• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 3

Geachte leden van het forum,

 

Vorige week zijn er op het forum diverse berichten verschenen met hierin feedback van onze klanten over ons product en onze service. We hebben desbetreffende personen telefonisch benaderd en zijn samen tot een passende oplossing gekomen.

 

We waarderen iedere vorm van feedback en streven ernaar onze klanten de best mogelijke service te bieden.

 

Mochten er in de toekomst nog vragen of onduidelijkheden zijn waarbij wij kunnen helpen, dan kan iedereen mij via het onderstaande e-mailadres rechtstreeks bereiken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

Sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

0900 - 222 888 9

 

Link naar reactie
  • 2

 

Er zijn inmiddels al enkele zaken geweest tegen vergelijkbare 'uitgevers' en zo ontstaat steeds meer jurisprudentie tegen vage gidsen, onduidelijke blaadjes en vooral tegen acquisiteurs die met misleiding hun brood verdienen. Ik zal begin februari eens een overzichtje maken van relevante rechtszaken en initiatieven die tot nieuwe jurisprudentie gaan leiden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 2

Nouja wat flauw zegt, zojuist gebeld door onze vrienden van allebedrijveninnederland.nl, de mevrouw aan de andere kant stelde zich netjes voor en vroeg of ik verantwoordelijk was voor de marketing met daarnaast de vraag of ik bekend was met allebedrijveninnederland.nl.

 

Ik reageer met: Ja, jullie zijn toch die louche onderneming die iedereen opbelt, een proefabonnement aansmeert die je vervolgens nooit meer kan opzeggen omdat alles schijnbaar niet aan komt bij jullie om vervolgens lekker "spookfacturen" te sturen met een hele reeks deurwaarders.

 

Het enige wat de mevrouw aan de andere kant hierna deed was stotteren voordat ze ophing ??? ::)

Link naar reactie
  • 2

Ok mensen,

 

ik ben dus voor het kanton geweest,

Als je de hele geschiedenis wilt weten, moet je het maar terug zoeken.

Het komt er op neer dat Alle berdr. met 2 man sterk zijn gekomen,

(1 van het hoofdkantoor te Gouda, de ander van de nijmeegse afdeling).

Ze waren er zwaar van overtuigd dat ze gingen winnen,. Ze hebben mij verweten dat ik de cancel mails zou hebben vervalst, de rechter heeft me gevraagd of dit technisch ook mogelijk was, dit heb ik positief bevestigd, (ik ben namelijk ICTer), Daarna moesten we het zelf maar uitzoeken op de gang en boden de Heren naar een hoop gezeik de helft van de kosten (het ging inmiddels over bijna 800,-)...

Ik ben hier niet mee in gestemd. De rechter zei toen nogmaals expliciet dat het alle kanten op zou kunnen gaan...

Ik had er absoluut een kut gevoel over maar..het vonnis; Ik heb gewonnen!

M.a.w. ik had een zeer bekwame rechter.. Ik heb het vonnis als bijlage toegevoegd.

 

Dus jullie allen...Succes!

 

vonnis_GBsolutions.pdf

Link naar reactie
  • 2

Geachte leden van het forum,

 

We volgen de berichten op dit forum al geruime tijd en we nemen de klachten en onduidelijkheden die hier vermeld staan zeer serieus. Het is nooit onze bedoeling geweest om klanten te misleiden en wij betreuren het ten zeerste als dit bij sommige klanten zo is overgekomen. In de toekomst willen we deze onduidelijkheden voorkomen. We zijn inmiddels al langere periode bezig om intern een aantal processen aan te passen.

 

We hebben heel veel aan jullie berichten en mede op basis hiervan hebben wij besloten ons beleid aan te passen. Zo accepteren we per direct ook annuleringen via e-mail en vermelden we in onze welkomstbrieven duidelijk de einddatum van de proefperiode. Daarnaast komt op zeer korte termijn onze nieuwe website online waarmee we beter inspelen op de wensen en behoeften van onze klanten. Allebedrijvenin heeft als doel het MKB te helpen op het gebied van online vindbaarheid en wil fungeren als een partner van haar klanten.

 

We willen iedereen die momenteel onenigheid heeft met ons bedrijf of dit in het verleden heeft gehad vragen uw contactgegevens via e-mail naar ons te sturen. Deze e-mail kan naar sven.wiggers@allebedrijvenin.nl verzonden worden. Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen om uw klacht of onduidelijkheid te behandelen. We zullen deze allemaal naar redelijkheid inhoudelijk en persoonlijk beantwoorden.

 

Wij vertrouwen erop samen met de klant tot een passende oplossing te komen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

Hoofd Klantenservice Allebedrijvenin

sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

 

Link naar reactie
  • 1

Beste Annet,

 

Laat je vooral niet zenuwachtig maken door incasso's of wat dan ook. Zij handelen slechts in opdracht van allebedrijvenin en uiteindelijk bepaalt de rechter of je betaalt of niet. Je hebt aannemelijk gemaakt dat je hebt opgezegd. Je zult brieven krijgen e.d. om je bang te maken en allebedrijvenin genereert inkomsten op deze manier. Blijf vooral doorzetten en aangeven dat je een eventuele rechtzaak met VERTROUWEN tegemoet ziet.

 

Betaal vooral niet. Ze kunnen geen beslag leggen op je bankrekening, salaris of wat dan ook.

 

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt en gewoon doorgezet en uiteindelijk geen cent betaald. Wat allebedrijveninnederland doet is ronduit verwerpelijk en stuitend. Ik hoop eigenlijk dat er publiciteit wordt gegeven aan deze activiteiten. Want dit bedrijf hoort gestopt te worden gezien de continue slechte reacties en intimidaties die je overal hoort.

 

Verder functioneert hun moederbedrijf Allebedrijveninnederland slecht. Ze beloven daar een vermelding, terwijl dit niet het geval is. Dus als extra leveren ze een wanprestatie. Verder was deze site meer dan een jaar verbannen door Google. Dus een extra wanprestatie want ze beloven een hoge positie. Ook dat komen ze niet na want geen enkel bedrijf die bij allebedrijvenin staat geregistreerd is te vinden in Google. Maar dat beloven ze wel in het telefoongesprek, die ze opnemen.

 

Verder hebben ze jou de algemene voorwaarden niet aangeboden, geleverd of opgestuurd. Ook dat is verplicht. Lees vooral ook de andere tips in deze forum. Je hoeft nergens bang voor te zijn.

 

Groeten,

M.Jong

Link naar reactie
  • 1

Beste DiverseLab,

 

Jakkes, wat een verhaal.

 

Zeker bij de kantonrechter en bij 'kleine' bedragen ben je overgeleverd aan de willekeur van de rechter en staat geen beroep open. Idioot want e-mail is in de jurisprudentie zeker wel als schriftelijk aangemerkt. Helaas kan je er nu nix meer mee, en na een vonnis kom je idd niet onder betaling uit. Hoeveel had je moeten betalen direct na de uitspraak van de rechter?

 

Dank in ieder geval voor je uitgebreide reactie, ik weet nu dat ze wel durven doorzetten. Mijn 'route' via een onverschuldigde betaling kost me wel tijd en ergernis maar lijkt me dan toch de beste oplossing. Ze zijn nog niet van mij af.

 

Link naar reactie
  • 1

net 2 minuten geleden door deze "oplichters" gebeld.

 

Plat Amsterdams: "Mag ik uw vader of moeder spreken"

 

Ik: *huh

 

Plat Amsterdams: blah blah ....uw bedrijf opnemen in onze....

 

Ik: *huh* GEEN INTERESSE

Plat Amsterdams: blah blah

 

Ik: *huh* GEEN INTERESSE

Plat Amsterdams: blah blah

 

Ik: *huh* GEEN INTERESSE

 

Anyway,

- 1 van hun verkoopargumenten:

"... dan kan uw website niet worden geindexeerd en komt u niet bovenaan in Google"

 

Is het de KVK die onze gegevens verkoop?

if so dan moet de KVK eindelijk een verkoop stop invoeren en niet hun db verkopen aan oplichters

 

bah,

 

Link naar reactie
  • 1

Ook ik zit in het zelfde schuitje als zovele hier op het forum.

 

Wel opzegging verzonden maar door Alle.... in nooit ontvangen.

Er is echter wel een verschil, ik heb nl ook ruim voor einde 30 dagen per email opgezegd en hun hebben, dezelfde dag, gereageerd op mijn email en ik heb daarmee een bewijs van ontvangst.

 

Zij hebben, na vele brieven en bevestigingen van de brieven, mij een aantal malen gebeld of ik aub wil betalen.

Ik had maar aangetekend moeten versturen waarop mijn antwooord was dat dit niet n hun AVW staat. Het antwoord was "wij gaan ervan uit dat mensen dit weten en dus ook doen" waarop ik hun verteld heb " Ik ga ervan uit dat de brieven die ik shrijf en verstuur dan ook aankomen en niet door ABI worden zoek gemaakt en zij vervolgens de klanten de schuld geven en laten betalen" Ik heb hen ook verteld "als ik zo een bedrijf moet runnen moest ik mij schamen en eens gaan denken of ik niet het verkeerde beroep zou hebben"

 

Deze telefoontjes verliepen niet bepaald vriendelijk en werd ik zeer onbeschoft te woord gestaan.

 

Ik heb hun tijdens de 5 smekende om te betalen en bedreigende telefoontjes medegedeeld dat ze geen geld kregen en hun zaken eerst maar eens op orde moeten hebben.

Dis het ik ook tegen die deurwaarde gezegd. Ik heb hun ook medegedeeld dat wanneer er niet gestopt word met deze onzin er een aanklacht tegen hun komt.

 

Gisteren wederom een email gehad met de vraag te betalen ( PER EMAIL?? IS DIT WEL RECHTSGELDIG DAN?) Ik laat het aankomen op een rechtszaak. ik ga deze hele zwendel door geven aan mijn RB tevens ga ik nog even eea uitzoeken en ik hoop nog meer tegen te komen.

 

Ik ben benieuwd waar het op uit zal lopen.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb uitstel aangevraagd en ik ga nu voor vrijdag de 15e het

bezwaar c/q verweer inleveren (op advies van het SAF), en ga afwachten

en hopen dat de rechter ook inziet dat het handige jongens zijn die op een onbeschofte en misselijke manier misbruik maken van (kleine) ondernemers.

Ik zet dit bericht ook nog even in het forum voor de rest van de gedupeerden en misschien heeft er nog iemand wat zinvolle info... succes allen en ik laat weten hoe het is afgelopen.

 

Link naar reactie
  • 1

Bovenstaande (simba123) is bijna een kopie van mijn verhaal.

 

Zojuist heb ik allebedrijvenin.nl de laatste kans gegeven om de incassoprocedure op te schorten.

 

Ook in mijn geval wordt er geschermd met de voicelog. Alleen bij het einde van het gesprek meld ik nog dat ik alleen akkoord ga met het geheel wanneer opzeggen even simpel is als lid worden.

Het maandenlange getouwtrek dankzij allebedrijvenin.nl zet dus wat mij betreft een dikke streep door onze zogenaamde overeenkomst.

Ook het verwijt "dan had je maar een aangetekende brief moeten versturen" valt wat mij betreft niet onder simpel kunnen opzeggen.

 

Ze durven niet inhoudelijk op mijn argumentatie in te gaan, ik krijg steeds een copy-paste e-mail terug. (het contact verloopt nu via Credifin, zo te zien hebben zij een goede klant aan allebedrijvenin.nl). Tot de tijd dat allebedrijven de incassoprocedure startte hebben ze verstoppertje gespeeld.

E-mails werd niet op gereageerd, degene die mij belde over de openstaande factuur (Robbie Borsje) weigerde mij een telefoonnummer te geven.

 

Ik werd rond 4 januari gebeld met de melding dat de incasso doorgegeven zou worden aan credifin. Ik heb toen nogmaals verteld dat ik hen geen geld verschuldigd ben. We hebben toen afgesproken dat ik nogmaals een e-mail zou sturen met de reden waarom niet. Op 11 januari zou ik daarover teruggebeld worden. In ieder geval zou tot dat contactmoment de incassoprocedure niet aan credifin overgedragen worden.

Uiteraard is het contacf uitgebleven, en lag er een brief van credifin op de mat.

Hierop heb ik een pittige e-mail gestuurd, en tot mijn verbazing werd ik toen wel gebeld.

De heer Borsje durfde mij doodleuk te vertellen dat hij mij op 1 januari 3 maal heeft proberen te bellen.

Blijkbaar is de definitie van proberen te bellen een poging om ons nummer in te toetsen, wat blijkbaar niet gelukt is?

Omdat het bellen dus niet gelukt is, is er "van bovenaf" besloten om de incassoprocedure toch uit handen te geven.

 

Ondertussen zijn er wat e-mails met credifin heen en weer gegaan, met in de laatste mail dat zij stappen van mijn kant "met vertrouwen tegemoet zien". Da's toch apart, want dat vertrouwen heb ik ook..... en om een qoute van Henny Huisman te gebruiken: er kan er maar 1 de winnaar zijn...

 

Voor de rechter houdt het verhaal van allebedrijvenin geen stand, zeker aangezien ze met de regen van klachten hier zichzelf bij voorbaat al verdacht/ongeloofwaardig maken.

 

Mocht er iemand de procedure al helemaal uitgezeten hebben, laat het weten.

 

Grrrrrroet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

(het contact verloopt nu via Credifin, zo te zien hebben zij een goede klant aan allebedrijvenin.nl).

 

Zou er m'n hand niet voor in het vuur steken dat die twee bedrijven verschillende eigenaren hebben.

 

Kan me de ontstaansgeschiedenis wel voorstellen, eigenaar van Credifin 's avonds tegen zijn vrouw:

 

Miep, gaat niet zo lekker de laatste tijd, onze business. Hoorde net dat de knokploeg van Boris gister was afgetuigd toen we dat geld van dat ouwe mens in de Steenstraat eruit probeerden te meppen, bleek verdomme dat haar zoon eigenaar van de lokale boksvereniging was en net bij moe een ledenvergadering had georganiseerd.

 

Sjee Fred, da's lullig, hoe is 't met Boris?

 

Weet ik veel, kan mij dat nou schelen, ik heb niets meer aan 'm.

 

Maar Fred, wat nu dan?

 

Mmmm, ik las laatst iets over bedrijven op internet zetten, daar kan je poen mee verdienen. Ja, hé goed idee, ff zorgen dat 't juridisch steekhoudend is, alles lekker onduidelijk maken en tsjakka, kassa voor het goede oude Credifin!

 

Link naar reactie
  • 1

 

Wat jurisprudentie over die voicelogs. De databanken waar ik in zoek zijn niet volledig, en lang niet altijd worden de betrokken bedrijven met naam en toenaam genoemd. Maar de lijn in de uitspraken is wel duidelijk.

 

LJN: BA8986, Rechtbank Zutphen , 301988 / CV EXPL 470-07 (06-07-2007)

 

Kijk- en Leesservice Holland oftewel Puzzle & Co BV (uitgever Kinderkleurplezier) veroorzaakt verwarring over contracten en daarom is overeenkomst niet geldig...

 

Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Hierbij moet ook worden gekeken naar de aard van de overeenkomst en de wijze van vastlegging. Het ging om het tegen betaling laten maken en vervaardigen van een kleurboekje, dat NTD c.s. overigens nooit heeft gezien en waarvan ter comparitie van partijen niet bekend is geworden waarheen de exemplaren zijn of zouden worden gestuurd. NTD c.s. noemde dit “sponsoring voor een goed doel”, welke kwalificatie door Puzzle & Co ter comparitie niet is betwist. Het verkrijgen van de opdrachten vindt plaats door middel van telefonische verkoop. Van belang is, zeker bij telefonische verkoop, dat de verkopende partij steeds tegenover zijn (potentiële) klant glashelder is over hetgeen is overeengekomen.

 

LJN: AZ6055, Rechtbank Groningen , 76086/HA ZA 04-1010 (12-01-2007)

 

Infosite (Website Services BV / Netmedia Consultants) verstrekt onjuiste informatie zodat overeenkomst is gebaseerd op dwaling.

 

LJN: BC9931,Sector kanton Rechtbank Zwolle , 362144 CV 07-7708 (21-04-2008)

 

Roma Groep aka Gemeenteregister / Vacaturegids hanteert misleidende acquisitiemethode.

 

LJN: BB2353,Sector kanton Rechtbank Alkmaar , 223733 CV EXPL (28-08-2007)

 

Telefonische aquisitie. Na afluisteren van geluidsfragment is de kantonrechter van oordeel dat gedaagde zich geen moment heeft gerealiseerd waar het gesprek over ging. Evenmin is in het fragment te horen dat in een eerder gesprek een overeenkomst tot stand zou zijn gekomen. Uit het gesprek valt niet af te leiden dat gedaagde akkoord is gegaan (met het aanbod) of dat eiseres daarop mocht vertrouwen.

 

<...>

 

Als verweer tegen de vordering van [Xx] heeft [Yy] aangevoerd dat zij nimmer opdracht heeft gegeven voor bedoelde plaatsing. Zij stelt het slachtoffer te zijn geworden van de misleidende en slinkse werkwijze van [Xx]. Zij is ongevraagd en onaangekondigd telefonisch benaderd door [Xx] waarbij ten onrechte de suggestie is gewekt dat sprake zou zijn van een onderliggende advertentieovereenkomst en waarop is voortgebouwd. Het zou volgens [Xx] gaan om een verlenging van een bestaand abonnement. Daarop werd [Yy] te verstaan gegeven dat voor een tweede gesprek zou worden teruggebeld waarbij de gegevens van de vermelding/advertentie gecontroleerd zouden worden. Dat gesprek zou op band opgenomen worden. Tijdens dat tweede gesprek heeft [Yy] de voorgehouden gegevens inderdaad akkoord bevonden. Voor zover er wel sprake is van een overeenkomst, stelt [Yy] dat die vernietigd behoort te worden wegens dwaling, bedrog c.q. misleiding en/of misbruik van omstandigheden. Voor het geval sprake zou zijn van een niet-vernietigbare overeenkomst vordert [Yy] in reconventie ontbinding van de overeenkomst wegens toerekenbare tekortkoming aan de zijde van [Xx]

 

<...>

 

Daarentegen heeft [Xx] wel integraal de inhoud van het tweede telefoongesprek weergegeven en daarvan zelfs een gemaakte geluidsopname overgelegd. De inhoud van dat tweede gesprek bevestigt slechts de stellingen van [Yy]. Beluistering van het tweede telefoongesprek(dat iets meer dan een minuut duurt), wekte bij de kantonrechter de indruk van een overval. Geen moment ontstaat bij de kantonrechter de indruk dat mevrouw [Yy] zich realiseerde waar het gesprek over ging. Slechts door bij het geluidsfragment de uitgeschreven tekst te houden, kon de kantonrechter ontcijferen dat [Yy] tevens werd gevraagd of zij akkoord was met plaatsing van gegevens. Bovendien werd de vraag/mededeling of de contractstermijn akkoord was gesteld tussen de verificatie van de bedrijfsgegevens en de mededeling dat [Yy] onder de "hoofdcategorie Detailhandel onder de subcategorie slagerijen in de regio Alkmaar" stond. Gelet op de snelheid van praten en de volgorde van de verificatie van gegevens kan, anders dan [Xx] stelt, uit de geluidsopname van dat tweede telefoongesprek niet worden afgeleid dat [Yy] akkoord is gegaan met het plaatsen van een advertentie, of dat [Xx] daar op mocht vertrouwen. Ook is in het gesprek geen bevestiging te horen dat reeds tijdens het eerste telefoongesprek een overeenkomst tot stand was gekomen. De vordering van [Xx] wordt daarom afgewezen.

 

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Toch interessant hoor, dat Credifin, ook hun teksten.

 

Tevens is client van mening dat deze kwestie nu lang genoeg doelbewust en stelselmatig door is en wordt gefrusteerd en dit is niet lager acceptabel.

 

Wat heeft dit er mee te maken?

Doelbewust, tendentieus (I object, zouden ze in de US zeggen).

Stelselmatig frustreren, je bent het ergens niet mee eens, maakt dat kenbaar en dat is stelselmatig frustreren?

 

Verder;

 

De waarheid ernstig geweld aan doet Client is een andere mening toegedaan is wat er had moeten staan.

alleen van toepassing zou zijn, zou zijn? Wat is 't nu, wel of niet?

AAN U DE KEUS!!!, alsof 't om een gunst gaat dat je je recht niet probeert te halen en MAG betalen

 

Wat is dat voor bedrijf, dat Credifin? Misschien zeggen hun personeelsadvertenties iets:

 

Profiel van de geschikte kandidaat:

Je dient voor deze functie te beschikken over een HBO werk- en denk niveau, sterke communicatieve vaardigheden, commercieel en financiële affiniteit. Accuraat, flexibel, enthousiast en humor zijn belangrijke trefwoorden voor deze functie.

 

Humor? Waarschijnlijk stond dat ook in het profiel van de persoon die is aangenomen om personeel te werven.

 

Credifin Nederland is een jonge Credit Management organisatie. Onze diensten bestaan ondermeer uit incasso, debiteurenbeheer en factoring. In alle opzichten is Credifin Nederland een doelgerichte organisatie, die in al haar diensten kwaliteit en onderscheidend vermogen nastreeft en de mens centraal stelt. Vanwege de waardering bij onze klanten en stijgende vraag zijn wij op zoek naar een incassomedewerker met een drive om een toegevoegde waarde te zijn voor onze klanten! Respect voor anderen, het nemen van initiatieven en het nakomen van afspraken staan bij ons centraal. We besteden veel energie aan de individuele leer- en groeidoelstellingen.

 

De mens centraal stelt? Respect voor anderen? Nee, nu weet ik 't zeker, de personeelschef is inderdaad aangenomen op basis van "humor" als belangrijke eigenschap. Wrange humor, dat wel.

 

Respect voor anderen heb je als je probeert iedereen gelijke kansen te geven. Een brief schrijven vol tendentieus taalgebruik en semi-dreigementen geeft daar geen blijk van.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Je kunt die tegenvordering instellen op het moment dat die bestaat. Een aangetekende brief is dan het beste (als bewijs) en daaraan herinneren bij iedere actie waarmee de vordering van de tegenpartij wordt betwist. Het is verstandig om daar ook gelijk bij de eerste aanmaning aandacht aan te besteden en de tegenpartij ook in de gelegenheid te stellen tot een reactie.

 

Is daartoe geen gelegenheid dan kun je dat ook na de dagvaarding doen. Na ontvangst van de dagvaarding kun je zowel mondeling als schriftelijk reageren. Voor mensen die niet iedere dag bij de rechter komen is het beter om dit zoveel mogelijk schriftelijk te doen en dat te ondersteunen met stukken. Dat kan overigens gewoon bij brief en is niet zo spannend als het lijkt. Gewoon in dezelfde brief waarin je de vordering betwist ook aan de orde stellen dat je als verwerende partij een vordering hebt op de eiser omdat bedrag X per ongeluk is betaald, maar daarvoor eigenlijk de grond ontbrak en je om die reden terugbetaling vordert. Houd het vooral kort, gebruik geen moeilijke termen en voeg bewijsstukken toe.

 

Hier vindt je meer informatie over hoe te handelen wanneer je een dagvaarding ontvangt om bij de kantonrechter te verschijnen: Reageren op de dagvaarding

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 1

Wellicht hebben ze een hele dubieuze samenwerking. Zou niet voor het eerst zijn dat op hoger level van dit soort bedrijven gewoon een oncassobureau zit.

 

Als je je in de materie verdiept, leer je vanzelf wat lasterlijk of smadelijk is, en wat nog acceptabel is. Er is een hele trits aan dubieuze incassobureaus die aan dubieuze acquisiteurs te koppelen zijn, Credifin hoort daar zeker niet bij. Geen enkele aanwijzing! Je 'wellicht' is dus volslagen ongefundeerd. Besef tevens dat HL te maken krijgt met boze telefoontjes en blafbrieven over dit soort topics, dus beperk je tot ervaringen of verwijzingen naar andere bronnen, en wees zorgvuldig in het formuleren van meningen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

alsof de politiek zich bezig gaat houden met dit soort dingen, het levert te weinig stemmen op.

 

Er zijn inmiddels genoeg manieren om na te gaan of een aanbieder wel of niet betrouwbaar is.

 

Er zijn eigenlijk maar 2 manieren om goed om te gaan met advertentie verkopers.

 

1. ophangen en zeggen dat je ze niet nog een moeten bellen.

2. Aanbod schriftelijk laten aanbieden, dan kun je alles rustig bekijken en nakijken op internet De oplichters filter je er dan zo uit.

Link naar reactie
  • 1

Op een blog die ik volg werd geschreven over Allebedrijvenin. Ik reageerde daarop door te vermelden dat Allebedrijvenin een vreemde manier had van het werven van klanten en dat een hoop ondernemers daardoor gedupeerd zijn, met een link naar dit topic.

 

Allebedrijvenin reageerde daarop zelf en belooft beterschap:

 

[...]

We vinden het vervelend om te lezen dat jullie negatieve ervaringen hebben (gehad) met ons bedrijf. Iedereen die klachten heeft of onduidelijkheden rondom Allebedrijvenin.nl, willen we vragen contact met ons op te nemen zodat we je klacht zo spoedig mogelijk voor je kunnen oplossen. Dit kan via 0900 222 888 9 (lokaal tarief) of via info APENSTAART allebedrijvenin.nl. Bedankt voor de gegeven feedback, hier gaan we zeker mee aan de slag.

Wellicht kunnen gedupeerde HL leden alsnog een schikking vinden met hen.

Link naar reactie
  • 1

Duidelijk woorden, alleen wel jammer dat je niet even demoeite hebt gedaan om hem over te lezen. JE zet je zelf neer als serieuze ondernemer, maar ondertussen is de breif alsof hij komt van een 8 jarige. Zoveel spelfouten, hoofdletter fouten etc.

 

Natuurlijk is dit geheel je eigen keuze, zie mijn opmerking daarom ook niet als commentaar maar als tip vor de volgende keer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.