatst!

 

Met mijn hartelijke dank aan........ Alle bedrijven in......Rotterdam

 

Peter van Hemert

LogicWebdesign

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niemand vals beschuldigen, het valt me alleen wel op dat wanneer er iets positief's gemeld wordt dit altijd gedaan wordt door nieuwe leden, waar men vervolgens nooit wat over hoort.

 

Maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook zo zijn dat ze daar eindelijk wakker zijn geworden en werkelijk wat willen veranderen...

Ik ben heel benieuwd of deze trent dan door zet. Er zitten zo te lezen nog heel wat ondernemers te wachten op gerechtigheid.

Link naar reactie
  • 0

 

Op dit moment ben ik met Allebedrijven in uit de problemen gekomen. Het berustte mijner zijds op een misverstand en op dit moment is mij toegezegd de factuur te zullen crediteren. Blij dat dit nu op een gewone volwassen manier is opgelost. Mijn melding is dan ook puur (en begrijpelijk) uit emotie geplaatst!

 

 

Peter heeft in niet mis te verstane bewoordingen zijn beklag gedaan op de Facebook-pagina van Allebedrijvenin... Zijn bijdrage van 27 januari 2010 is inmiddels van die Facebook-pagina verwijderd. Dat is dus een zeer effectieve manier om je geld terug te krijgen.

 

Beste forumleden,

 

Ik heb het zelfde gedaan, heb 18 januari netjes per post opgezegd, maar zeij beweren deze brief niet te hebben ontvangen. Hij is echt gepost, maar ik krijg nu een factuur van dik € 383,00. Ik voel me zwaar belazerd en laat het er ook niet bij zitten!!

 

Ik wil iedereen die problemen heeft met ALLEBEDRIJVENIN betreft een onterechtte factuur, mij een email te sturen, dan zetten we gezamelijk de schouders eronder met of zonder advocaat!!!. Ik wil me niet klein laten maken door deze manier van zaken doen!

 

Als je nog even je hart wil luchten: Log in op FACEBOOK en schrijf je grieven hierin! Kijken of ze zich daar iets van aan trekken.

 

Inloggen: Zoeken op Alle bedrijven in

 

info@logicwebdesign.nl

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Je moet je eerst aanmelden en dan verschijn je op hun lijstje van X people like this. Dat is dus even slikken, maar het loont. Allebedrijvenin... wil negatieve reviews zoals op dit forum wegdrukken door zeer actief te zijn op Twitter, Facebook en Youtube. Daar moet de sfeer echter wel positief blijven. Als je dus aan die fora een eventuele klacht toevoegt, wordt die sneller opgelost. Moet je wel een serieuze klacht hebben.

 

Deze sociale druk via sociale media biedt een interessant perspectief aan ondernemers die een betere service verlangen. Deel je ervaring met die route op HL, want dan kunnen ook andere ondernemers gebruik maken van dezelfde achterdeurtjes.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.