• 0

In de rebound: www.pixelotto.com

De jonge student die http://www.milliondollarhomepage.com/ bedacht had en inderdaad een miljoen ermee verdiend had, vertelde uitgebreid dat het geen zin had om zijn concept te kopieeren, het was een one-time-thing.

 

Als je er nog nooit van gehoord hebt: hij bedacht pixels te kunnen verkopen aan adverteerders, 1 dollar per pixel.. 1 miljoen pixels.. om ''aan geld voor z'n studie te komen''

 

Nu komt hij zelf met www.pixelotto.com

Ik vond het persoonlijk echt een domper. hij heeft wel alweer 144.000 binnen.

 

titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sorry hoor, maar het lijkt wel alsof op dit forum onder het motto van ''korte heldere posts'' snel oneliners en korte posts worden gemaakt zonder gedachte erachter of echte interesse.

 

De grap is dat hij helemaal niet meer is gaan studeren, en dat hij eerder wel een miljoen mee heeft verdiend, maar zei het nooit meer zou doen. Hij was met iets ''heel groots'' bezig.. en opeens komt pixelotto erbij. Het idee is exact hetzelfde, alleen nu vraagt hij 2 dollar per pixel.. aan het einde heeft hij 2 miljoen, waarvan 1 miljoen verloot wordt. Ik vond het persoonlijk een domper dat hij exact hetzelfde doet. Er zijn ontzettend veel kopieen geweest van zijn eerste plan.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een goed idee! Het is misschien korte termijn denken maar binnen anderhalf jaar 3 miljoen binnenhalen vind ik geen verkeerde actie!

 

Het grote voordeel dat hij heeft ten opzichte van alle naäpers isdat hij de eerste was, het meeste free publicity heeft gekregen en hij een mailinglijst heeft opgebouwd met adverteerders die graag op ludieke wijze willen adverteren.

 

Vooral dit laatste zorgt ervoor dat hij dergelijke nieuwe projecten kan opzetten. Ik zou er niet van schrikken als meer dan de helft van die 144.000 afkomstig is van adverteerders die ook op zijn eerste website staan...

 

Ik vind het een sterk staaltje internet marketing! Ik vraag me wel af of dat Nederland klaar is voor dergelijke acties..

Meer informatie over internet marketing lees je op mijn persoonlijke weblog: http://www.karelgeenen.nl

Link naar reactie
  • 0

[quote author=Karel Geenen

Ik vind het een sterk staaltje internet marketing! Ik vraag me wel af of dat Nederland klaar is voor dergelijke acties..

 

Mijn bescheiden en korte mening is: nee. Ik zie overal in Nederland dat het ontzettend achterloop qua marketing. Ontzettend veel bedrijven die geen benul hebben van wat customer delight is, profitable customer relationships.. Identiteit dat vaak te ver verwijderd staat van imago.. etc. Zelfs qua media, zie je zoveel naäperij..

Link naar reactie
  • 0

Sorry hoor, maar het lijkt wel alsof op dit forum onder het motto van ''korte heldere posts'' snel oneliners en korte posts worden gemaakt zonder gedachte erachter of echte interesse.

 

Misschien kun je uitleggen wat de grote gedachte achter jouw bericht over pixelotto was. Liefst uitgebreid. En vertel dan meteen waarom je dit bericht niet bij het oude topic over die pixelpagina hebt geplaatst.

 

Ga ik alsnog doen...

 

... of beter nog, ik plaats een link.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik snap Pawelotti's punt wel... Talk is cheap. Het inhoudelijk bijdragen aan iets een stuk lastiger. De kritische blik die sommigen hier ervaren mag, nee moet, ook richting vaste 'posters' blijven. Aangezien HL van ons allemaal is kan niemand een status aparte krijgen. HL is echter ook een sociale community, daarbij horen dus ook onliners, mits die iets bijdragen aan de discussie, bijvoorbeeld door te 'prikkelen'.

Link naar reactie
  • 0

Sorry hoor, maar het lijkt wel alsof op dit forum onder het motto van ''korte heldere posts'' snel oneliners en korte posts worden gemaakt zonder gedachte erachter of echte interesse.

 

Misschien kun je uitleggen wat de grote gedachte achter jouw bericht over pixelotto was. Liefst uitgebreid. En vertel dan meteen waarom je dit bericht niet bij het oude topic over die pixelpagina hebt geplaatst.

 

Ga ik alsnog doen...

 

... of beter nog, ik plaats een link.

 

Anders dan velen nam ik de moeite een search te doen voordat ik een post schreef. Ik zocht op ''pixelotto'' - er kwam niks uit(Alle categorieen v/h forum). En gezien het over het tweede project gaat, en milliondollarhomepage dus achtergrond informatie is, is er reden genoeg om er een nieuwe frisse thread van te maken. Of je wil middels een a priori waarde oordeel bepalen dat pixelotto dermate weinig nieuws biedt dat het ''thread onwaardig'' is! :) :)

Zo goed?

 

Oh, wacht. De gedachte erachter? Meningen over de stap om pixelotto te lanceren. Ik snapte de grap van de eerste reactie wel, maar het leek er ook sterk op dat die enkele regels die ik had gepost niet eens gelezen waren. Het idee en eerste project waren voor aanvang van de studie bedacht..

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het wel een strakke actie eigenlijk. Het is duizenden malen exact gecopieerd, dat werkt niet. De kans om 1 miljoen te winnen toevoegen werkt weer wel. Dat is zijn pluspunt, hij is redelijk uniek.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

vertelde uitgebreid dat het geen zin had om zijn concept te kopieeren, het was een one-time-thing.

Nu komt hij zelf met www.pixelotto.com

Ik vond het persoonlijk echt een domper. hij heeft wel alweer 144.000 binnen.

 

Wellicht is het zinvoller om te leren van een ander.

 

Op HL gaan de nodige thread's over het beschermen van ideeen, diensten en producten ..... een van de maatregelen die je kunt toepassen is: ben de eerste, de snelste en de beste .... dit heeft hij gedaan. Dat vervolgens anderen ook dat kunstje willen herhalen is dan ook geen ramp.

 

Als het hem nu weer lukt om een dusdanige buzz te creeeren met deze lotto-toevoeging dan vind ik dat alleen maar bijzonder knap.

 

Het maakt weer eens duidelijk dat je in je uppie tot grote daden in staat bent .... zeer inspirerend!!!

 

Succes met de lotto!!! Maar vergeet niet zelf te ondernemen!!!! Ard

Link naar reactie
  • 0

Sorry hoor, maar het lijkt wel alsof op dit forum onder het motto van ''korte heldere posts'' snel oneliners en korte posts worden gemaakt zonder gedachte erachter of echte interesse.

 

De knipoog achter mijn post zou een indicatie kunnen zijn van het feit dat ik me prima realiseer dat hij het helemaal niet voor zijn studie heeft gedaan de eerste keer. De inhoud van post zou een indicatie kunnen zijn van het feit dat ik het een slimme aktie vind.

 

Maar misschien wil ik ook alleen maar grappig zijn... ::)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.