• 0

e-Fulfillment zelf invullen...

Een tijdje terug heb ik een vraag gepost over het leveren van fulfillment diensten. Het blijkt dat hier nog erg weinig aanbod in is, om de e-commerce activiteiten die ontstaan zijn op zolders of vanuit de schuur, op te vangen. Uiteraard zijn er een paar grote spelers, maar die schermen direct met bol.com als referentie en dat schrikt startende ondernemers zoals ik wel af.

 

Ik heb zo eens wat zitten rekenen, koop/hypotheek van een bedrijfspand van 100m2, stellingen erin...ik denk dat daar voor een zeer schappelijk bedrag opslagmogelijkheden te bieden zijn.

Met als 'service' uiteraard dat de bestellingen van de verschillende bedrijven die hun waar bij je opslaan, gepicked en verzonden worden.

Het bedrijf moet zelf zorg dragen voor de inkoop en facturatie. Het lijkt mij dat ze zelf achter de spullen aanvangen omdat dat hun kennisgebied is en de afhandeling met de klanten, omdat dat hun klantenbinding is.

 

Zou dit wat zijn? Ik zoek namelijk zo'n bedrijf en kan het niet vinden. Dus van zolderkamer e-commerce naar professionele e-commerce fulfillment.

Wellicht dat ik het zelf ga opstarten... dat zou mij zelf de mogelijkheid geven om mijn modelauto e-commercie verder uit te breiden... Het mes snijdt dus aan twee kanten.

 

En mocht het al wel bestaan, laagdrempelig, geen wurgfacturen etc, dan hoor ik dat graag!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn inderdaad maar een paar grote fulfillment-bedrijven, en het is zeker iets waar nog wel ruimte voor zou zijn. Wel zit je met een heleboel verschillende technische en logistieke problemen.

 

Je moet een systeem hebben waarbij de klant (webshop) op tijd weet dat een nieuw pallet (of in ieder geval nieuwe voorraad) geplaatst moet worden, er moet een systeem zijn waarmee de webshop bestellingen doorplaatst naar de fulfillment-service. Daarnaast een stukje support naar de webshops toe, die vragen hebben over pakketten die niet verzonden zijn / niet aangekomen zijn enz.

 

Daarnaast betwijfel ik of de kleinere webshops heel veel interesse hebben en budget om dit deel uit te besteden, vaak is het een business die draait op een aantal procenten winst, en die afhangt van kostenbesparing. Bij degenen waar dit niet het geval is gaat het vaak om niche-producten.

 

Maar als je de struikelblokken goed in kaart kunt brengen en dit efficient kunt regelen, denk ik dat er absoluut een markt is.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt als vliegende start proberen om met partijen als mijnwinkel.nl een partnership aan te gaan.

 

Wat het grootste probleem is: Software schrijven is duur voor die kleine webshops. Je moet dus zorgen dat je voor de standaard winkelsoftware modules o.i.d. maakt. Dan heb je iets unieks in handen. Misschien kan je daarvoor een partnership aangaan met een IT bedrijf. Die kunnen er, als tegenprestatie van jouw kant, misschien klanten aan overhouden die groeien en een aangepaste shop cq. website nodig hebben.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

De it kant zie ik zelf als minst grote struikelblok: ik ontwikkel zelf software voor mijn eigen webshop, die gemaakt is in OSCommerce...

 

Voor andere platforms zou idd een samenwerking met de leverancier(s) een goede optie kunnen zijn.

Als je zelf kunt programmeren is het natuurlijk aan ander verhaal maar de meeste webshop eigenaren kunnen dat niet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.