• 0

Wetgeving ivm disco

Hoi iedereen,

 

Ik ben van plan om een club te op te starten, ik studeer op dit moment hotelmanagement (horeca). Uiteraard heb ik hier en daar wetgeving liggen van hotels en restauratie maar ik zou graag wat meer weten ivm clubs. brandveiligheid, veiligheid in het algemeen, oppv, geluidoverlast, sterke dranken, personeel enz.

 

Iemand die mij hiermee kan helpen.

 

mvg

Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

lobyen bij de plaatselijke politiek helpt in ieder geval enorm!!

Verder weet ik dat er zo enorm veel bij komt kijken en dat het flink tegenvalt! (maar dit vergroot de uitdaging alleen maar natuurlijk!!)

 

Ik kan je evt. in contact brengen met 2 jonge gasten die nu in Zoetermeer een discotheek hebben geopend!

 

Gr. Elmer

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

@dagaresh: ben je van plan om een club op te starten of is het een huiswerkopdracht ....

 

Je vragen hebben een nogal eenzijdig karakter, ik zou het zelfs de "Nee-kant" van een bedrijf noemen ... brand, veiligheid, overlast ....

 

Hoe zit het met de "Ja-kant" van je toko???

 

Een club zonder klanten is zeer brandveilig, geeft weinig geluidsoverlast en heeft ook niet veel personeel nodig.

 

Wellicht zinvoller om eerst te denken aan een knappe formule om de tent te vullen en hengeltjes uitwerpen om de nodige euro's naar binnen te halen. Het verkrijgen van de verreiste vergunningen is kinderspel in verhouding tot het verkrijgen van de benodigde financiering.

 

Het is zondermeer wel een hele mooie uitdaging waarbij ik je heel succes wens. Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Nee het geen huiswerk, het is een echt plan.

 

Financieel plan dat zal het probleem niet direct zijn. Daar hebbn we wel redelijk een inzicht in. Het zijn echt de dingen zoals, bv veiligheid, hoe groot moet de minimale oppv per persoon zijn, ventilatie. dat soort dingen.

 

Ik zal het plan kort omschrijven. Voor alle duidelijkheid, het opstarten van de club gebeurd in Antwerpen. Wetgeving zal met Nederland weinig tot niets verschillen. Het wordt een hiphopclub, met overdag vanaf 17 uur een loungebar tot 22 uur en dan zal er dus ook inkom gevraagd worden en zal de muziek omhoog gaan. Rede voor hiphop is, er zijn gewoon geen clubs die hiphop en r&b centraal hebben staan. En dat is iets wat de jongeren hier gewoon heel erg missen. Nou dat is echt heel kort omschreven. Uiteraard zijn er ook speciale plannen maar die zal ik hier niet omschrijven.

 

Bedankt voor de tips mensen

Als er nog tips zijn dan hoor ik ze graag. En ik zou graag met die 2 personene die een club hebben geopend in contact worden gebracht.

 

groetjes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wetgeving zal met Nederland weinig tot niets verschillen.

 

De beligische bouwregelgeving is toch heel anders dan de nderlandse, en zeker qua brandveiligheid kan het erg verschillen: in nederland is dat een gemeentelijke aangelegenheid, en dat leid al tot zeer grote verschillen. Reken maar dat Volendam en Haarlemmermeer hele strenge brandvoorschriften hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.