• 0

Idee: alarm-mobieltje

Beste HL'ers,

 

Ik heb het volgende idee:

 

Een klein apparaatje/mobieltje met slechts 1 knop die naar het alarmnummer 112 belt, en de coördinaten doorgeeft. Voordeel is dat in noodsituaties 112 bellen met je mobieltje niet altijd lukt, en met dit apparaatje wel.

 

Ik zou het willen richten op kinderen en jongeren; aan te schaffen door ouders die extra veiligheid willen. Ik zou het willen verkopen op een manier dat het in kleding kan worden ingenaaid.

 

Ik wil het verkopen in combinatie met een abonnenment op een surveillance-dienst die ingeval van een noodoproep direct reageert.

 

Ik heb nog een aantal handigheidjes bedacht voor de voordehandliggende vragen, maar die vertel ik (om een beetje voorsprong te houden) nog liever even niet.

 

Graag jullie reacties:

- Is dit er toevallig al?

- Vind je dit een goed idee?

 

Bij voorbaat dank :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Mijn eerste vraag is overtuigend met JA beantwoord, de apparaatjes zijn er al in voldoende mate. Ik blijf nog wel benieuwd of er al iemand is die dit specifiek voor kinderen en jongeren op de markt zet.

Djluc krijg van mij een reusje voor de mooie link naar de toestellen voor de ouderenmarkt. Bedankt :D

Link naar reactie
  • 0

leuk en goed idee!

 

Je had het hier zoiezo beter niet kunnen vermelden. Maar hier zitten al velen rechten op. Daarnaast loop je tegen een enorm practisch probleem aan. Dan beld die 112 met je plaats.. wie moeten ze dan sturen?

Ambulance, brandweer & politie dan maar?

 

Het is er idd ook al!

 

Succes en blijf lekker nieuwe ideeen bedenken, je komt er een keer een tegen die top is!

 

NB: http://www.espacenet.com/ is een handige site waar de rechten vermeld staan

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Je had het hier zoiezo beter niet kunnen vermelden.

 

 

En waarom is dat? Een idee op zich is niks waard. Ik wordt zo moe van die mensen die allemaal paranoide op hun idee blijven zitten omdat ze bang zijn dat het anders gestolen gaat worden.

 

Ik vind dit wel een terechte opmerking.

 

Ik maak een soort afweging tussen risico en benefit. Ik heb wel vaker ideeën waarvan ik in eerste instantie denk dat ze goed zijn. Wat is de kans dat iemand het idee zal stelen versus de kans dat iemand positief reageert?

 

Het is niet zo dat ik verwacht dat op HL alleen maar lieverdjes zitten. Maar iemand die met een idee van mij aan de slag zou willen, kan dit beter met mij samen doen. Dan kan de investering/inspanning gedeeld worden, en dan zal er zeker sprake zijn van onderhandelen over verdeling van de benefits. Het idee is 1 procent van het uiteindelijke resultaat. Wie dat wil stelen moet de andere 99 procent nog wel zonder mij zien te regelen. Als dat echt gebeurt denk ik: "Nou ja, jammer dan".

 

Mijn motto is: eerst maar eens zien of er echt iets met het idee te doen valt. (In dit geval ga ik er - na lezing van de reacties overigens niet verder mee aan de slag).

 

Ik hoop dat mijn reactie helpt om meer ideeën op HL te plaatsen :)

Link naar reactie
  • 0

Precies, je idee is het startpunt naar het uiteindelijke doel. En er zijn legio mensen die allemaal met ongeveer dezelfde ideeen rondlopen, alleen er zijn er maar weinig die echt wat met hun ideeen doen.

 

Kijk, je hoeft hiet natuurlijk niet je hele hebben en houwen op een forum te gooien. Maar vaak kan je zonder in de details te treden toch wel ongeveer aangeven wat je gaat doen.

 

En als je je idee eenmaal hebt ontwikkeld en het is succesvol wordt je toch wel gekopieerd.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

 

Kijk, je hoeft hiet natuurlijk niet je hele hebben en houwen op een forum te gooien. Maar vaak kan je zonder in de details te treden toch wel ongeveer aangeven wat je gaat doen.

 

 

Weet jij trouwens voorbeelden van ondernemers die met een idee op HL zijn begonnen, en waar een succesvolle samenwerking uit is voortgekomen? :-\

Link naar reactie
  • 0

Je idee is niet meer nieuw als je het in de groep gooit ::)

 

Hoe kun je dan bewijzen dat jij de eerste bent met dat idee ???

 

Ik heb een dergelijk systeem al beschreven in 2001

http://www.uitvinders.nl/uitvindersbeurs/ideeenbus.htm#De%20Cardio-Alert

Het is in 2005 op de markt gekomen.

http://www.attendosystems.se/templates/attendo/AttendoLocalStartpageTemplate.aspx?id=2169

 

Groet,

 

Peter ten Berge

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0

 

Coooool !!!! ;D 8) ;D

 

Heb je het zelf van idee naar een produkt weten te brengen?

Heb je er wat mee verdiend?

Kun je iets vertellen over de stappen die je hebt gezet om van idee naar omzet te komen? Wat zijn hobbels en wat zijn piekmomenten geweest?

 

Bij voorbaat dank voor je reactie :)

Link naar reactie
  • 0

Mijn hobbels en piekmomenten...

 

De cardio Alert was een ( voor mij ) logische combinatie van bestaande en in-ontwikkeling-zijnde technieken. Ik heb er geen moment aan gedacht om het te beschermen. Zonde van m' n geld, zonde van m' n tijd.

 

Die GPS-gestuurde blindenstok met reisplanner, en die glasbreukmelder op dat bushokje, een symsteem om huidkanker te tracken, ze komen er zeker aan. Misschien is die eerste al gereed voor productie in Finland of Japan.

 

Met een beetje overheidssteun lagen er nu een paar octrooien met een mooi rood-wit-blauw strikje bij mij in de kast en konden er in Nederland weer een paar mensen aan de slag, kwam er wat meer belasting binnen...

 

Maar goed, ik kan hier wel een beetje m'n gal uitspuwen over Balkenende met z' n innovatieplatform maar dat heeft geen zin. Ze snappen er toch geen reet van.

 

Er moest maar eens een potje komen voor zaken waar geen potje voor is......

 

 

Groet,

 

Peter ten Berge / Brains for Sale

Nieuw Innovatie En Uitvinders Web ( NIEUW )

www.innovatiebeurs.nl

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0

Mijn hobbels en piekmomenten...

 

 

Dit draadje gaat inmiddels al lang niet meer over mijn idee van een alarm-mobieltje, maar ik vind het nog steeds zeer interessant.

 

Als ik je reactie lees, begrijp ik dat lang niet alles wat je bedacht of geprobeerd hebt, is gelukt. Heel herkenbaar.

 

Toch ben ik wel benieuwd naar goede beschrijvingen van ideeën die wel gelukt zijn. Daar moeten stapels artikelen en boeken over te vinden zijn; inclusief tips en goede adviezen.

 

Wie weet hier een paar goede voorbeelden aan te dragen? :-\

Link naar reactie
  • 0

Ik denk toch dat het een interessant produkt kan worden.

Auto's hebben de functionaliteit ook al, 112 bellen. Van dat 'protocol' zou je gebruik kunnen maken.

 

Verder kan je het voor hele kleine kinderen zo maken dat ze het makkelijk bij zich kunnen dragen en activeren. Localiseren gebeurd al via GSM netwerk, maar misschien is het voor de ouders handig als ze ook zonder de poltie de GPS coordinaten kunnen opvragen van het mobieltje.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk toch dat het een interessant produkt kan worden.

Auto's hebben de functionaliteit ook al, 112 bellen. Van dat 'protocol' zou je gebruik kunnen maken.

 

Verder kan je het voor hele kleine kinderen zo maken dat ze het makkelijk bij zich kunnen dragen en activeren. Localiseren gebeurd al via GSM netwerk, maar misschien is het voor de ouders handig als ze ook zonder de poltie de GPS coordinaten kunnen opvragen van het mobieltje.

 

 

 

 

Ik had al snel besloten dat ik hier niet aan wil trekken; op basis van de reacties op dit forum.

 

Als jij er wel iets mee wilt doen, feel free!. Ik wil er zelfs met plezier een bijdrage aan leveren (ik had nog een paar handige ideeën achtergehouden).

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.