• 0

Rechtsvorm voor parttime klusbedrijf?

Hallo allemaal,

 

Ik ben een 2de jaar student bedrijfseconomie en heb enkele vragen over het starten van een onderneming.

 

Samen met mijn oom worden wij steeds vaker gevraagd om ergens een klus te doen. Het gaat om schilders en- kluswerkzaamheden. Mijn oom wilt nu een bedrijfje opzetten om gewoon 'wit' te kunnen werken. Naast de kluswerkzaamheden wilt hij zijn huidige baan behouden, het gaat dus om part-time ondernemen.

 

Hoe dient mijn oom zich in te schrijven bij kvk? Hij wilt absoluut dat hij over zijn privé vermogen geen risico loopt.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan is een BV de enige manier binnen de normale Nederlandse vormen. Een alternatief is een eenmanszaak maar dan ben je wel hoofdelijk aansprakelijk. Wat voor risico's denkt hij te lopen als klusjesman waardoor hij niet hoofdelijk aansprakelijk wil zijn?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Sand,

 

Houd het bij een eenmanszaak of VoF. Doe geen domme dingen en/of sluit een (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering en een rechtsbijstandsverzekering af.

 

Het uitsluiten van risico's kost geld. Als je alle risico's uitsluit houd je geen geld meer over. Ondernemen en (beperkt) risico nemen horen nou eenmaal bij elkaar.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Wat voor werk gaat hij precies verrichten? Kleine klussen tot een paar duizend euro vormen weinig risico. Als je echter complete verbouwingen van een paar ton met onderaannemers gaat uitvoeren dan wordt het een ander verhaal.