• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd over ons vernieuwde opzeggingsproces.

Nee, niet echt.

 

Eigenlijk is het hetzelfde als het al was, alleen kan het nu ook per email. Als je al de moeite neemt om op een forum als dit je verontschuldigingen en verbeteringen te plaatsen, doe het dan goed. Voor de causal lezer lijkt het allemaal erg vriendelijk, maar substantieel verandert er eigenlijk niets.

 

Gemiste kans...

 

edit: lees de bijzonder voor de hand liggende tip van Walter hierboven eens door - hadden jullie dat zelf nou niet kunen bedenken?

Link naar reactie
  • 0

Vandaag 07-02-2011 werd ik telefonisch benaderd door een medewerker van Allebedrijvenin.nl

 

En ik moet eerlijk bekennen dat we een vrij positief gesprek hebben gehad

Blijkbaar zijn ze er achter gekomen dat de gevoerde werkwijze niet erg vruchtbaar is geweest voor een "prettige" samenwerking met diverse bedrijven.

 

Er werd mij beloofd om een coulanceregeling toe te passen, en ik bespeurde zelfs enige spijt

Hoe het allemaal gelopen is

Ik heb dan ook geen woord gejokt, en alles is totaal misgelopen tussen dit bedrijf en mij.

 

Echter als iemand zijn fouten op deze manier toegeeft, en bereid is om de schade te vergoeden

En daar ook nog eens een alternatief op los laat, ben ik de eerste die dit ook kenbaar wil maken op dit forum.

Daarom zet ik de mail die ik vandaag heb ontvangen hier op het forum

Ook zal ik vermelden of ik inderdaad het bedrag terug heb mogen ontvangen.

 

Uiterst spijtig dat het op deze manier moest gaan. !!

 

=============================================================================================

 

Geachte heer Scholten,

 

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud van vandaag vat ik ons gesprek nog even beknopt samen.

 

 

We zijn in dialoog gegaan en hebben gesproken over het feit dat u van mening bent onterecht een factuur te hebben betaald. De annuleringsbrief hebben we destijds om onbekende reden niet binnen de proefperiode ontvangen. De situatie is nu nogmaals bekeken en we hebben besloten een coulanceregeling toe te passen. In dit geval houdt dat in dat u het betaalde bedrag teruggestort zal krijgen.

 

 

 

Naast creditering van de factuur bieden we u de mogelijkheid een jaar op onze nieuwe website vermeld te staan. De website zal op korte termijn gelanceerd worden. Om tot een goede onderlinge samenwerking te komen, zal de vermelding kosteloos zijn. U kunt contact met ons opnemen wanneer u hier gebruik van wenst te maken.

 

 

 

We willen u nogmaals bedanken voor het goede gesprek en zijn blij tot een passende oplossing gekomen te zijn.

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Alle bedrijvenin B.V.

 

 

 

 

Erik [edit]

 

Afdeling Klantenservice

 

 

 

Adres:

 

Peperstraat 57

 

2801 RD Gouda

 

 

 

Postadres:

 

Postbus 188

 

2800 AD Gouda

 

 

 

Tel: 0900 222 888 9

 

Fax: 0182 548712

 

Email: edit @allebedrijvenin.nl

 

 

 

mod-edit: Niet relevante persoonsnaam en mailadres verwijderd uit dit bericht

Link naar reactie
  • 0
De annuleringsbrief hebben we destijds om onbekende reden niet binnen de proefperiode ontvangen. De situatie is nu nogmaals bekeken en we hebben besloten een coulanceregeling toe te passen.

En dit is nu precies wat zo storend is - geen enkel bedrijf heeft zoveel post die niet aankomt dat het geen toeval meer kan zijn, dus coulance? Zorg er voor dat je netjes zaken doet, dan hoef je niet coulanter te zijn dan wie dan ook.

 

Ik raad iedereen trouwens aan om in de toekomst per email op te zeggen. Ook al komt er geen reaktie, met de logfiles van de mailserver en door een gebrek aan foutmeldingen naar aanleiding van je email is het prima aan te tonen dat deze wel degelijk is aangekomen bij ABIN. Dat deze onderneming eventueel niet in staat zou blijken te zijn haar infrastructuur op een dusdanige manier in te richten dat deze email ook daadwerkelijk gelezen en behandeld wordt is dan jouw probleem niet meer.

Link naar reactie
  • 0

Echter als iemand zijn fouten op deze manier toegeeft, en bereid is om de schade te vergoeden

 

Daarover gesproken: Wat is ABIN/Credifin van plan te gaan doen met alle klanten die tegen wil en dank toch maar betaald hebben om van het gezeik af te zijn, terwijl ze wel degelijk een opzegging hadden verstuurd, per gewone post of email?

 

Verbetering beloven is 1 ding, maar m.i. is het compenseren van gedupeerden uit het verleden onontbeerlijk om je naam te zuiveren. Het zou ABIN daarom sieren om alle betwiste vorderingen (bijv alles dat door credifin is geind) maar eens na te lopen, en al deze bedrijven actief te benaderen en restitutie aan te bieden mochten ze de dienst tegen wil en dank door de strot geduwd hebben gekregen.

 

Uiteraard zullen we hier dan wel teruglezen hoe dat verlopen is.

Link naar reactie
  • 1

Beste Peter en Walter,

 

We willen jullie bedanken voor de feedback. Er is besloten het e-mailadres abonnementen@allebedrijvenin.nl aan te maken. Klanten die hun vermelding willen annuleren kunnen een bericht naar dit e-mailadres sturen en krijgen een autoreply dat het bericht is ontvangen.

 

In eerdere berichten wordt gesuggereerd dat we ontvangen annuleringen en/of overige brieven negeren of zelfs vernietigen. We willen benadrukken dat dit absoluut nooit en te nimmer het geval is geweest. Alle ontvangen correspondentie wordt op een correcte wijze verwerkt. Mochten er nog vragen zijn over dit proces, dan kan er met mij contact opgenomen worden.

 

Nogmaals bedankt voor de feedback en wij hopen hiermee het probleem opgelost te hebben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

 

Link naar reactie
  • 0

Net even een test verstuurd waarop volgende reactie kwam na een minuut of 5, dus of dat automatisch is weet ik niet, maar de reactie kwam wel

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.

 

Binnen 2 werkdagen zullen wij contact met u opnemen om uw opzegging te bevestigen of om uw vraag te beantwoorden.

Mocht u na 2 werkdagen nog geen reactie hebben ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om telefonisch contact met ons op te nemen via 0900-222 888 9 (lokaal tarief).

 

Met vriendelijke groet,

 

Allebedrijvenin BV

Klantenservice

Link naar reactie
  • 0

Hallo Allemaal,

 

Onze kapperszaak stond gratis aangemeld op allebedrijven.nl.

 

Vandaag werd mijn vriendin benaderd door een medewerkster met de vraag of zij haar gratis abonnement wou omzetten naar een betaalde , waardoor er nog meer mensen geworven konden worden.

 

Dit abonnement zou na 30 dagen proef definitief ingaan. Hier zouden we binnen 4 dagen een bevestigingsmail over ontvangen.

 

Ik was blij met een gratis vermelding , maar niet met een betaalde , dus ben meteen gaan speuren en kwam toen bij dit forum uit.

 

Ik wou al opzeggen , maar toen ik dit forum eens doorlas was mijn gedachte "opzeggen als de wiedeweerga"

 

Heb nu dus al net een opzeggingsmail gestuurd naar het mailadres wat ik hier tegenkwam en heb daarin ook expleciet gevraagd om een bewijs van opzegging.

Ook heb ik meteen een schriftelijke versie gemaakt , die maandag aangetekend verstuurd gaat worden.

 

Ik hoop dat dit voldoende is , aangezien we ruim binnen de 30 dagen vallen.

 

Wat denken jullie??

Link naar reactie
  • 0

Hallo Frans,

 

Inderdaad heb ik dit mailtje ontvangen

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.

 

Binnen 2 werkdagen zullen wij contact met u opnemen om uw opzegging te bevestigen of om uw vraag te beantwoorden.

Mocht u na 2 werkdagen nog geen reactie hebben ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om telefonisch contact met ons op te nemen via 0900-222 888 9 (lokaal tarief).

 

Met vriendelijke groet,

 

Allebedrijvenin BV

Klantenservice

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet nu ddus ook wel terug komen op mijn positieve reactie. Ik heb welliswaar mijn geld terug gekregen, maar de afspraak dat de advertentie zou worden aangepast is nog steeds niet nagekomen.

 

Hard schreeuwen werkt dus wel, je kunt je geld terug krijgen. Echter blijkt dat er niet echt wat zal veranderen. Dat blijkt ook een beetje op de frequentie waarop ze hier durven te reageren.

 

Jammer, ik dacht even dat er iets zou veranderen, weer een illussie minder.

Link naar reactie
  • 0

Ik raad aan sowieso niet voor een betaald abonnement te kiezen bij deze organisatie, hier heb je niet veel aan. Zij hebben mij gebeld of ik een betaald profiel pagina wilde op hun website. Ik vertelde direct dat ik hier geen interesse in had, toen begon de verkoper glashard tegen mij te liegen. Zij vertelde mij dat ik gegarandeerd bovenaan in Google zou komen op de voor mij relevante termen. Ik heb vrij veel ervaring in SEO en daarom wilde ik akkoord gaan als zij mij dit zwart op wit kon sturen, dit zou zij verzorgen maar nu een jaar later nog steeds niks vernomen.

 

 

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

L.S.

 

Ook ik had een geschil met Alle Bedrijvenin B.V. en had intussen ook al CrediFin achter mij aanzitten. Inhoudelijke argumenten

die ik de afgelopen maand had aangevoerd in brieven en email werd niet naar geluisterd of terzijde geschoven, het was steeds maar weer hetzelfde antwoord: U was te laat met opzeggen en U moet dus betalen. Er werd al gedreigd met de deurwaarder.

 

Heb dit forum-onderwerp al onder mijn favorieten staan en heb er vandaag nog een keer aandachtig door heen gebladerd en kwam op een bericht tegen van 4 februari van de heer Sven Wiggers, Hoofd Klantenservice. Deze mijnheer heb ik vanmiddag een email gestuurd, werd binnen een uur terug gebeld door een college van hem, de heer De Vries.

 

Aan de heer de Vries heb ik mijn probleem met Alle Bedrijvenin B.V. uitgelegd, mijn grootste punt van kritiek was dat er wel binnen 24 uur nadat je de "gratis vermelding" op hun website hebt geplaatst, je gebeld wordt voor de bekende vervolgactie.

Ik heb hem eerlijk gezegd dat hetgeen ik op de voice-log heb gezegd, correct was en dat ik dus wist wat hun aanbod was, maar dat ik de beloofde opdracht bevestiging per post nooit heb ontvangen ( dit speelde zich af vorig jaar oktober, de periode van de TNT stakingen) en alleen maar een email waarin mij werd gevraagd bepaalde gegevens aan te leveren.

 

Deze gegevens heb ik echter nooit aangeleverd, door de drukte van de werkzaamheden gewoon vergeten en pas op het moment dat ik de factuur ontving, ging mij weer een lampje branden. Heb toen ook gelijk gebeld en een email gestuurd dat ik het er niet mee eens was en dus niet van plan was te betalen. Mocht allemaal niet helpen, tot aan het gesprek van vanmiddag.

 

De heer De Vries kon zich vinden in mijn klacht en vertelde mij ook dat de procedures zijn aangepast en dat er nu na 7 dagen weer contact wordt opgenomen als de klant nog niets heeft aangeleverd. De factuur is in zijn geheel gecrediteerd en omdat ik van mijn kant ook niet geheel zonder blaam was, heb ik aangeboden de helft van de incassokosten te betalen. Dat bedrag was te overzien en gelijk een goede les voor de toekomst.

 

Men is dus bezig met het aanpassen van procedures en staat nu open voor de argumenten die de klant aanbrengt. Weet niet of dit voor iedereen gaat gelden, maar mijn advies is, stuur een email en wie weet hoe het afloopt.

 

Een positieve afloop van een geschil mag ook wel een keer vermeld worden.

 

mvrgr

hps58

Link naar reactie
  • 0

Het zal allemaal best wel zo zijn, maar toch houd ik altijd een paar nekharen over die niet meer terug willen naar de ligstand als iemand in zijn eerste bericht heel positief is over een bedrijf wat er op zijn zachts gezegd rare praktijken op nahield.

 

Maar dat is mijn insteek, hoop dat we in de toekomst nog veel van je gaan horen op het forum.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben benaderd door Allebedrijvenin en werd een proefperiode aangeboden op 6dec. op 14 dec .werd mij nog gevraagd naar steekwoorden , die ik toen gegeven heb.Op 6 jan. heb ik gemaild en gebeld dat ik niet door ging en vervolgens op 11 jan. nog een aangetekende brief verstuurd met opzegging.De rekenig van ong 350 € lag er wel met de dreiging het uit handen te geven als ik niet betaalde.Een publicatieschema of bevestiging heb ik nooit ontvangen en de voorwaarden pas bij de rekening.Volgens Allebedrijven is is het proefcontract ingegaan op 6 dec. en kan ik hoog of laag springen betalen zal ik.Wat kan ik nu doen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Link naar reactie
  • 0

Wat kan ik nu doen ?

 

Je hebt op 6 januari gemaild dat je geen gebruik wilde maken van het aanbod dat je op 6 december geaccepteerd hebt met een proeftijd van (doorgaans) één maand. Heb je ooit een contract of opdrachtbevestiging ontvangen? Kun je enigszins aantonen dat je op 6 januari een mail verzonden hebt; is er een ontvangstbevestiging? Is de aangetekende brief ontvangen? Wanneer kreeg je de nota?

 

Eerder in dit topic vind je de contactgegevens van de nieuwe klantverantwoordelijke. Schrijf hem persoonlijk aan of bel, en vraag hem de daar gedane belofte na te komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 3

Geachte leden van het forum,

 

Vorige week zijn er op het forum diverse berichten verschenen met hierin feedback van onze klanten over ons product en onze service. We hebben desbetreffende personen telefonisch benaderd en zijn samen tot een passende oplossing gekomen.

 

We waarderen iedere vorm van feedback en streven ernaar onze klanten de best mogelijke service te bieden.

 

Mochten er in de toekomst nog vragen of onduidelijkheden zijn waarbij wij kunnen helpen, dan kan iedereen mij via het onderstaande e-mailadres rechtstreeks bereiken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

Sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

0900 - 222 888 9

 

Link naar reactie
  • 0

 

Reusje. Niet teveel woorden aan vuilmaken; beloften omzetten in daden. Er zal nog enige tijd cynisch gereageerd worden; vraagtekens geplaatst bij de intenties. De beste manier om evt fouten uit het verleden te corrigeren is intentie verduidelijken en dan coulant problemen oplossen. Niet op elk berichtje reageren. Wel zo goed als mogelijk boel opruimen.

 

Over een half jaartje wil ik weleens weten of de zachte aanpak beter is dan de harde. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn vandaag benaderd door dit "bedrijf". Nu hebben we de e-mail ontvangen met daarin de volgende tekst:

 

Welkom bij Allebedrijvenin.nl



 

Bedankt voor het aanmelden van uw PREMIUM vermelding op AllebedrijveninAmersfoort.nl!

Geniet van de vele extra voordelen van een premium vermelding.

Om uw vermelding te activeren klikt u op onderstaande link:

 

Activeer uw account

 

Uw inloggegevens van AllebedrijveninAmersfoort.nl zijn:

 

En dan ons e-mail adres en de vermelding dat we zelf nog even een wachtwoord moeten verzinnen. Na e.e.a. hier gelezen te hebben is ons wel duidelijk dat dit geen zuivere koffie is. Zitten we ergens aan vast zolang we het account nog niet geactiveerd hebben? Is het telefoongesprek voldoende om ons straks een factuur te sturen van € 300,-?

Link naar reactie
  • 0

 

Of een PREMIUM vermelding zinvol is of niet, zal je zelf moeten bepalen. Net zoals je keuzes hebt bij de Gouden Gids, heb je die ook in andere media.

 

Wat je mag verwachten, is dat je een duidelijk aanbod krijgt dat je binnen redelijke termijn kan accepteren of niet. Kijk goed naar de betalingsverplichtingen, betaaltermijnen en opzegmogelijkheden. En bekijk welke prestatie daar tegenover staat.

 

Als je een aanbod NIET wil accepteren, maak dat dan zo snel mogelijk duidelijk. Uit eerder berichten kun je afleiden dat ABiN ook per mail communiceert, maar als je daarna nog twijfelt is een aangetekende brief aan te raden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In de bewuste e-mail staat niet veel meer dan de tekst die ik hier net neer gezet heb. Dus niks over betalingsverplichtingen e.d. De premium vermelding is voor ons echt niet lonend dus we willen het niet. Ik heb al een e-mail gestuurd waarin ik vraag om een schriftelijke bevestiging van het feit dat wij geen Premium vermelding hebben afgesloten. Ben benieuwd wat voor reactie ik ontvang.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.