• 0

Hoeveel investeren in voorraad?

Wellicht niet het goede forum, de mods mogen het naar hartelust verplaatsen.

 

Dit is niet direct een vraag waar ik een duidelijk antwoord op verwacht, maar eerder gedachte waar ik al een tijd mee rondloop.

 

Wanneer is het 'investeren' nu ten einde? Ik doel hierbij op het aanschaffen van nieuwe producten voor wederverkoop. Daardoor gaat alle winst direct over in nieuwe voorraad. Wanneer stopt dit nou..?

Als ik uit m'n beschikbare ruimte barst?

Er zijn nog zo veel producten die ik wil voeren, maar nog niet heb...

Hoe kun je daar nou een doel in stellen, want dat heb ik niet. Ik koop alles waarvan ik denk dat mijn klanten het zullen kopen, voor zover mijn 'winst' dit toelaat, overigens. En soms financier ik zelf weer een beetje bij door een factuur van de privé rekening te betalen.

Een jaar geleden dacht ik, nu ga ik eindelijk geld 'overhouden', maar de praktijk leert dat dit nog steeds niet het geval is. Het assortiment wordt steeds uitgebreider en ik koop steeds grotere aantallen, 'omdat het toch wel op komt'...

 

Hoe kan ik hier doelen voor stellen? (ben webbased detaillist van modelauto's, met ook import en groothandel voor buitenlandse winkeliers)

 

[titel gecorrigeerd - mod]

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Probeer naast je "onderbuikgevoel" ook met cijfers te werken.

 

Met die achtergrond kan je waarschijnlijk nog steeds nieuwe producten inkopen en voorraden aanleggen, maar doe je dat op de juiste momenten, zodat je je eerder verkregen "winsten" beter inzet, zonder prive voorinvesteren.

 

De betere (winkel-)marketingboeken moeten een duidelijk uitleg kunnen geven, maar ik zoek ook nog wel even door voor je wanneer ik tijd heb.

 

 

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Probeer gebruik te maken van de voorraad van je leverancier en laat hem uit jouw naam de artikelen versturen. Of probeer voorraad in consignatie te krijgen dan blijf je het beheer zelf houden. Afhankelijk van het product, bijvoorbeeld bijzondere modelauto’s, kunnen toch een goede investering zijn?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Mijn vorige werkgever ging door tot ie uit z`n pand knalde en kocht toen een nieuw groter pand en zorgde voor een nog economischere inrichting zodat hij er nog meer in kon stoppen en zo ging dat wel een x of drie ....

 

 

Als je meer artikelen op vooraad hebt zul je meer verkopen en meer klanten kunnen bedienen maar ik denk dat je ook voor jezelf moet stellen hoeveel winst wil je maken ??? Wil je eindeloos groot worden ga dan alvast opzoek naar hoe je je volgende pand beter kan inrichten ... Kijk anders naar je winst per maand en ga eens kijken tot hoe ver je wilt gaan .... Als je zat hebt ga er dan lekker van leven ... uiteindelijk ben je een zaak begonnen om er van te leven en je bent niet gaan leven om eeb zaak te runnen (althans IK NIET :) )

Eindelijk een eigen winkeltje om het te leren ..

Nu de grote plannen nog verwezelijken !!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Het boek de financiele functie : beslissingen en planning(woltersNoordhoff) vertelt wat over voorraden. zoals waarom je ze zou moeten hebben of niet en wat de kosten van je voorraad zijn.

 

Misschien zijn er nog betere boeken hoor maar deze wist ik toevallig.

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.