• 0

PHP & Smarty templates - meningen

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn er mensen met ervaringen met PHP en Smarty templates. Zoja, wat zijn de bevindingen?

 

Zit technisch gesproken prachtig in elkaar, als je weet hoe het werkt:-)

 

Als je het door hebt is het erg leuk, maar heel frustrerend met name als de variabelen niet consistent zijn vastgelegd, dat is mijn ervaring.

 

Ik heb ooit met Dreamweaver zitten stoeien die dit ondersteund, uiteindelijk toch maar uitbesteed:-)

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn er mensen met ervaringen met PHP en Smarty templates. Zoja, wat zijn de bevindingen?

 

Het is best wel lastig om een in php gebouwd systeem veilig en dicht te krijgen.

 

Dit is nieuw voor mij, ik dacht juist dat PHP redelijk veilig was… Kan je een en ander toelichten?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Zijn er mensen met ervaringen met PHP en Smarty templates. Zoja, wat zijn de bevindingen?

 

Het is best wel lastig om een in php gebouwd systeem veilig en dicht te krijgen.

 

Dit is nieuw voor mij, ik dacht juist dat PHP redelijk veilig was… Kan je een en ander toelichten?

 

Zie de link naar webwereld in "HL'ers in de media", over beveiliging van webmail. Een zeer groot deel van de webmail systemen is lek, en dat heeft voor een groot deel te maken met fouten die men maakt in PHP of vergelijkbare script-talen. Als je een systeem bouwt in PHP, en je zorgt dat alle user-input netjes wordt geparsed, ook de input via de location bar, dan gaat het wel goed. Maar vaak zijn php systemen gevoelig voor cross-site scripting of vergelijkbare lekken.

 

PHP is gemakkelijk te leren en dus zie je dat allerlei webdesigners het gaan gebruiken zonder dat ze voldoende kennis over beveiliging hebben en zonder dat ze zich bewust zijn van de lekken die ze creeren.

 

Link naar reactie
  • 0

PHP is gemakkelijk te leren en dus zie je dat allerlei webdesigners het gaan gebruiken zonder dat ze voldoende kennis over beveiliging hebben en zonder dat ze zich bewust zijn van de lekken die ze creeren.

 

True, maar dat wil nog niet zeggen dat "best wel lastig om een in php gebouwd systeem veilig en dicht te krijgen". Daarmee schuif je tekortkomingen van programmeurs ten onrechte af op de programmeertaal.

 

Je kunt hooguit beweren dat relatief veel php-systemen niet veilig en dicht zijn.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

PHP is gemakkelijk te leren en dus zie je dat allerlei webdesigners het gaan gebruiken zonder dat ze voldoende kennis over beveiliging hebben en zonder dat ze zich bewust zijn van de lekken die ze creeren.

 

True, maar dat wil nog niet zeggen dat "best wel lastig om een in php gebouwd systeem veilig en dicht te krijgen". Daarmee schuif je tekortkomingen van programmeurs ten onrechte af op de programmeertaal.

 

Je kunt hooguit beweren dat relatief veel php-systemen niet veilig en dicht zijn.

 

ok, jij een punt. Als je een goede programmeur bent dan is het best te doen. Hoewel het ook voor ervaren programmeurs lang niet altijd triviaal is. Het is niet voor niets dat wij inmiddels zoveel expertise hebben op het gebied van lekken van webmail systemen. Dat is niet omdat wij een web-test bureau willen zijn, dat is omdat we in de loop van de tijd bij het veilig bouwen van onze eigen web-systemen meer probleemgebieden zijn tegengekomen dan ons lief is.

Ook Yahoo en Hotmail bevatten soms fouten, en daar zitten echt wel goede mensen. Dan gaat het niet over php, maar over web-interfaces in het algemeen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.