• 0

Waarom zijn bezoekers van mijn site binnen 5 seconden weer verdwenen??

Hallo allemaal,

 

Op dit moment draait onze datingsite een week of vier. In de statistieken lees ik dat de gemiddelde verblijfsduur van de bezoekers erg kort is.

 

< 5 s. 1230 61.4 %

5 s. - 15 s. 64 3.2 %

15 s. - 1 min. 315 15.7 %

1 - 2 min. 92 4.6 %

2 - 5 min. 115 5.7 %

5 - 10 min. 76 3.8 %

10 - 15 min. 32 1.6 %

15 - 30 min. 65 3.2 %

> 30 min. 14 0.7 %

 

We hebben een paar aardige USP's waardoor de site erg aantrekkelijk zou moeten zijn. Zo plaatsen we bijvoorbeeld geen profielen zonder foto's om mensen met verkeerde motieven te ontmoedigen. Een deel van onze USP's staat op onze homepage, voor iedereen te lezen..

 

Mensen die zich nu inschrijven, hoeven tot 1 januari 2008 niet te betalen. Een leuke prikkel zou je denken, maar toch is 64% van de bezoekers binnen 5 seconden weg.

 

Ik heb wel een paar ideeën en vermoedens maar hoor graag jullie mening. Ik ben bevooroordeeld.

Willen jullie eens naar mijn site kijken ( langer dan 5 seconden ;) ) en vertellen hoe die op je overkomt? Het hoeft zeker geen professionele reactie te zijn. Iedere marktonderzoeker zal het met me eens zijn als ik zeg: "Liever twintig reacties van consumenten dan één van een deskundige." Hou je niet in!!

 

Voor je op m'n link klikt: Ga er vanuit dat je gegoogeld hebt op DATINGSITE.

 

Bijvoorbaat hartelijk dank voor je visie.

 

Peter ten Berge

www.q-mates.nl

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je gaat er vanuit dat iedereen die op je site terecht komt ook daadwerkelijk op zoek is naar een date. Meeste higherlevelaars die even gekeken hebben naar wat je doet zijn dat niet ;) Bovendien zijn deze statistieken op basis van de logbestanden vermoed ik (zie geen javascript code voor tellers) Dus grote kans dat alle bezoeken van zoekengines in deze statistieken meegenomen zijn. Even ter vergelijking een site van een klant die al een jaar of 10 live is heeft 40% bezoekers die in minder dan 10 seconden weer weg is.

 

Je kunt beter kijken naar de conversie van bezoekers die langer dan die 5 seconden op je site blijven.

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Na eindeloos topics gelezen te hebben, me nu maar even ingeschreven. Het lijkt me erg leuk om met jullie allemaal in discussie te gaan!

 

Peter,

Ik heb als je site even bekeken en me ingedacht dat ik op zoek ben naar een relatie (want daar kom ik toch voor bij jou?). ;D

 

Leuk dat ik geen abonnement hoef te betalen tot 2008, maar dat wil ik natuurlijk ook niet. Ik hoop dat als ik me bij ju inschrijf, ik binnen 2 maanden een vaste relatie heb. Misschien zou je een aanbieding kunnen doen in de trant van: schrijf je nu in en na acceptatie verstuur je 5 gratis berichten naar mensen van jouw keuze!

 

Hoeveel mensen maken gebruik van je site? Hoeveel profielen heb je nu ingeschreven staan? Er zijn honderden dating sites en ik wil wel graag leuke mensen ontmoeten voor de persoonlijke informatie die ik jou moet geven.

 

Bij “Nieuws over dating, singles en deze website” lees ik oa werkzaamheden en bugs…. Staat niet echt lekker. Misschien zou je die wat aan kunnen passen naar “nieuwe functionaliteiten” of “Snellere responstijd” etc, Maak de kopjes iets langer en hou het positief!

 

PPM abonnement? Normaal abonnement? Reclame? Misschien kun je als sterk punt beter iets zeggen als: “Zeer voordelig” of “betaal 50% minder dan ...nl”

 

Succes!

Mark

Link naar reactie
  • 0

Wordt wel een beetje onrustig van die flitsende banner rechtsboven, ik zou persoonlijk deze wat minder snel laten wisselen en een rustigere fade-in/fade-out kiezen, overigens wel mooie foto's in goede kwaliteit.

 

De tekst "Meld je aan ..." is erg kort in beeld, en de gele letters zijn niet super leesbaar op een gedeeltelijk lichte achtergrond, misschien een subtiel schaduw effect op de tekst of een (dun) randje (Bevel/Embos of zoiets.

 

Ben het met mijn bovenbuurman eens dat kopjes "Werkzaamheden aan de site" gevolgd door "bugs", niet positief overkomt en de indruk wekt dat het nog niet af is. Verder zijn deze nieuwskopjes niet klikbaar.

 

Wat mij ook een beetje verward, de naam van de website "mates" suggereerd "vriendjes", ofwel hier kun je vrienden zoeken.

 

Volgens de titel in de blauwe balk (caption) moet je echter perse single zijn, wellicht kan dit ook nog ergens op de website zelf terugkomen want niet iedereen leest de blauwe balk.

 

Als de site een beetje begint te lopen zou ik ook het aantal inschrijvingen op de voorpagina vermelden. Enfin, suc6 !

Link naar reactie
  • 0

Nondeju! Ik baal ontzettend van je site. Sorry dat ik het zo bot zeg, maar dit zuigt echt. >:(

 

Dit is nu al de tweede keer namelijk dat ik deze reaktie opnieuw in kan tikken. Na het zoeken krijg je pagina 1. Klik op een profiel, en je ziet wat mer info. Klik op terug, en de browser meldt dat de pagina verlopen is en opnieuw verstuurd moet worden.

 

Dat vind ik vervelend, dus het volgende profiel open ik in een nieuw venster. Daar krijg ik de melding dat de pagina mijn window probeert te sluiten - of ik dat goed vind? Nee, natuurlijk niet.

 

Direct daarna wordt het venster waar ik dit bericht in zit te tikken doorgesluisd naar een pagina waar gemeld wordt dat ik ingelogd moet zijn om die pagina te bekijken, met als gevolg dat ik mijn bericht kwijt ben. Nooit het aanroepende venster ergens anders naartoe sturen!!!!

 

Verder ben ik absoluut niet geinteresseerd in iets dat boven de 100 jaar oud is. Ik denk dat dat voor de meeste van je bezoekers zal gelden, dus ik zou die tweede leeftijd-dropdown niet standaard op 109 zetten...mocht je dat per se wel willen, maak hem dan iets breder, zodat je in ieder geval kunt zien wat er geselecteerd is.

Link naar reactie
  • 0

Dit soort statistieken zijn vaak nogal warrig... vaak meten ze de bezoekduur aan de hand van een aantal paginas dat achter elkaar bekeken word, en bepalen zo de tijd.

 

Als iemand alleen de voorpagina opvraagt, die 5 min zit te lezen en weer vertrekt, lijkt de bezoekduur dan alsnog 0.

 

Yep, dat was 'm.

 

Thanks

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik ben ook meteen weg.

* Alle profielen met foto. Als ik lid wil worden, moet ik dus ook een foto inleveren. No way ;)

* E-mails met blijlagen versturen? Wat naar mij? Help. Is mijn adres dan wel geheim, sturen ze enge dingen mee?

* Pay per message abonnement? Ik ben een echte ouwehoer. Moet ik nu voor elk bericht gaan betalen?

 

Als ik van de profielen terug wil naar home, kan ik nergens de knop home vinden. Blijk je op logo te moeten klikken.

 

Ik kan niet aangeven in welke regio ik wil zoeken.

 

En ik heb de rondleiding bekeken. Toen stond er 'Om dit venster te sluiten, klik rechtsboven". Dat deed ik dus en toen was meteen de hele site weg. En de screenshots van de rondleiding waren reuze vaag.

Link naar reactie
  • 0

A: Nondeju! Ik baal ontzettend van je site. Sorry dat ik het zo bot zeg, maar dit zuigt echt. >:(

 

B: Dit is nu al de tweede keer namelijk dat ik deze reaktie opnieuw in kan tikken. Na het zoeken krijg je pagina 1. Klik op een profiel, en je ziet wat mer info. Klik op terug, en de browser meldt dat de pagina verlopen is en opnieuw verstuurd moet worden.

 

C: Dat vind ik vervelend, dus het volgende profiel open ik in een nieuw venster. Daar krijg ik de melding dat de pagina mijn window probeert te sluiten - of ik dat goed vind? Nee, natuurlijk niet.

 

D: Direct daarna wordt het venster waar ik dit bericht in zit te tikken doorgesluisd naar een pagina waar gemeld wordt dat ik ingelogd moet zijn om die pagina te bekijken, met als gevolg dat ik mijn bericht kwijt ben. Nooit het aanroepende venster ergens anders naartoe sturen!!!!

 

E: Verder ben ik absoluut niet geinteresseerd in iets dat boven de 100 jaar oud is. Ik denk dat dat voor de meeste van je bezoekers zal gelden, dus ik zou die tweede leeftijd-dropdown niet standaard op 109 zetten...mocht je dat per se wel willen, maak hem dan iets breder, zodat je in ieder geval kunt zien wat er geselecteerd is.

 

A: Ik hoop niet dat je tegen je potentiële klanten zo tekeer gaan maar evengoed bedankt voor je reactie.

 

B: Dit probleem zie je bij heel veel websites. Het was al gefixt, moet dus nog een keer. Bij de verhuizing naar een nieuwe server zijn er wat éénen en nullen omgevallen. Inmiddels heb ik het probleem wel toegevoegd aan de veelgestelde vragen. Just in case.

 

C: Misschien heb je IE7.0 gebruikt. Méér (misschien heel veel) sites krijgen dit probleem met IE7.0. Microsoft zuigt ook... zoals je weet. IE7.0 en wellicht meer paketten zijn óók niet volledig compatible met MySQL5.0 dus hebben we 4.1 weer terug kunnen zetten.

Voor elke Euro MS software moet je 2 Euro Prozac rekenen...

 

D: Is me niet duidelijk. Wat verst je onder "Het aanroepende venster"?

Je was al aan het typen schrijf je. Was je al ingelogd?

 

E: Wellicht kan 40 als default ingesteld worden. Lijkt me wel.

 

Algemeen:

Ik zou je graag nog vertellen over mijn ervaringen met Nederlandse software ontwikkelaars maar dat is een ander onderwerp. Laat ik het zo zeggen: persoonlijk doe ik lever zaken met een métselaar met een grote bek.

 

Nogmaals dank.

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook meteen weg.

* Alle profielen met foto. Als ik lid wil worden, moet ik dus ook een foto inleveren. No way ;)

* E-mails met blijlagen versturen? Wat naar mij? Help. Is mijn adres dan wel geheim, sturen ze enge dingen mee?

* Pay per message abonnement? Ik ben een echte ouwehoer. Moet ik nu voor elk bericht gaan betalen?

 

Als ik van de profielen terug wil naar home, kan ik nergens de knop home vinden. Blijk je op logo te moeten klikken.

 

Ik kan niet aangeven in welke regio ik wil zoeken.

 

En ik heb de rondleiding bekeken. Toen stond er 'Om dit venster te sluiten, klik rechtsboven". Dat deed ik dus en toen was meteen de hele site weg. En de screenshots van de rondleiding waren reuze vaag.

 

* Profielen met foto: Dit is één van de punten waar we ons in onderscheiden. Voor mensen die iets te verbergen hebben zijn er voldoende andere mogelijkheden.

 

* E-mailen met bijlagen: Je kunt binnen de website foto's meesturen. Dit kan op dit moment alleen nog bij ons. Alléén foto's, geen virussen.

 

* Een Pay Per Message abonnement is één van de twee keuzen die wij bieden. Heeft verder niemand. De mensen die het leuk vinden om veel te mailen nemen een regulier abonnement. De mensen die wat passiever zijn kieze voor PPM. Een PPM40 kost 14,95 en is drie maanden geldig.

 

* Regio-zoeken kan alleen als je bent ingelogd. Wellicht dat we die optie later toevoegen op de homepage maar nu zou het aantal zoekresultaten te gering zijn.

 

* Terug naar home via het logo linksboven is zeer algemeen bij websites. Ik vindt het ook wel prettig als mijn leden een béétje niveau hebben ;-)

 

* Die screenshots mogen best een beetje vaag zijn, maar dit is inderdaad extreem. Omdat we wat tijd verloren hebben en tóch online wilden voor de donkere dagen, moesten we consessies doen en keuzes maken. Dit was er één. We pikken het later weer op.

 

* De rondleiding opent in een nieuw venster. Je hebt misschien dubbel geklikt op het kruis.

 

Er zijn ontzettend veel van deze sites. Je moet je onderscheiden én dat weten te communiceren. Het is niet eenvoudig om mensen op een lege dansvloer te krijgen. Je maakt keuzes en doet consessies. Bijsturen. Ik ben blij met de feedback op HL. Geen doorsnee van de Nederlandse bevolking met zeker nutig.

 

Ik heb overigens wel een paar octrooien onder enkele van mijn USP's gelegd. De software / werkwijzen zijn eenvoudig te kopiëren.

 

Dank!

 

Peter

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Allereerst vind ik dat je een vrij mooie site hebt en dat hij me redelijk aanspreekt. Toch is er iets waardoor de mensen direct weggaan (als we je loggegevens moeten geloven)

 

Wat willen je bezoekers? Ik denk dat ze snel contact willen hebben met andere alleenstaanden. Gooi het dan op die emotionele behoefte!

 

Ik denk dat je dit samen met het aanmeldingsproces moet gaan promoten. Denk dan aan een grote tekst waarin staat: "Binnen 3 minuten bent u al in contact met uw toekomstige geliefde" Maak dan een dudelijk 1-2-3 stappenplan wat de bezoekers kunnen volgen en laat ze ook duidelijk zien in welke stap ze zich bevinden en hoe lang het aanmelden nog duurt. (Iets in de trant van (nog 1 minuut en u bent aan het chatten met uw toekomstige geliefde)

 

Begrijpt u waar ik heen wil? Bezoekers van uw website hebben behoefte aan een relatie/contact. Zorg ervoor dat de bezoekers in één oogopslag zien dat jij ze dit kunt bieden, en blijf ze ervan overtuigen dat deze behoefte vervuld zal worden met uw website. Doe dit door het hele aanmeldingsproces, dit verkleint de kans op "afhakers".

Meer informatie over internet marketing lees je op mijn persoonlijke weblog: http://www.karelgeenen.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel geregistreerde "leden" heb je eigenlijk? En hoe denk je die te krijgen als je zonder te registreren helemaal niets kunt zien op je site? en hoe concurreer je met die andere 87.000 datingsites die er al zijn? En zouden je "dating tips" niet wat origineler kunnen? En wat is Switsal? Een nieuwe concurrent van Zwitsal? Als ik op een site kom met dergelijke typefouten neem ik de rest eigenlijk ook niet meer serieus.

 

 

- toen ik heeel klein was, werkte mijn pappie bij Zwitsal.

- toen ik in de groei was, werkte mijn pappie bij de Nutricia Chocomel

- toen ik ging studeren, werd mijn vader zelfstandig jurist.

- maar hij bleef gewoon mijn pappie.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Allereerst vind ik dat je een vrij mooie site hebt en dat hij me redelijk aanspreekt. Toch is er iets waardoor de mensen direct weggaan (als we je loggegevens moeten geloven)

 

Wat willen je bezoekers? Ik denk dat ze snel contact willen hebben met andere alleenstaanden. Gooi het dan op die emotionele behoefte!

 

Ik denk dat je dit samen met het aanmeldingsproces moet gaan promoten. Denk dan aan een grote tekst waarin staat: "Binnen 3 minuten bent u al in contact met uw toekomstige geliefde" Maak dan een dudelijk 1-2-3 stappenplan wat de bezoekers kunnen volgen en laat ze ook duidelijk zien in welke stap ze zich bevinden en hoe lang het aanmelden nog duurt. (Iets in de trant van (nog 1 minuut en u bent aan het chatten met uw toekomstige geliefde)

 

Begrijpt u waar ik heen wil? Bezoekers van uw website hebben behoefte aan een relatie/contact. Zorg ervoor dat de bezoekers in één oogopslag zien dat jij ze dit kunt bieden, en blijf ze ervan overtuigen dat deze behoefte vervuld zal worden met uw website. Doe dit door het hele aanmeldingsproces, dit verkleint de kans op "afhakers".

 

Het zou best iets meer roze mogen.

Als de gevestigde sites hun ledencijfers met een factor 2 tot 10 oppoetsen, (Dat heet oplichting?) mogen wij ook wel een beetje kleuren... Ik zal het wél in de vragen de vorm doen, houd niet zo van die beweringen.

 

- Mischien ben je over vijf minuten...

-

 

Groet,

 

Peter

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0
A: Ik hoop niet dat je tegen je potentiële klanten zo tekeer gaan maar evengoed bedankt voor je reactie.

 

Het ligt er aan wat ze me vragen en hoe... :)

 

B: Dit probleem zie je bij heel veel websites.

 

Weet ik, het was alleen de aanleiding voor mijn handelen, dus vandaar dat ik het er bij zette.

 

C: Misschien heb je IE7.0 gebruikt. Méér (misschien heel veel) sites krijgen dit probleem met IE7.0.

 

Dit heeft niets met de browser te maken. Ik heb de bron van de pagina bekeken en daar stond alleen een stukje javascript dat de browser probeerde te sluiten. Dat heeft IE 7 niet zelf bedacht, dat heeft jouw site naar IE 7 toegestuurd.

 

Microsoft zuigt ook... zoals je weet. IE7.0 en wellicht meer paketten zijn óók niet volledig compatible met MySQL5.0 dus hebben we 4.1 weer terug kunnen zetten.

 

Ik zie niet helemaal in hoe mijn versie van IE de werking van jouw database kan beinvloeden...

 

D: Is me niet duidelijk. Wat verst je onder "Het aanroepende venster"?

Je was al aan het typen schrijf je. Was je al ingelogd?

 

Nee, ik was niet ingelogd - vanwege dezelfde bezwaren als al eerder genoemd zijn. Ik had in het eerste venster gezocht, een profiel geopend in een tweede venster, in het eerste venster teruggegaan naar HL om wat te typen, en toen kwam de rest.

 

E: Wellicht kan 40 als default ingesteld worden. Lijkt me wel.

 

Strak plan!

 

Ik zou je graag nog vertellen over mijn ervaringen met Nederlandse software ontwikkelaars maar dat is een ander onderwerp. Laat ik het zo zeggen: persoonlijk doe ik lever zaken met een métselaar met een grote bek.

 

Als iemand om je mening over software ontwikkelaars vraagt moet je dat vooral vertellen! Maar het verschil is dan dat jij geen ervaringen met mij hebt, en ik wel ervaringen met jouw site.

 

Kijk - jij vraagt mijn mening omtrend je website. Ik geef heel eerlijk mijn frustrerende ervaringen weer. Als je daar niet mee om kunt gaan moet je er niet om vragen.

 

Nogmaals dank.

 

Graag gedaan! :)

Link naar reactie
  • 0

Als ik niks mag zien totdat ik me geregistreerd heb, dan ben ik direct weg. Tenzij er ook nog andere interessante dingen te zien of te lezen zijn. Alleen als ik een paar keer terug kom en het blijft interessant, dan wil ik me misschien wel registreren. Maar ik zie niks interessants op jouw site. En het kan allemaal wel verstopt zitten, maar dat zeggen ze allemaal. Ik waag mijn tijd daar niet aan. Ik heb ook niet het idee dat je erg veel onderzoek hebt gedaan naar je concurrenten, want dan had je wel een aantal mooie ideeen kunnen overnemen. Voor mij is dit dus geen site om opnieuw te bezoeken. En mensen laten betalen voor zaken die elders gratis zijn en beter. Dat lukt alleen KPN nog.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel geregistreerde "leden" heb je eigenlijk? En hoe denk je die te krijgen als je zonder te registreren helemaal niets kunt zien op je site? en hoe concurreer je met die andere 87.000 datingsites die er al zijn? En zouden je "dating tips" niet wat origineler kunnen? En wat is Switsal? Een nieuwe concurrent van Zwitsal? Als ik op een site kom met dergelijke typefouten neem ik de rest eigenlijk ook niet meer serieus.

 

- toen ik heeel klein was, werkte mijn pappie bij Zwitsal.

- toen ik in de groei was, werkte mijn pappie bij de Nutricia Chocomel

- toen ik ging studeren, werd mijn vader zelfstandig jurist.

- maar hij bleef gewoon mijn pappie.

 

 

D-date is zo'n winkel. Je hebt zin in gebak, maar de ramen zijn zwart en voor de deur staat een vent die éérst geld wil zien.

Je kunt bij mij gerust even achter de achter de toonbank kijken. Jij hebt het niet gezien, maar 90% van mijn bezoekers zal al eens eerder op een datingsite geweest zijn en weten dat ze het snelzoekmenu kunnen gebruiken.

 

Concurreren doe ik met vormgeving en USP-s. Van alle bestaande datingsites in Nederland is 95% bagger. Profielen zonder foto's, vieze mannetjes, sexadvertenties, goedkope templates vol reclame. Echt bagger.

 

Spelfouten staan slordig maar ik grijp de gelegenheid even aan om te zeggen, dat veel managers door pure kortzichtigheid of zelfs arrogantie heel goede mensen laten lopen. "Een sollicitatiebrief met spelfouten gooi ik direct weg." Heb je wel eens een woord als [fiets bank] gelezen. Die spatie is klassiek voor mensen met dyslexie. Iemand met een zichtbare handicap spuug je toch ook niet uit?

 

We begonnen met statistiek....

 

Leuk verhaal over je vader.

 

Groet,

 

Peter

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.