Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zrski
zrski
Ik zat marketingonline.nl te lezen en ik liep tegen het volgende artikel aan: http://www.marketing-online.nl/nieuws/moduleitem22681.html
Thuiswinkel.org (met 100 leden) trekt aan de bel omdat een standaard voor betalingsverkeer uit blijft en 62% van ondervraagde mensen vinden het nog steeds eng/onveilig om online te kopen...
Tja, wat moet je hier nou mee? Er zijn een enorme berg betaling mechanisme, de een wat beter dan de ander. Moet een organisatie als thuiswinkel.org nou via "politieke" weg een standaard op de markt gaan proberen te leggen? Tegen de tijd dat zij hun eerste vergadering afgerond hebben zijn er al weer vijf standaarden bij en twee afgestorven...
Persoonlijk vind ik paypal erg sterk, maar who cares about wat ik persoonlijk vind? Het is de macht van de massa die de dienst uit maakt op het Internet. MP3 is hier een mooi voorbeeld van, standaarden als VQF en anderen hebben betere compressie ratio's en betere geluidskwaliteit... Maar ze halen het niet.
Een ongeloofelijk lelijke en simpele pagina als startpagina.nl is onwijs groot geworden... Niet één organisatie die dat had durven voorspellen (het is in princiepe hetzelfde als oude directory services als Yahoo! alleen een stukje lelijker).
Daarvoor denk ik dat thuiswinkel.org het ook erg moeilijk gaat krijgen om iets op te leggen. De sterkste standaarden online komen namelijk op vanuit acceptatie van de of een massa. Een paar "knappe koppen" gaan volgens mij echt niet uitmaken hoe het duizend koppig monster dat Internet heet zich gaat gedragen (velen hebben het geprobeerd en het lukt maar weinigen).
Een ander leuk voorbeeld van een "betalingstandaard" is de chip-knip. Als je een keer wilt lachen dan moet je dat ding eens opladen (gaat met nieuwe pasjes erg makkelijk omdat het dezelfde code is als je normale pin-code) en naar MacDonalds gaan. "Ja ik wil graag met chip betalen..." Je ziet de ogen van de medewerker groot worden en hij/zij trekt wit weg. Waar is dat chipknip apparaat??? Alle collega's worden er bij betrokken en het duurt een minimum van 5 minuten voordat je betaald hebt (ik moet iedere keer aan die reclame van chippen denken als ik dit doe :D).
Als je een simpele standaard in een "simpele wereld" als de off-line wereld nog niet eens op gang krijgt, hoezo zou je dit dan wel online kunnen?
Mijn advies, probeer de bestaande populaire online betalingstandaarden te motiveren. Zorg dat je een punt voor informatie over alle betalingstandaarden hebt, en probeer een centraal punt voor klachten te vormen waarvan mensen weten dat ze door jouw geholpen gaan worden.
Informeren en motiveren, niet dirigeren dus ::)
HL-er van het eerste uur (& proud of it)
follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema
fuk spelvouten
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag