• 0

koopcontract ongeldig, geleverde product nu rechtmatig eigendom?

Dit is de casus.

 

De consument bestelt per telefoon een product ter waarde van 3000euro bij en leasebedrijf.

Dit product wordt niet geleverd.

Pakweg een week later belt een medewerker van het bedrijf met behoorlijke aarzeling in de stem dat er ''kleine onvolkomenheden''' zijn opgetreden tijdens de overdracht met daarbij de vraag of de consument de verstuurde stukken al heeft ontvangen. De consument antwoord dit niet te weten en dat hij hierover zal terugbellen indien dit het geval is. Na het openen van de envelop treft de consument zowel het contract voor zichzelf als het originele koopcontract, dat uiteindelijk voor het bedrijf bestemd is aan. Beide koopcontracten zijn op een wel erg twijfelachtige krabbel van de persoon die het product heeft afgeleverd na, compleet blanco. Oftwel op beide koopcontracten ontbreekt: een kruis bij het soort legitimatie, nummer ID bewijs, de vink bij automatische incasso, het rekeningnummer, tot 2 maal toe de handtekening per contract, datum, en de naam voluit. Daarbij is men niet in het bezit van een kopie van het ID noch van een kopie van de pinpas van de consument.

 

 

De getypte geboortedatum op de later ontvangen contracten is tevens onjuist.

 

Het enige dat men bezit van de klant is zijn gsm nummer met abonnement waarmee iedereen had kunnen bellen en van iedereen bij elkaar passende gegevens had kunnen verstrekken.

 

Bestaat er kans dat de klant alsnog voor het product komt te betalen?

 

Dat zou ik zeer graag van iemand willen horen. Alvast hartelijk bedankt en fijne feestdagen met een nog beter uiteinde.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik begrijp je probleem niet. Uit je warrige verhaal maak ik op dat het product niet geleverd is. En dat je door een fout van een medewerker van het leasebdrijf wel een pak papier met nauwelijks ingevulde papieren hebt ontvangen.

Als het jou in de problemen brengt omdat het bedrijf fouten heeft gemaakt dan raad ik je aan een rechts en wetswinkel binnen te lopen om daar alles te bespreken. Zoek even op de diverse consumentenfora voor een vergelijkbaar verhaal. Ik denk dan bv aan vara's kassa of kieskeurig? van de tros

 

Verder heeft dit onderwerp niets met innovatie en of ondernemerschap te maken, dus deze gaat op slot

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 286 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.