• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Beste Annet,

 

Laat je vooral niet zenuwachtig maken door incasso's of wat dan ook. Zij handelen slechts in opdracht van allebedrijvenin en uiteindelijk bepaalt de rechter of je betaalt of niet. Je hebt aannemelijk gemaakt dat je hebt opgezegd. Je zult brieven krijgen e.d. om je bang te maken en allebedrijvenin genereert inkomsten op deze manier. Blijf vooral doorzetten en aangeven dat je een eventuele rechtzaak met VERTROUWEN tegemoet ziet.

 

Betaal vooral niet. Ze kunnen geen beslag leggen op je bankrekening, salaris of wat dan ook.

 

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt en gewoon doorgezet en uiteindelijk geen cent betaald. Wat allebedrijveninnederland doet is ronduit verwerpelijk en stuitend. Ik hoop eigenlijk dat er publiciteit wordt gegeven aan deze activiteiten. Want dit bedrijf hoort gestopt te worden gezien de continue slechte reacties en intimidaties die je overal hoort.

 

Verder functioneert hun moederbedrijf Allebedrijveninnederland slecht. Ze beloven daar een vermelding, terwijl dit niet het geval is. Dus als extra leveren ze een wanprestatie. Verder was deze site meer dan een jaar verbannen door Google. Dus een extra wanprestatie want ze beloven een hoge positie. Ook dat komen ze niet na want geen enkel bedrijf die bij allebedrijvenin staat geregistreerd is te vinden in Google. Maar dat beloven ze wel in het telefoongesprek, die ze opnemen.

 

Verder hebben ze jou de algemene voorwaarden niet aangeboden, geleverd of opgestuurd. Ook dat is verplicht. Lees vooral ook de andere tips in deze forum. Je hoeft nergens bang voor te zijn.

 

Groeten,

M.Jong

Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor de gein mijn nummer naar een mobiel nummer gewijzijgd. En uiteraard krijgt hun call center een signaal dat dit een potentiele klant is. Dus ik ben al voor de 6e keer gebeld dit jaar voor een aanbieding. Dat ze dat nog niet doorhebben.

 

Ze werken dus met een 'voice log' systeem om contracten af te sluiten. Maar op mijn vraag of ik daarmee ook de proefperiode kon afsluiten werd gezegd dat voice log daarvoor niet ontwikkeld was want ze hebben mijn handtekening nodig.

 

Verder wilde ik de algemene voorwaarden zien vóódat ik iets afsluit. En dat wilde deze meneer dan ff door de telefoon vertellen. Dus ik heb aangegeven dat dat niet kan en dat ik zo geen zaken doe.

 

Verder wordt hun voice log naar een bedrijf te controle gestuurd. Mocht er volgens deze beller een fout in zitten dan krijgen ze 10.000 euro boete. Het bedrijf noemde hij eerst 'DTP', waarop ik meteen vroeg welk bedrijf dat precies was. Daarna moest hij toch navraag doen. Uiteindelijk heette dit bedrijf toch KOAG KAG. (wellicht dit bedrijf xxxxx). (door mod verwijderd - het keuringsinstituut heeft niks met advertentieacquisitie te maken)

 

Ik herhaal en bevestig wat allebedrijvenin mij telefonisch garandeerde bij een abonnement

 

- ik krijg een presentatiepagina met logo

- ze nemen mijn trefwoorden op

- mijn bedrijf wordt goed gevonden op deze trefwoorden

- mijn bedrijf scoort hoog in google

 

Op mijn vraag hoe ze mijn bedrijf hoog konden laten scoren in Google kreeg ik een niet-samenhangend-verhaal dat ik nu voor het gemaak niet opschrijf. Hij snapt er zelf n.l. niks van.

 

Maar toen ik hem confronteerde dat allebedrijvenin zelf niet eens te vinden was in Google, en hoe mijn bedrijf dan beter gevond kan op deze trefwoorden waren de argumenten

 

- er zijn nog geen bedrijven in uw branche die in zijn gegaan op ons aanbod

- u kunt de eerste zijn

- en dan zorgen wij ervoor dat uw bedrijf goed gevonden wordt

 

bla bla

 

Allebedrijveninnederland snapt kennelijk niet hoe zoekmachineoptimalisatie werkt. Wellicht zal ik in een volgende gesprek bij wijze van experiment deze garanties op laten nemen in het voice log systeem.

 

Daar ben ik wel voor in om het daarna tot een leuke rechtzaak te laten komen. ;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Verder wilde ik de algemene voorwaarden zien vóódat ik iets afsluit. En dat wilde deze meneer dan ff door de telefoon vertellen. Dus ik heb aangegeven dat dat niet kan en dat ik zo geen zaken doe.

 

De telefonist de volledige alv laten voordragen is anders wel weer briljant... toch weer een uur waarin ze niemand anders kunnen lastigvallen ;p

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

ook ik heb een geschil met allebedrijvenin.nl

Heb mij op de website aangemeld voor de gratis plaatsing, hier verder niets gezien dat dit voor een proefperiode van 1 maand was.

 

Krijg diezelfde week telefonisch contact met een medewerker die legde mij het verhaal uit dat het om een proefperiode ging van 1 maand en dat dit overging naar een contract van 1 jaar indien er in de proefperiode niet werd opgezegd.

 

Na ontvangst van het informatiepakket op 8-11-2008 met dagtekening 6-11-2008 en aanmeldingsdatum 5-11-2008 heb ik een brief opgesteld en met de mededeling dat ik na de proefperiode niet meer gebruik wilde maken van hun diensten,de brief verstuurd op 12-11-2008 omdat er op de website niets vermeld stond over een bedrag dat betaald moest worden en er duidelijk staat van meld u gratis aan.

 

Niets meer van gehoord tot de proefperiode voorbij was en ik op 6-12-2008 een rekening in de bus kreeg van 343,91euro.

Ik geprobeerd telefonsich contact te zoeken, kreeg geen gehoor (was op een zaterdag) hierop maar meteen een fax verstuurd met nogmaals een melding dat ik niet meer gebruik wilde makenb van hun diensten.

Krijg op 10-12-2008 een brief met de melding dat ik niet tijdig mijn contract heb beeindigd en dat ik vast zit aan een contract tot 4-12-2009, meteen telefonsich contact gezocht, na 6 keer het numemr in te hebben getoetst kreeg ik eindelijk een kiestoon en uiteindelijk iemand aan de telefoon die mij hier niets over kon zeggen en heeft mijn tel numemr genoteerd en zou worden terug gebeld.

 

Vandaag 11-12-2008 telefonisch contact gehad met een mederwerker die vermeld dat zij geen schriftelijke opzegging hebben ontvangen en dat de opzegging via de fax 1 dag te laat was.

 

Ik ben niet van plan om iets te betalen omdat er misleidend wordt vermeld dat de aanmelding gratis is.

 

is er iemand die weet of er hieronder uit te komen is en of allebedrijven.nl het recht hebben om dit bedrag in rekening te brengen, heb inmiddels het opgenomen telefoon gesprek opgevraagd.

 

Met Vriendelijke Groet,

 

Hans

Link naar reactie
  • 0

Ze moeten het vooral hebben van bangerikken die meteen betalen.

 

Zoals je in deze forum kunt lezen zegt allebedrijvenin standaard en altijd dat ze de opzegging niet hebben ontvangen.

 

Mijn advies (ik ben van nature totaal niet onder de indruk van dit soort praktijken van AlleBedrijvenIn).

 

- rekening vooral niet betalen

- je hebt je opgegeven voor de gratis aanmelding

- overbodig, maar je hebt je tijdig en schriftelijk afgemeld

- stuur alle post van dit bedrijf retour

- verder niet reageren op hun communicatie

- waarschuw al je relaties over de praktijken van dit bedrijf

 

 

Verder zul je 'bangmakende' brieven krijgen met dreiging over incasso e.d. Ze hebben, zoals ik je verhaal lees, geen poot om op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Dat is best een probleem met telefonische verkopen... op zich kunnen ze in het gesprek wel iets zeggen over algemene voorwaarden, maar die kun je natuurlijk nooit echt inzien tijdens zon verkoopgesprek.

 

Als men vervolgens slechts de voicelog als 'bewijs' van de overeenkomst produceert, maken ze dan kans dat de in het gesprek genoemde alg vw van toepassing zijn?

Link naar reactie
  • 0

Allebedrijvenin B.V. werkt in strijd met Google Webmasterrichtlijnen

 

Voor de 7e keer gebeld dit jaar door ze. Behalve dat deze telefonische verkoper ook weinig weet over zoekmachines GARANDEERDE hij zelfs hetvolgende

 

"Ik garandeer u dat u op de trefwoorden die u opgeeft zeker op de eerste plaats komt"

 

na verder vragen en dit zelfs op laten nemen in de voice log (uiteraard afgebroken op het eind) garandeerde deze verkoper dat:

- binnen 3 dagen

- op de opgegeven trefwoorden

- ondanks dat allebedrijvenin niet vindbaar was op deze trefwoorden

- mijn vemelding bij allebedrijvenin

- IN DE TOP 10 van GOOGLE KOMT

 

Gelukkig heeft Google een meldsysteem voor dit soort verboden praktijken. Ze mogen en kunnen een top 10 positie NIET garanderen.

 

Allebedrijvenin B.V. / Cityselect

Peperstraat 57

2801RD Gouda

0182-548891

Link naar reactie
  • 0

Tja, wat dat garanderen betreft: wat heeft google daarmee te maken?

 

Als iemand een dienst aanbied met de propositie "gegarandeerd in de top 10 op keyword xyz, en anders je geld terug" denk ik niet dat goole daar ook maar iets aan zou kunnen doen. Dat zal ongetwijfeld neerkomen op vaak geld teruggeven, en dat lijkt me weer zoiets waar allebedrijvenin.nl niet zo best in is :D

Link naar reactie
  • 0

Tja, wat dat garanderen betreft: wat heeft google daarmee te maken?

 

Als iemand een dienst aanbied met de propositie "gegarandeerd in de top 10 op keyword xyz, en anders je geld terug" denk ik niet dat goole daar ook maar iets aan zou kunnen doen. Dat zal ongetwijfeld neerkomen op vaak geld teruggeven, en dat lijkt me weer zoiets waar allebedrijvenin.nl niet zo best in is :D

 

Allebedrijvenin... heeft een bepaalde positie in Google. Volgens de Google Webmaster richtlijnen mag je geen garanties geven aan je klanten m.b.t. de positie in de organische zoekresultaten. Als Google hier hoogte van krijgt wordt je website verbannen.

 

De 'moedersite' allebedrijveninnederland.nl was een jaar lang verbannen door Google. Nu gaan ze weer de mist in.

Link naar reactie
  • 0

Volgens de Google Webmaster richtlijnen mag je geen garanties geven aan je klanten m.b.t. de positie in de organische zoekresultaten. Als Google hier hoogte van krijgt wordt je website verbannen.

 

Helaas is dit meer theorie dan praktijk en vallen de sancties op onregelmatigheden door Google behoorlijk tegen. Ook de alertheid op misstanden laat zwaar te wensen over, je kan "overtredingen" dan wel melden bij Google maar in de praktijk merk je dat er weinig tot nagenoeg niets gebeurt met deze meldingen. De soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend dus.

Er zijn nog voldoende cowboys op de markt die de garantie durven af te geven.

En ook nog voldoende bedrijven die richting deze uitingen gaan, recentelijk was er nog een actie van de stichting MKB en Internet waar in samenwerking met TrafficVision.nl op een "no cure, no pay" basis een toptien positie werd aangeboden. Kosten € 49,95 ex. btw.

Link naar reactie
  • 0

Mij hebben ze ook benaderd en ik ben in de proefperiode getrapt.

 

Mij vertelden ze, dat ze na een maand contact op zouden nemen en als ik niet tevreden zou zijn er geen factuur zou komen.

Ik heb voor de zekerheid een opzegging per post gestuurd, maar nooit iets van vernomen

 

Contact is hierna nooit geweest, maar wel facturen!

 

 

 

Groeten Chris

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wow....LOL ze zijn dus nog steeds actief! TIP: gewoon NIET betalen! Al vanaf december 2006 heb ik niet betaalt en toch publiceren ze mijn gegevens nog steeds op hun website! Dus is het in mijn geval gratis! Want inmiddels ben ik met een andere onderneming gestart. En heb heel droog mijn gegevens een paar maanden geleden kunnen wijzigen. Dit onderwerp komt trouwens van mij af want voorheen was ik DQ.

 

Een brede armzwaai... ;)

 

Gerben

Waar U zoekt, gaan wij verder.

Link naar reactie
  • 0

Allebedrijvenin... zeer agressief!! Ik heb na het aanvinken van hun banner [GRATIS basisvermelding] een telefoontje gekregen om de gegevens te verifieren. Uitdrukkelijk heb ik in het begin van het gesprek gezegd dat wanneer er van mij uit enige actie nodig was om kosten te voorkomen of een verplichting ongedaan te maken ik geen interesse had. Nee hoor mevrouw, wij willen zo veel mogelijk vermeldingen zodat de site meer waard wordt. Blabla... we starten nu een band voor de administratie... blabla "u kunt te aleen tijde opzegg.." HO!! Ik wilde terug komen op mijn eerdere voorbehoud... of ik hem even wilde laten uitpraten en nadien kon ik nog aanvullen. STOMSTOMSTOM. Nu heb ik een nota van 343 Euro en de bandopname na veel vragen gekregen... natuurlijk valt mijn uitdrukkelijke voorbehoud buiten de opname en ook mijn onderbreking is weggevallen!!! Pure fraude. Ik overweeg onder protest te betalen zodat de kosten niet oplopen en ga zelf wel naar de rechter (kantongerecht kan zonder advocaat) en probeer m'n geld dan terug te krijgen....

Ondernemers, u bent gewaarschuwd voor deze club van oplichters.

Alle gedupeerden:

MAAK MELDING VIA www.fraudemeldpunt.nl

 

 

Link naar reactie
  • 0

NIET BETALEN !!! NIET BETALEN !!!

 

Stuur me maar een PM, vertel ik je uit ervaring wat je moet doen !

 

Zag gisteren toevallig dat er nog steeds een ad van mij rondzwierf op gemeentegids.nl.....

 

Zaak speelt al 5 jaar, nooit betaald, en al 2 jaar niets meer vernomen. Ook zo'n bandopname (opgenomen en geplakt ) in mijn bezit ....

Link naar reactie
  • 0

Pure fraude. Ik overweeg onder protest te betalen zodat de kosten niet oplopen en ga zelf wel naar de rechter (kantongerecht kan zonder advocaat) en probeer m'n geld dan terug te krijgen....

 

Dat klinkt niet als een handige aanpak... als je je geld een keer hebt afgegeven is terugkrijgen lastig!

 

Als ze voet bij stuk houden dan moeten ze jou uiteindlijk toch voor diezelfde kantonrechter laten verschijnen - het initiatief bij hen laten liggen lijkt me dan net zo handig.

Link naar reactie
  • 0

Pure fraude. Ik overweeg onder protest te betalen zodat de kosten niet oplopen en ga zelf wel naar de rechter (kantongerecht kan zonder advocaat) en probeer m'n geld dan terug te krijgen....

 

Dat klinkt niet als een handige aanpak... als je je geld een keer hebt afgegeven is terugkrijgen lastig!

 

Als ze voet bij stuk houden dan moeten ze jou uiteindlijk toch voor diezelfde kantonrechter laten verschijnen - het initiatief bij hen laten liggen lijkt me dan net zo handig.

 

Juist ! Zeker nu zelf de bal in handen houden ! Wanneer je eenmaal beaald hebt, lijk je akkoord te gaan met de factuur. Anders zou je toch niet betaald hebben ???

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties. Ik kreeg deze tip van mijn advocaat en lijkt me het vermelden waard:

 

Als je onder protest betaalt en verwijst naar Boek 6 art 203 BW dan is het een zogenaamde onverschuldigde betaling. Dan ligt er een wettelijke plicht bij de tegenpartij om terug te betalen en zijn de kosten voor HUN.

 

Natuurlijk ben ik het geld eerst kwijt maar dan vervalt aan hun kant ieder recht om verdere kosten op te voeren. Ik kan wel direct aanspraak maken op wettelijke rente en (buitengerechtelijke) kosten. Oftewel, kan ik hun een beetje pesten, lijkt me wel leuk om de rollen eens om te draaien!!!

 

Jullie hebben natuurlijk wel gelijk dat het makkelijker is geld vast te houden dan terug te krijgen... maar dit is wel een optie.

Als ik meer aanwijzingen krijg dat ze hun zaak toch niet doorzetten dan is niet betalen toch slimmer. Zetten ze wel door dan loop ik een risico dat ik de hoofdsom (343,- euro) EN alle bijkomende kosten moet gaan betalen.

 

Wikken en wegen dus.... En vooral nooit meer in dit soort oplichterspraktijken trappen! Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
  • 0

Zou er zoveel bijkomen denk je? 75 euro incassokosten, 90 euro griffierecht een beetje rente, maar verder?

 

Uiteraard zonde van het geld, maar je kunt je afvragen wat er te winnen is. Bij eerst betalen en daarna terughalen zit je feitelijk aan dezelfde kosten, alleen is het dan jouw probleem ipv dat van hun.

 

En of ze hun zaak nou werkelijk doorzetten: ik geloof dat er hier iemand schreef te zijn gedagvaard, maar heb nooit meer vernomen hoe dat nou afgelopen is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.