• 0

hoeveel startkapitaal is genoeg

Beste allemaal,

 

Ik ben bezig met een winkel op te zetten en kan een bepaald bedrag lenen. Na alle investeringen houd ik daar zoveel van over dat ik 2 maanden rond zou kunnen komen als ik die eerste 2e maanden niets zou verkopen. Hier krijg ik het erg benauwd van. Hoeveel maanden startreserve heb je nou eigenlijk nodig, vinden jullie?

 

Met vriendelijke groet,

 

Mukje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Twee maanden is ionderdaad aan dekorte kant. Je liqiditeit zou minstens op een niveau moeten zitten dat je drie maanden vooruit kan zonder in liqiditeitsproblemen te komen.

 

Dus je moet of ominder investeren, of meer lenen, of zorgen dat je uit iets anders de eerste maanden een persoonlijk inkomen haalt. Ik zou kijken of optie c haalbaar is. Dan maar drie maanden dubbel zo hard werken en via een uitzendbureau ander werk doen (of het werk blijven doen wat je doet),dan na twee maandende toko te kunnen sluiten omdat je liquiditeitsproblemen hebt terwijl het net gaat lopen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

Ik wil een kledingzaak openen en het is natuurlijk vast niet zo dat ik helemaal niets verkoop in het begin maar ik speel liever advocaat van de duivel, dan dat ik te optimistisch ben.

Ik zit er inderdaad over te denken om het parttime te doen.

Vooral mijn partner vind het spannend, hij heeft het liefst een jaar reserve achter de hand...

Aan de andere kant, als het na een jaar nog niet loopt moet je je toch ook wat af gaan vragen. Dus drie maanden reserve is ongeveer normaal?

 

Hartelijke groet,

Marianne

Link naar reactie
  • 0

De ene kledingzaak is de andere niet. Op welke locatie kom je? Op welke doelgroep mik je? Welk assortiment heb je? Met een hip merk in de grote stad heb je een andere aanloop dan met nieuwe looks in een dorp. Mijn ervaring is dat kledingzaken in het begin goed verkopen door (weer die drie effen) family, friends en fools. De eerste collectie vliegt de deur uit. Daarna volgt een moeilijke periode met de tweede collectie die te ruim is ingekocht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.