• 0

Fotowedstrijd op website

Gisteravond kreeg ik een leuk promotioneel idee voor mijn winkel; een fotowedstrijd voor mijn klanten. Ik verkoop veel handgemaakte (en door mijzelf ontworpen) sieraden in mijn winkel en wil daar een wedstrijd aan verbinden.

 

Het idee is om mijn klanten een leuke foto van zichzelf te laten maken waarbij ze een handgemaakt sieraad dragen dat bij mij gekocht is.

De foto's -die men mij per mail kan toesturen- wil ik dan op de website plaatsen en de klanten vervolgens oproepen om op de foto van hun keuze te gaan stemmen.

 

Ik denk zelf dat het idee wel door mijn klanten wordt 'opgepakt', maar ik heb geen flauw idee hoe ik zoiets op mijn website kan realiseren. Het lijkt mij ook nodig om te voorkomen dat iemand 'n keertje of 10 op zichzelf gaat stemmen.

 

Heeft iemand enig idee waar ik wat informatie kan vinden over het opzetten van iets dergelijks?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gisteravond kreeg ik een leuk promotioneel idee voor mijn winkel; een fotowedstrijd voor mijn klanten. Ik verkoop veel handgemaakte (en door mijzelf ontworpen) sieraden in mijn winkel en wil daar een wedstrijd aan verbinden.

 

Het idee is om mijn klanten een leuke foto van zichzelf te laten maken waarbij ze een handgemaakt sieraad dragen dat bij mij gekocht is.

De foto's -die men mij per mail kan toesturen- wil ik dan op de website plaatsen en de klanten vervolgens oproepen om op de foto van hun keuze te gaan stemmen.

 

Ik denk zelf dat het idee wel door mijn klanten wordt 'opgepakt', maar ik heb geen flauw idee hoe ik zoiets op mijn website kan realiseren. Het lijkt mij ook nodig om te voorkomen dat iemand 'n keertje of 10 op zichzelf gaat stemmen.

 

Heeft iemand enig idee waar ik wat informatie kan vinden over het opzetten van iets dergelijks?

 

Je kan een fotoalbum maken en er een ratingsysteem aan koppelen.

Ik weet niet of je verstand hebt van php en mysql?

Link naar reactie
  • 0

ik wil wel een foto rating systeem op je website installeren, moet je webhosting wel php ondersteunen. ik doe het voor niets.

 

Mijn dank voor het aanbod! Helaas schijnt dit niet bruikbaar te zijn voor mijn website.

 

Ik ga het uiteindelijk maar op de primitieve manier doen. Deelnemers de foto's laten mailen, op de website (laten) zetten en mensen hun stem -die ze op de foto van hun keuze willen uitbrengen- eveneens laten mailen.

Dan kan ik aan de mailadressen van de stemmers zien wie er al een stem heeft uitgebracht en kan men ook niet dubbel stemmen.

 

't Is een beetje omslachtig natuurlijk, maar het kan in ieder geval wel op deze manier. Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
  • 0

Mijn dank voor het aanbod! Helaas schijnt dit niet bruikbaar te zijn voor mijn website.

 

Ik ga het uiteindelijk maar op de primitieve manier doen. Deelnemers de foto's laten mailen, op de website (laten) zetten en mensen hun stem -die ze op de foto van hun keuze willen uitbrengen- eveneens laten mailen.

Dan kan ik aan de mailadressen van de stemmers zien wie er al een stem heeft uitgebracht en kan men ook niet dubbel stemmen.

 

Je bouwt wel een (grote) drempel in als je bezoekers een e-mail moeten gaan sturen. Is omslachtiger dan even ergens klikken en je weet maar nooit wat er met je e-mailadres gebeurd (niet persoonlijk bedoelt ik klik liever anoniem dan dat ik m'n adres achterlaat)

 

Als je provider geen eigen scripts toelaat kun je nog kijken of ze wel een aantal standaard script aanbieden. Bijna alle providers bieden standaard scripts aan voor reacties of een gastenboek. Als je dat een beetje slim gebruikt (een reactieformulier per foto bijvoorbeeld met de naam van de foto waarop men stemt ergens voorgeprogrammeerd of in een verborgen veld) is het voor je bezoekers veel eenvoudiger om een stem uit te brengen.

Link naar reactie
  • 0

 

Je bouwt wel een (grote) drempel in als je bezoekers een e-mail moeten gaan sturen. Is omslachtiger dan even ergens klikken en je weet maar nooit wat er met je e-mailadres gebeurd (niet persoonlijk bedoelt ik klik liever anoniem dan dat ik m'n adres achterlaat)

 

Ja, dat is natuurlijk ook niet de beste manier, maar ja...

Niet gehinderd door enige (echte) vakkennis is het voor mij wel een oplossing waar ik in ieder geval mee uit de voeten kan.

 

Als je provider geen eigen scripts toelaat kun je nog kijken of ze wel een aantal standaard script aanbieden. Bijna alle providers bieden standaard scripts aan voor reacties of een gastenboek. Als je dat een beetje slim gebruikt (een reactieformulier per foto bijvoorbeeld met de naam van de foto waarop men stemt ergens voorgeprogrammeerd of in een verborgen veld) is het voor je bezoekers veel eenvoudiger om een stem uit te brengen.

 

Een gastenboek, dat klinkt ook wel als een oplossing waar ik (zèlfs ik...) wellicht iets mee kan doen. Ik ga er eens even over nadenken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik kan wel iets verzinnen zodat je een frame op je site naar mijn server verwijst. Dan lijkt het naadloos vanaf jouw website te komen terwijl het op mijn server staat.

Laat het me weten! (ik doe dit voor de hobby ;)

 

Ik zal het in gedachten houden. Ik ga eerst even kijken of ik het op een voor mij zo makkelijk mogelijke manier ::) zelf kan doen.

Link naar reactie
  • 0

Hoewel dit al een wat ouder topic is, toch nog even een kleine update. Vooral omdat meerdere mensen met mij hebben meegedacht bij het plannen van de Sieraden-Modellenwedstrijd waar ik ondertussen mee begonnen ben.

 

Voor het stemmen op de foto's laat ik de bezoekers van mijn site uiteindelijk toch maar mailen voor het doorgeven van de stemmen. Dit is misschien niet de beste manier, maar het is wel het eenvoudigst.

Op dit moment heb ik van 8 klanten, die aan de wedstrijd meedoen, een foto op mijn website staan.

 

Dat lijkt misschien niet zoveel, maar het is toch wel vrij 'dapper' om zomaar mee te doen vind ik. Door deze wedstrijd komen er dagelijks toch wel meer bezoekers op mijn site dan anders en dàt... was nou juist precies de bedoeling!

 

Kortom, ik ben er toch wel redelijk tevreden mee dat ik het stemmen toch maar op zo'n primitieve manier gedaan heb. Beter zó, dan helemaal geen wedstrijd.

 

Alsnog mijn dank voor het meedenken (eind december).

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Slim om het eerst simpel te proberen. Je kunt het altijd nog verder professionaliseren met een mooi stem-systeem e.d. maar op deze manier kan je het mooi low-budget testen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.