• 0

Adverteerders werven voor site - vanaf wanneer en voor hoeveel?

Ik heb 1 september een website online gezet, met een hele specifieke doelgroep (ouders en a.s. ouders). Over het bezoekersaantal ben ik nog niet tevreden, maar daar wordt aan gewerkt. Het zijn er op dit moment 300 tot 350 per dag (unieke bezoekers). De gemiddelde pageviews ligt op 5,7 per bezoeker.

 

Ik heb (nog) geen ervaring met internetreclame en vraag mij twee dingen af. Vanaf welk aantal bezoekers kan ik (serieus) potentiële adverteerders benaderen? Wat kan ik voor een advertentie in rekening brengen? (Wat is een reële prijs?

 

Tot nu toe sta ik er (nog) huiverig tegenover om potentiële adverteerders te benaderen omdat ik het (unieke) bezoekersaantal te laag vind, maar ik heb ook geen idee waar ik de grens dan wel kan leggen. Of kan ik nu wel op zoek, maar tegen een heel laag tarief? En hoe laag/hoog kan dit tarief dan zijn?

 

De website waar gaat over baby's en peuters.

 

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reactie!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Overal oproepen om te adverteren? Goh, bij mijn weten staat er één button in het hoofdmenu met informatie over adverteren. En ads by Google vind ik iets heel anders dan het actief benaderen van potentiële adverteerders.

 

Never mind, ik geloof niet dat ik hier moet zijn voor een serieus antwoord. Ik wist niet dat een serieuze vraag werd gezien als spam. De site stond alleen maar vermeld om een goede indruk te geven van de vraag zodat ik een serieus antwoord kon krijgen. Maar zoals ik al zei, een serieus antwoord schijn je hier dus niet te krijgen. Jammer, want daar was dit forum voor bedoeld.

Link naar reactie
  • 0

Met deze bezoekersaantallen zal het lastig worden adverteerders te krijgen. Wellicht zijn er specifieke adverteerders (bv. babyvoeding, triptrap-stoelen, bugaboo's enz) die interesse zouden hebben, maar over het algemeen moet je grote aantallen kunnen tonen.

Wat je wel zou kunnen doen is adsense (staat al op de site), je aansluiten bij affiliate-programma's oid.

 

Ik zou me kunnen voorstellen dat een klein bedrijf in je sector interesse kan hebben in advertenties op de site, maar over het algemeen zullen die je zelf gaan benaderen als je eenmaal groot genoeg bent.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord, ik vermoedde het haast al dat de aantallen te weinig waren, maar zeker wist ik het ook niet.

Het is dus nog voorlopig een kwestie van geduld totdat de website hoger gaat scoren... En natuurlijk voorlopig er heel hard aan blijven werken.

 

Thanx!

Link naar reactie
  • 0
Never mind, ik geloof niet dat ik hier moet zijn voor een serieus antwoord. (...) Maar zoals ik al zei, een serieus antwoord schijn je hier dus niet te krijgen. Jammer, want daar was dit forum voor bedoeld.

 

Tsjonge, en die conclusie trek je op een zaterdagavond binnen 2 uurtjes? Misschien moet je wat meer geduld hebben - er zijn mensen die dan niet achter hun PC zitten, maar gezellig in de kroeg... ::)

 

In antwoord op je vraag - het wordt voor adverteerders interessant op het moment dat het voor jou ook interessant wordt. Stel dat je 10 euro CPM rekent. Dan verdien je met je huidige bezoekersaantal 3,5 euro per dag, wat ongeveer 100 euro per maand is. Daar ga je niet rijk van worden.

 

Stel nu dat je 10 keer zoveel bezoekers hebt...

Link naar reactie
  • 0

Zaph:

Gisterenavond kreeg ik hele vreemde reacties. Het kwam erop neer dat mijn bericht als spam werd gezien en ik helemaal niet op zoek zou zijn naar een serieus antwoord.

Heel dubieus allemaal. En die berichten zijn dus nu allemaal verdwenen. Waarschijnlijk een nachtbraker die niets beters met zijn tijd wist te doen.

 

Ik ben in ieder geval heel blij met jouw reactie. Enne... ik had liever ook op dat tijdstip in de kroeg gezeten...:o)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Hoezo vreemd?

Ik reageerde met de opmerking dat je zocht naar advertentie mogelijkheden terwijl de site al vol zal met Google ads en er ook de mogelijkheid wed geboden contact op te nemen om te adverteren.

Vervolgens conludeerde Nico dat het naar spam riekte en die heeft de link weggehaald en nu blijkt zowel mijn als zijn bijdrage verwijderd. Daar heb ik niets mee te maken, dat kan ik niet eens.

Om mij nu meteen als 'dubieus' te betitelen en als 'nachtbraker die niets beter te doen heeft' vind ik wat ver gaan.

Zo maak je vrienden!

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Bramer: Ik vond het anders zeer dubieus dat juist deze berichten waren verwijderd. Maar iedereen krijgt wat mij betreft het voordeel van de twijfel.

Ik vind het alleen jammer dat wanneer je hier een serieuze vraag stelt daar zo vreemd op wordt gereageerd. Google ads en een oproep voor adverteren, is voor mij iets heel anders dan actief potentiële adverteerders benaderen (bijvoorbeeld door een mailingactie). En daar ging dus mijn vraag over.

En Bramer, ik zit hier om een antwoord te krijgen op mijn vraag en niet om vrienden te maken. Die zoek ik liever op een andere manier.

In de kroeg bijvoorbeeld.

 

Link naar reactie
  • 0

Het wemelt in dit wereldje natuurlijk van de MTS-studentjes die een quick rich website of startpagina opzetten met bijeengeschraapte content, maar dat is wel een voedingsbodem voor wat meer doordachte ondernemingen. Hans Breukhoven is ook op de markt begonnen met grijze importplaten.

 

Nou word ik benieuwd naar de url. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Laten we het maar houden op interpretatieverschil van vraag en antwoord. Voor verwijderen van berichten moet je zijn bij de admins.

Vrienden kun je overal en altijd maken en dat hangt weer samen met 'tone of voice'. Als je een soort van basis kunt opbouwen met je omgeving/contacten (zonder dat dit dan meteen vrienden zijn) heb je meer kans op succes van antwoorden enz dan wanneer je dat a priori van de hand wijst.

Maar dat is dan weer mijn idee.............................

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Denk dat je beter eerst zelf kan adverteren bij andere websites om op die manier naamsbekendheid te krijgen.

 

Daarnaast moet je ook allerlei beurzen afgaan om zo feeling te krijgen met jouw doelgroep en tevens informeren over je website.

 

Daarnaast kan je afspraken met leveranciers om bij jou te gaan adverteren.

Op die manier krijg je toch inkomsten en irriteer je de klant niet met onnodige reclames zoals google ads.

 

Kortom, eerst zaaien en dan oogsten.

 

Als je meer advies wilt kan je mij pm-en

 

Stefan

Link naar reactie
  • 0

Je hebt Testnet al gevonden zie ik en dat is een mooi begin.

 

Uiteraard kun je altijd al adverteerders binnen de doelgroep gaan benaderen, kleinere partijen zijn blij met elke potentiele klant. Je moet je alleen afvragen of dat met zo weinig bezoekers ook rendabel is om nu al tijd in te steken voor het benaderen, deal sluiten en materiaal plaatsen etc.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Even een uitleg over het verwijderen van berichten en de indruk die het bericht in eerste instantie bij mij wekte.

 

Toen het bericht gisterenavond geplaats werd klikte ik door naar de url die onder in het bericht stond. Het eerste wat mij opviel was dat er al het nodige advertenties via google maar ook via banners werd getoond

En dat contrasteert nogal met de onderstaande regel uit het eerste bericht.

 

 

Ik heb (nog) geen ervaring met internetreclam en vraag mij twee dingen af. Vanaf welk aantal bezoekers kan ik (serieus) potentiële adverteerders benaderen? Wat kan ik voor een advertentie in rekening brengen? (Wat is een reële prijs?

 

 

Dat was voor mij een reden om de link te vervangen door het onderwerp, het leek namelijk verdacht veel op link spam.

 

Toen het vervolgens op een ordinaire flame begon te lijken heb ik een aantal polariserende berichten verwijderd, niet in de laatse plaats om het allemaal een beetje leesbaar te houden voor de bezoeker. van HL

 

Modereren blijft mensenwerk en ik kan julle best verklappen dat we het onszelf als mods soms moeilijk maken doordat we de regels zo ruim mogelijk willen houden.

Ik denk dat ik namens alle mods spreek als ik zeg dat we de balangen van bezoekers/vragenstellers op HigherLevel zo goed mogelijk proberen te behartigen binnen de ruime grenzen die we onszelf opgelegd hebben.

Pas als je gaat modereren ontdek je hoeveel grijstinten er eigenlijk zijn.

 

Prettige Kerstdagen allemaal.

 

Santa.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Sorrie Nico, maar mijn reactie was toch niet eens in de buurt van een flame?

Mijn verbazing was conform die van jou en dat heb ik opgeschreven en vervolgens vond ik het gappig dat je zo snel insprong op hetgeen gebeurde; geen enkele bedoeling mijnerzijds iets of iemand tekort te doen.

Indien het als zodanig werd opgevat: mijn oprechte excuses.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Sorrie Nico, maar mijn reactie was toch niet eens in de buurt van een flame?

Mijn verbazing was conform die van jou en dat heb ik opgeschreven en vervolgens vond ik het gappig dat je zo snel insprong op hetgeen gebeurde; geen enkele bedoeling mijnerzijds iets of iemand tekort te doen.

Indien het als zodanig werd opgevat: mijn oprechte excuses.

 

GJ

 

Er was niks mis met jouw reactie, het was meer de manier waarop de topicposter reageerde op onze reactie. Dan maak ik een overweging, laat ik het staan of kies ik voor leesbaarheid en doe maar even of ik de stekeligheden niet gelezen heb, en besloot een deel te verwijderen.

 

En de opmerking "the admin never sleeps" kon ik zeker waarderen ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.