• 0

Financiering franchise

Gast Verwijderd account

Ik ben bezig met het opzetten van een eigen onderneming middels franchise. Ik ben bezig met mijn ondernemingsplan en wil op de korte termijn een afspraak maken met de lokale vestiging van in dit geval de Rabobank. Voor het opzetten van deze onderneming heb ik ongeveer € 40.000 nodig waarvan ik 10%, dus € 4000, zelf inbreng. Ik wil het bedrijf vestigen aan één van de drukste straten van de stad, en heb ook al een pand op het oog in overleg met de makelaar. Ik ben een jonge studentondernemer van 22 jaar en ik loop al jaren met het idee om een bedrijf op te zetten, mede doordat ik middels bestuurlijke activiteiten voor een politieke partij in contact ben gekomen met andere ondernemers die mij stimuleren. Het feit dat ik nog student ben is te verwaarlozen aangezien familie en vrienden mij actief willen steunen en ik het student zijn als voordeel zie. Mijn hogeschool wil waarschijnelijk helpen met de marketing zodat ik de belangrijkste doelgroep van mijn bedrijf, de student, kan bereiken.

 

Hoe zien jullie mijn kansen m.b.t. het rond krijgen van de financiering op basis van de hierboven beschreven punten? Doet de bank bij zo'n relatief laag bedrag makkelijker?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De bank wil geloof ik minstens 30% eigen inbreng, dat kan jij zijn maar ook anderen die je geld verstrekken, geloof ik.

 

Als je dat niet kan regelen kan je denken aan onderpand. Heb je zelf niets, kunnen mensen als het ware borg staan.. het huis van je ouders? Hypotheken? etc.

 

Verder zou ik je aanraden als je met een bank gaat praten een goed businessplan te hebben. Geen half werk, en doe elders een consult, met een accountant bijvoorbeeld, of je cijfers kloppen. Een algemene poiinter maar mijn inziens belangrijke: wees enthousiast. Sta niet te springen als een kind, maar laat merken dat je veel energie hebt en in je idee gelooft. Als je zelf geen geloof en vertrouwen uitstraalt, dan moet je niet verwachten dat anderen in je onderneming geloven.

Een bank ziet ook heel graag dat je met scenario's rekening houdt. Wat kan er mis gaan, en wat doe je als het mis gaat. Maar ook: wat als het anders loopt? Wat als je je omzet prognose niet haalt? Daar moet je dan extra budget voor hebben en een back-up plan.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe zien jullie mijn kansen m.b.t. het rond krijgen van de financiering op basis van de hierboven beschreven punten? Doet de bank bij zo'n relatief laag bedrag makkelijker?

 

Een bank doet alleen makkelijk als je geld komt brengen. Wanneer je geld komt lenen wordt het serieus bekeken. Als het bedrag te klein is is het zelfs niet zo zinvol voor een bank om het je te lenen i.v.m. de geringe opbrengsten die ze dan hebben.

 

Wat je kansen zijn op financiering is ook sterk afhankelijk van het bedrijf wat je wil starten. Waarin wil je investeren?

 

Waarschijnlijk is het ook zinvol om meerdere financiers te benaderen. Familie, studiefinanciering, leveranciers etc.

 

Succes!!!! Ard

Link naar reactie
  • 0

Welke rol speelt de franchise-gever ? Meestal heeft die wel een financieringsarrangement met een bank afgesproken. Maar voor je naar de bank gaat zal je eerst een goed ondernemersplan moeten maken. Een goede franchise-gever helpt je hierbij en heeft meestal al veel cijfers beschikbaar. Om welke franchiseondernening gaat het hier?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.