• 0

internationale bedrijfsnaam/merk - waar op letten?

Hallo iedereen,

 

Ik heb even een kort vraagje. Ik heb al met de zoekfunctie gezocht op dit forum naar een antwoord maar dat is naar mijn inziens niet volledig..

 

Ik heb een bedrijf met een internationaal netwerk van relaties en klanten. Omdat we een nederlandse naam hebben en die gaan veranderen naar een meer internationale naam ben ik eigenlijk op zoek naar een checklist waar ik allemaal aan moet denken...

 

Zo'n checklist is niet te vinden, maar een 'online brainstorm' op dit nuttige forum lijkt mij voor allen leuk om te lezen en leuk om te bedenken.

 

Ik ben zeer benieuwd.

 

groeten Paul

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Ik heb hier nooit uitgebreid over nagedacht. Maar geef zo "uit de losse pols" nu even de volgende issues/aandachtspunten. Zal zeker niet dekkend zijn maar ten behoeve van aanzet tot brainstormen:

 

- Je "strategie" van naamsverandering

- Inderdaad goede voorbereiding, checklist maken van zaken die geregeld moeten worden

- Inventarisatie maken van waar je naam nu op staat puur fysiek gezien. Eventueel kostenoverzicht/ruwe schatting wat verandering van naam daar kost ivm drukken van nieuw briefpapier, andere reclameborden, eventuele autoreclame en dergelijke

- Voor wat betreft naamsverandering zelf, (andere) registratie bij merkenbureau. Kijken of domeinnamen al geclaimd zijn anders als je zeker bent van naamsverandering alvast gauw claimen.

- In algemeen sowieso die dingen die al snel geregeld kunnen en moeten worden zo snel mogelijk regelen. Zoals registratie BMB of andere instantie en domeinnaamregistratie(s).

- Voor wat betreft internet en bedrijfsgidsen en dergelijke (eventueel)nazoeken waar je naam staat en waar nodig externe partijen ook daar informeren

- Ivm eventuele overgangsfase externe partijen (leveranciers, afnemers en dergelijke) zo spoedig mogelijk informeren over de naamswijziging (als deze al zeker is). Op zoveel mogelijk communicatiemiddelen aankondigen dat (per....) het bedrijf de andere naam zal krijgen

- Praten met iemand die zoiets al eens heeft uitgevoerd die kan ook veel tips geven lijkt me. Eventuele valkuilen ook.

 

Nou ja dit is gewoon ff een niet-volledige brainstorm over het onderwerp. Zonder dat ik me er echt in heb verdiept of zo. Hoop dat je er wat aan hebt!

"No amount of speculation takes the place of experience."

Charles S Peirce (1839-1914)

Collected Papers of C.S. Peirce (1935)

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij geldt daarvoor dezelfde checklist als bij Nederlandse namen, met dit verschil dat je goed moet kijken naar de betekenis van het woord om misverstanden te voorkomen. Daar is al veel over gepubliceerd.

 

Misschien bestaan er zelfs nuttige internet-applicaties voor: klinkt als... beter niet doen! ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.