• 0

1 rekening voor VOF

Geachte leden,

 

Ik heb samen meet een vriend een VOF opgestart. Hierover heb ik de volgende vraag.

Is het verstandig om gezamenlijk 1 rekening te openen waar we beide geld op storten als startkapitaal of is het verstandiger om een andere constructie toe te passen.

Ik hoor het graag.

 

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lans,

 

Het is idd verstandig om een rekening aan te vragen voor de VOF, zo wordt je administratie makkelijker.

 

A) het beginkapitaal (jullie stortingen) komen beter tot uitdrukking

B) Om niet al te ingewikkelde verwevingen te krijgen met je prive administratie(s) is het ook handiger, alle kosten voor de VOF van de zakelijke rekening, alle inkomsten op de zakelijke rekening en overboekingen naar de prive van de respectievelijke vennoten wordt zo goed en helder verantwoord.

 

Dus een zakelijkerekening is absoluut een PRE

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Een zakelijke rekening op naam van de V.O.F is inderdaad het beste.

Wat veel mensen niet weten is dat volgens vaste jurisprudentie ook als een afgescheiden vermogen wordt beschouwd.

In geval van faillissement van een der vennoten biedt dit dus enige bescherming voor het ondernemingsvermogen.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.