• 0

Weinig nieuwe aanmeldingen fotografensite

Na enige twijfel heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken om mezelf hier voor de leeuwen te gooien ;)

 

Ik sinds een aantal maanden een website waarbij fotografen middels een porfolio pagina reclame voor zichzelf maken en bezoekers op zoek kunnen gaan naar een fotograaf in hun regio.

 

Om op gang te komen heb ik als actie de eerste 50 fotografen gratis toegevoegd op de website, nu ik echter 10 euro inschrijfgeld krijg ik nauwlijks nieuwe aanmeldingen.

 

Daarom mijn vraag, wat zou ik kunnen doen om meer inschrijvingen van fotografen te krijgen (en meer bezoekers is ook meegenomen)

 

- Moet ik aan de website www.freelancefotograaf.eu dingen aanpassen om deze aantrekkelijker te maken voor bezoekers en fotografen.

 

- Zou een nieuwe actie waarbij fotografen gratis mogen inschrijven helpen (dan kan ik het aantal fotografen op de website verhogen en zo de website meer body geven)

 

- Of zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen ondernemen ?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het eenmalige inschrijfgeld het probleem is. De meeste professionele fotografen zijn al ergens op het internet aanwezig, en een klein portfolio met maar 3 foto's voegt daar niet veel aan toe. Als dat gratis zou zijn hebben ze eerder iets van "Och, waarom niet?"

 

Verder zou ik de prijzen per jaar hanteren. Niemand gaat zoiets aan met 5 of 7 maanden in zijn achterhoofd, en nu moeten ze verplicht omrekenen naar wat het per jaar gaat kosten. Bovendien kun je er dan 59,95 van maken, wat weer goedkoper klinkt dan 60... ;)

 

Even wat inhoudelijk geneuzel:

 

Voor de inschrijving hebben we een online aanmeldformulier.

Waar u uw naam en adres gegevens, omschrijving van uw werk en 3 voorbeeldfoto's.

 

Dit moet ofwel 1 zin zijn, ofwel de tweede moet anders beginnen, en het is bovendien incompleet:

Voor de inschrijving hebben we een online aanmeldformulier waar u uw naam en adres gegevens, omschrijving van uw werk en 3 voorbeeldfoto's kunt opsturen.

 

Ik zal een bevriende fotograaf eens vragen je site te bekijken en zijn mening te geven!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat als je het aantal abonnementen wil verhogen je meer moet doen om aan te tonen wat het te behalen voordeel voor de fotografen is.

 

Ik heb slechts kort rondgekeken maar een aantal opmerkingen:

 

1) Ik vind de site visueel/grafisch niet zo sterk als ik wellicht zou verwachten als ik naar een 'fotografie' site zou gaan. Ik denk dat er qua vormgeving een verbeterslag te maken is.

 

2) Ik denk dat het belangrijk is voor de potentiele fotografen te visualiseren wat de verschillende abonnementsvormen zijn. Hoe ziet een portfolio eruit, hoe kan je je presenteren en wat is het voordeel van de duurdere abonnementen?

 

3) Uiteindelijk is een fotograag op zoek naar opdrachten....dus wellicht dat je informatie kan delen over hoeveel opdrachten vorige maand verstrekt zijn, of iets in die richting.

 

4) Ik vind zelf 'Google Ads' niet echt passen binnen deze site. Verdien je hier iets aan op dit moment? Zo niet, dan zou ik de focus leggen op het zo aantrekkelijk maken van de site voor de fotografen en daar je omzet mee te verhogen.

 

5) Heb je gedacht aan een businessmodel waarbij de fotograaf je betaalt voor elke 'match'? Dus alleen als er een concrete lead wordt doorgestuurd betaalt hij/zij. Geen abonnementskosten, geen entreekosten, alleen kosten in rekening brengen voor de hot lead. Wellicht dat je dan meer fotografen over de streep kan trekken.

 

Veel succes!

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Hoi Patrick,

 

Als ik bij Google.nl zoek op fotograaf kan ik jouw site niet eens vinden. Daarbij zou ik, als fotograaf die betaald voor jouw dienst om gevonden te worden, wel graag zien dat mijn vermelding ergens in een zoekresultaat van een zoekmachine naar voren komt. Bij google.nl heb ik een vermelding op je site terug kunnen vinden, maar bij lycos.nl bijvoorbeeld niet. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat jouw site gebruik maakt van een zoekfunctie en de pagina’s doe daaruit komen worden gegenereerd uit de database. Imho zou het beter voor jouw klanten zijn als je een soort directory structuur maakt, aangevuld met de zoekfunctie. Alle fotografen zullen dan ook teruggevonden kunnen worden door zoekmachines. Kijk bijvoorbeeld eens op mijn site, alle producten die ik daarop vermeld zijn via een zoekfunctie te vinden, maar ook via enkele klikken vanaf de hompage. Ze zijn daarom ook in alle zoekmachines terug te vinden.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor alle reacties. Er zitten zeker een aantal goede tips tussen waarmee ik aan de slag kan.

 

Op korte termijn ga ik in elk geval de tekst met uitleg over abonnementen ga ik uitbreiden. Voorpagina dynamischer maken (aantal fotografen, laatste nieuwe aanmelding).

 

De vindbaarheid in Google is nog niet optimaal, heb al een sitemap.xml aangemaakt om de pagina's van de verschillende fotografen crawlbaar te maken, maar wellicht moet ik dit idd nog op ene andere manier oplossen zoals een sitemap op de website.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Patrick,

 

Je hebt een stijlvolle site, maar niet zo veel te bieden. Fotografen zijn niet geïnteresseert in hun foto's op jouw site, maar in klanten. dat is wat je ze moet bieden. Denk na over een ander business model. Laat fotografen "gratis" posten en bouw een mogelijkheid in voor klanten om een offerte op te vragen. Verdien je geld door opdrachten te genereren voor je fotograven en vraag commissie. No cure no pay. Dat is Business 2.0

 

Suces,

 

Nils

 

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Wat je ook kunt overwegen: Een gratis 'basisregistratie', waarbij de fotograaf alleen bijv NAW gegevens kan vermelden.

 

Vervolgens een optie om tegen (jaarlijkse?) betaling een veel uitgebreider profiel neer te zetten, met voorbeeldfoto's, link naar de website, informatie over tarieven en dergelijke... en uiteraard vermelding bovenaan zoekresultaten.

 

Die aanpak heeft als voordeel dat je directory snel aangroeit (want gratis), en met geluk zodanig interessant word dat fotografen willen betalen voor de extras.

Link naar reactie
  • 0

Je moet je ook realiseren dat het tijd kost. Om beter vindbaar in Google te worden heb je vooral veel links van andere pagina's nodig. Het liefst met een behoorlijke pagerank. Wat je misschien ook zou kunnen doen is als tegenprestatie voor een gratis vermelding een retourlink op de site van de fotograaf te vragen. Op die manier kun je snel een behoorlijk aantal backlinks opbouwen. Verder kun je denken aan relevante startpagina- of startkabel dochters. De andere startpagina's doen niet zoveel.

 

Ik zal je in ieder geval een gratis linkvermelding geven op freelancenetwerk.nl. Een link terug stel ik erg op prijs!.

 

Succes,

 

Catharina

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het idee van een offerte optie (knop) vind ik wel interressant, wil het wel anders uit gaan werken. Ben bang dat door contact informatie en website achterwege te laten dat de profiel pagina weinig interressant meer is.

 

Ook ben ik bang dat sommige mensen die een fotograaf zoeken er moeite mee hebben een offerte knop in te drukken en persoonlijke informatie en e-mail adres in te voeren. Maar ga er in elk geval over nadenken of en hoe ik een offerte optie kan inpassen.

 

De site freelancenetwerk.nl heb ik terug gelinkt.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst moet ik zeggen dat ik het een goed en leuk idee vind! Toch moet je jezelf afvragen waar je nu precies geld mee wil verdienen.

 

Is het met advertenties? Zoja, maak dan het inschrijven gratis en maak er een zoek/vind portaal van. Een leuke toevoeging is dan een optie om "zoekers" een opdracht te laten plaatsen waar fotografen dan op kunnen bieden. Is het niet je doel om je geld te verdienen via advertenties haal dan heel snel die adsense van je website! Persoonlijk vind ik dit het domste wat je kunt doen. Je wilt toch niet dat potentieële klanten wegklikken van je site?? Het zou hetzelfde zijn wanneer een Kruitvat een folder op zou hangen in de winkel met "Ga nu naar de Etos voor lage prijzen.." ;)

 

Is het de bedoeling om je geld via abonnementen te verdienen zul je het heel anders aan moeten pakken..

 

Je zult eerst een flink aanbod van fotografen moeten krijgen. Dit kun je het beste doen door ze GRATIS in te laten schrijven en ze veel opties cadeau te geven. (Dus veel foto's laten plaatsen enz. enz.)

 

Dan zul je bezoekers op je website moeten krijgen. Dit zul je moeten doen door reclame zowel online (Adwords) als offline (Folders in fotozaken)

 

Wanneer je dan voldoende bezoekers hebt, en de fotografen dus echt resultaat zien van hun advertentie op je website, dan pas kun je geld gaan vragen voor je abonnementen! Je kunt ze dan statistieken voorleggen waaruit blijkt dat hun abonnement het geld waard is. Dit abonnementsgeld zul je dan deels weer in advertenties moeten steken, de vraag en het aanbod moeten wel in balans blijven.

 

Mijn punt is dus dat je eerst zal moeten investeren in bezoekers. Het fabeltje dat je online makkelijk geld kunt verdienen tja, dat is dus een fabeltje!

 

Online of offline, investeren is altijd nodig!

 

Je zult dus eens goed moeten bekijken wat je onder de streep overhoud en dan kun je bepalen of dat deze website levensvatbaar is.

Meer informatie over internet marketing lees je op mijn persoonlijke weblog: http://www.karelgeenen.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.