• 0

boek over onderhandelen?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken; authentiek acquireren voor professionals; Peter Klijsen; ISBN 9052615152; NUR 801; 2005 SDU Uitgevers BV, Den Haag: Zeer toeganglijk geschreven boek over het werven van nieuwe klanten. Focus ligt op de klant en niet op de verkoper. Koud bellen komt altijd ongelegen. Het is daarom van belang dat je je realiseert dat ieder antwoord van de prospect ‘goed’ is. Houdt de introductie bij een telefoongesprek zo kort mogelijk. Mensen haken namelijk vaak al na een paar regels af. Tijdens een acquisitiegesprek: laat de klant het tempo en de inhoud bepalen. Spiegel zijn/haar gedrag om een open sfeer te creëren en wees niet te ‘forward’ in je presentatie indien ‘non-verbaal’ van de betreffende prospect iets anders aangeeft. Heel praktisch, als de persoon achteruit gaat zitten, ga dan niet nog indringender je boodschap overbrengen. Een prospect niet pogen te beïnvloeden, dat werk alleen averechts. Probeer in een vroeg stadium bij interesse ook informatie te achterhalen over het interne besluitvormingsproces van de prospect, zo voorkom je ‘stalken’.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.