• 0

Overdragen bevoegdheden van een vennoot naar een niet vennoot

Nu ik toch bezig ben nog een vraag.

De VOF die we willen runnen heeft mij als vennoot en de echtgenoot van mijn vriend. Omdat wij de VOF part-time runnen (naast een gewone job) is er voor mijn vriend het gevaar dat er een conflict of interest met zijn werkgever kan ontstaan (dit is waarschijnlijk niet het geval, maar om alle risico uit te sluiten). Voor mij is dit gevaar er trouwens niet. Nu is het zo dat mijn vriend de activiteiten uitvoert en bevoegd is in deze. Is het nu mogelijk om contractueel vast te leggen dat hij beslissingsbevoegd (dus dat eigenlijk alle bevoegdheden worden overgedragen van mijn vennoot naar de man van mijn vennot) is in plaats van zijn vrouw (bijvoorbeeld in het modelcontract voor een VOF?

 

Alvast bedankt voor de reply.

 

Groet,

Lans

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoe het nu precies bij jullie zit is me niet helemaal duidelijk, even kijken of ik het snap:

 

1. Vennoot -> jij

2. Vennoot -> echtgenoot van jouw vriend

3. Status onbekend -> jouw vriend

 

Jouw vriend is die in loondienst van de VOF? Hij voert alle activiteiten uit, maar de beide vennoten verrichten geen werkzaamheden?

 

In principe kun je iedereen machtigen beslissingen te nemen, zolang je dit maar goed opschrijft en ook bij de KvK in het handelsregister laat zetten (zodat iedereen kan zien wie gemachtigd is te handelen uit naam van de VOF).

 

Tenminste, dat denk ik.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.