• 0

Import voor online verkoop

Hallo,

 

Ik ben net nieuw en heb gezien dat er op dit forum veel mensen zijn die meer verstand van de zaken hebben dan mij. Ik ben hier dan ook zeker om nog te leren.

 

Mijn vraag is eigenlijk,

 

Is het mogelijk om vanuit een niet-EU land producten te importeren en ze bijvoorbeeld op internet te verkopen?

Hierbij zijn 2 verschillende opties:

1- Webwinkel

2- Veilingsites (e-bay :e-bay store)

 

Andere vraag is eigenlijk: wanneer zijn de produkten mijn eigendom?

Nu heb ik veel gezocht en ben bij KVK.nl geweest en meegekeken bij vragen van anderen maar geen ging over e-bay.

Het geen wat me ook bezighoudt: Is hetgeen wat ik importeer en invoerrechten en btw betaal officieel mijn bezit en mag ik er mee doen wat ik wil? (geldt dit ook bv voor e-bay) Wanneer ik deze produkten zou verkopen in een webwinkel (geen veilingsite) komt er dan weer btw over (ik vrees ja) of moet ik dan van tevoren aangeven dat ik het wil verkopen en komt er pas btw over wanneer ik het dus in de webwinkel verkoop?

 

Voor e-bay heb ik ook al een aantal andere interresante opties gezien maar aan deze opties zitten ook nog vragen aan vast.

Namelijk dropshipments. Wanneer ik bijvoorbeeld een dropshipment uit amerika wil, komen er dan nog btw of invoerrechten bij?

 

Verder las ik iets over grijze/parallel import.

Mijn veld zouden consumenten electronica zijn.

Digitale Camera's (+lenzen en andere accesoires)

Computer onderdelen

LCD/TFT schermen

Mp3/mp4 multimedia spelers

Bijvoorbeeld Canon camera's, kan ik deze bij een chinese exporteur kopen of beter bij een nederlandse importeur/groothandel?

 

Het liefst zou ik graag zelf vanuit bijvoorbeeld china willen importeren om op die manier produkten tegen een goede prijs te kunnen aanbieden.

 

Bij voorbaat dank en ik hoop dat dit berich in het juiste deel van het forum staat.

 

Met vriendelijke groet,

Freddy Oele

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik ben net nieuw en heb gezien dat er op dit forum veel mensen zijn die meer verstand van de zaken hebben dan mij. Ik ben hier dan ook zeker om nog te leren.

 

Mijn vraag is eigenlijk,

 

Is het mogelijk om vanuit een niet-EU land producten te importeren en ze bijvoorbeeld op internet te verkopen?

Ja, natuurlijk.

 

Hierbij zijn 2 verschillende opties:

1- Webwinkel

2- Veilingsites (e-bay :e-bay store)

 

Andere vraag is eigenlijk: wanneer zijn de produkten mijn eigendom?

Ik neem aan dat de eigendom naar jou overgaat op het moment dat je de rekening betaald hebt, hangt af van de voorwaarden van jouw leverancier.

 

Nu heb ik veel gezocht en ben bij KVK.nl geweest en meegekeken bij vragen van anderen maar geen ging over e-bay.

Het geen wat me ook bezighoudt: Is hetgeen wat ik importeer en invoerrechten en btw betaal officieel mijn bezit en mag ik er mee doen wat ik wil?

Normaal gesproken is iets dat je eerlijk gekocht hebt je bezit en mag je er bijna alles mee doen. Invoerrechten/btw betaal je bij invoer (kopen buiten EU) of aan je leverancier(enkel btw en binnen Nederland)

 

(geldt dit ook bv voor e-bay) Wanneer ik deze produkten zou verkopen in een webwinkel (geen veilingsite) komt er dan weer btw over (ik vrees ja) of moet ik dan van tevoren aangeven dat ik het wil verkopen en komt er pas btw over wanneer ik het dus in de webwinkel verkoop?

Nromaal gesproken betaal je BTW/invoerrechten als je iets invoert van buiten de EU. Bij verkoop binnen Nederland dien je altijd BTW te berekenen.

 

Voor e-bay heb ik ook al een aantal andere interresante opties gezien maar aan deze opties zitten ook nog vragen aan vast.

Namelijk dropshipments. Wanneer ik bijvoorbeeld een dropshipment uit amerika wil, komen er dan nog btw of invoerrechten bij?

Ja, op het moment dat het de EU binnenkomt.

 

Verder las ik iets over grijze/parallel import.

Mijn veld zouden consumenten electronica zijn.

Digitale Camera's (+lenzen en andere accesoires)

Computer onderdelen

LCD/TFT schermen

Mp3/mp4 multimedia spelers

Bijvoorbeeld Canon camera's, kan ik deze bij een chinese exporteur kopen of beter bij een nederlandse importeur/groothandel?

Canon camera's importeren in de EU mag in principe alleen met medeweten van Canon zelf. Daarbij zal een officiele distributeur in het buitenland niet aan jou verkopen, want die hebben al afspraken gemaakt welke markten ze bedienen.

 

Het liefst zou ik graag zelf vanuit bijvoorbeeld china willen importeren om op die manier produkten tegen een goede prijs te kunnen aanbieden.

Iedereen importeert uit China, dus waarom die jij dat goedkoper/beter?

 

Bij voorbaat dank en ik hoop dat dit berich in het juiste deel van het forum staat.

 

Met vriendelijke groet,

Freddy Oele

Link naar reactie
  • 0

Is het mogelijk om vanuit een niet-EU land producten te importeren en ze bijvoorbeeld op internet te verkopen?

Ja, natuurlijk.

 

Hierbij zijn 2 verschillende opties:

1- Webwinkel

2- Veilingsites (e-bay :e-bay store)

 

Andere vraag is eigenlijk: wanneer zijn de produkten mijn eigendom?

Ik neem aan dat de eigendom naar jou overgaat op het moment dat je de rekening betaald hebt, hangt af van de voorwaarden van jouw leverancier.

 

Ik bedoelde eigenlijk op die manier zoals veel van de verkopen op e-bay gaat, bv een grasmaaier uit de schuur te koop zetten. Hier betaal je geen btw over. Wanneer zijn de produkten zo van mij dat ik de produkten op e-bay kan verkopen net als bijvoorbeeld mijn grasmaaier uit de schuur?

 

"Het geen wat me ook bezighoudt: Is hetgeen wat ik importeer en invoerrechten en btw betaal officieel mijn bezit en mag ik er mee doen wat ik wil?"

 

color=Red]Nromaal gesproken betaal je BTW/invoerrechten als je iets invoert van buiten de EU. Bij verkoop binnen Nederland dien je altijd BTW te berekenen.[/color]

Komt het er dan op neer dat ik 2 keer btw betaal? bij de import en bij verkoop (binnen nederland)?

 

Verder las ik iets over grijze/parallel import.

Mijn veld zou consumenten-electronica zijn.

Digitale Camera's (+lenzen en andere accesoires)

Computer onderdelen

LCD/TFT schermen

Mp3/mp4 multimedia spelers

Bijvoorbeeld Canon camera's, kan ik deze bij een chinese exporteur kopen of beter bij een nederlandse importeur/groothandel?

Canon camera's importeren in de EU mag in principe alleen met medeweten van Canon zelf. Daarbij zal een officiele distributeur in het buitenland niet aan jou verkopen, want die hebben al afspraken gemaakt welke markten ze bedienen.

 

Daarom noem ik ook specifiek grijze import, dan neem ik ook aan dat het geen officiele distribiteur is. Is dit illegaal? Is het mogelijk grijze-markt produkten te importeren?

 

Mvgr,

Freddy Oele

 

Link naar reactie
  • 0
Nromaal gesproken betaal je BTW/invoerrechten als je iets invoert van buiten de EU. Bij verkoop binnen Nederland dien je altijd BTW te berekenen.

 

wil dat zeggen dat wanneer ik iets in nederland koop bij een leverancier de btw kan terug vragen om het dan zonder btw te bereken buiten nederland kan verkopen ???

 

En wanneer je invoer rechten betaalt en btw kun je die btw dan ook terugvragen als dat bij bijv. een chinese leverancier is ???

Eindelijk een eigen winkeltje om het te leren ..

Nu de grote plannen nog verwezelijken !!

Link naar reactie
  • 0

@ Tonino

 

Misschien is het wat duidelijker wanneer je of alleen antwoord geeft of de juiste citaat tags gebruikt. Nu is het een beetje onduidelijk en moet je heel de tekst nog eens doorlezen om de antwoorden te vinden..

 

On topic:

 

Entrepen,

 

Het is natuurlijk leuk dat je een webshop wil beginnen. Toch raad ik je af om als eerste project consumentenelektronica te nemen. Je begint als kleine ondernemer namelijk heel weinig tegen de big boys. De winstmarges staan erg onder druk en de grote jongens kunnen alleen bestaan (en tegen lage prijs leveren) omdat ze in grote getalen af kunnen nemen bij de leveranciers en betere inkoopcontracten kunnen bedingen.

 

Ik zeg dit niet zomaar maar weet dit uit ervaring. Ik ben anderhalf jaar eigenaar geweest van een webshop (elektrosell) en heb de website verkocht omdat de winst gewoon te weinig was. Aan de omzet lag het niet, we hebben in die anderhalf jaar bijna een ton omgezet, maar bij een winstmarge van 2-5 procent kun je zelf wel bepalen wat we overhielden.

 

Wanneer je toch in deze markt verder wilt zul je het op andere dingen moeten gooien. Levertijd is bijvoorbeeld vaak doorslaggevend bij het online shoppen. Wanneer je dan met dropshippers wil gaan werken verlies je hier ook weer een groot voordeel.

 

Wanneer je lokale leveranciers wil gaan gebruiken zit je weer met de minimale orderkosten. Vaak moet je voor een minimaal bedrag afnemen en als beginnende webshop is dit vaak fataal. Je kunt meestal wel voor minder afnemen maar dan dien je kleine orderkosten te betalen. Wanneer je dan een product verkoopt voor 150 euro en je moet 15 euro kleine orderkosten betalen (wat een reël bedrag is) dan kom je niet ver met je 2-5 procent winstmarge. Sterker nog, je moet al minimaal 10 procent marge op je product zetten, en dit alleen nog maar om quit te spelen.

 

Tel daarbij ook nog eens je aftersales service op (opsturen van producten, vervangende producten opsturen enz enz) en je hebt als beginnende ondernemer een rampzalige markt te pakken..

 

Ik wil je niet ontmoedigen om te ondernemen maar ik spreek uit ervaring..

 

Toch heb ik wel twee andere ideeën voor je:

 

1. Probeer samen te werken met een lokale brick and mortar winkel. Zij hebben voorraad en zij kunnen vaak ook de aftersales afhandelen.

 

2. Een ander lucratief product is ipod acessoires.... Je kunt een voorraad aanleggen (snelle levertijd) en je kunt wat groter inkopen (lagere prijs). Verder heb je hier ook minder te maken met kapotte producten...

 

Succes met je business!

Meer informatie over internet marketing lees je op mijn persoonlijke weblog: http://www.karelgeenen.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.