• 0

Suggesties lanceringsactie

Als startend copywriter heb ik via een eerdere mailing reeds wat klanten kunnen strikken. Die bovendien ook nog eens enorm tevreden zijn.

 

Ik kan echter gerust nog wat meer klanten aan en plan een nieuwe e-mailing. Ik zou hier echter een actie of korting aan willen koppelen om nog meer potentiële klanten te overtuigen.

 

Ongetwijfeld zitten er tussen de HigherLevel-gebruikers ook potentiële klanten. Wat zouden jullie graag krijgen: een korting, een gadget, ...

Let wel: er is slechts een zeer beperkt budget beschikbaar.

 

Alle suggesties zijn welkom.

 

Ik dacht aan een leuke informatie fiche als attachment, een kortingsbon in attachment, een korting op het uurtarief, ...

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Korting ga ik amper voor zakelijk gezien (privé is dat anders :-)). Iets wat goed is heeft een goede prijs, en die betaal ik er vaak zonder problemen voor. Korting is dè standaard methode waar iedereen aan denkt bij een actie, maar doe nu eens iets inspirerenders, iets dat past bij je professie.

 

Weet je wat me bijvoorbeeld veel interessanter lijkt? Ik vind het inschakelen van copywriters vaak een onduidelijk proces, dus het komt er niet zo vaak van. Je actie zou dus (of wellicht zouden het twee losse acties moeten zijn) veel interessanter zijn wanneer je:

 

- Het proces van copywriting in 10 stappen (o.i.d.) toelicht. Maak een mooie, helder geschreven A3 kaart van het proces, laat die mooi vormgeven en stuur die rond met een begeleidend schrijven. Werkt ongetwijfeld drempelverlagend.

 

- Geef me eens een aantal creatieve ideeën waarvan ik het gevoel heb dat alleen een copywriter die zou kunnen bedenken, en waar ik zelf nooit het idee of de tijd voor zou hebben, maar waarvan ik wèl snap dat mijn bedrijf er enorm bij gebaat zou kunnen zijn. Noem dus niet dat je mijn bedrijfsfolder of websiteteksten kunt herschrijven, maar maak inzichtelijk dat je bijvoorbeeld één persbericht van zes verschillende smaken/spins kunt voorzien, zodat de leverage per persbericht enorm veel hoger is. Of stel bijvoorbeeld voor dat je als copywriter eenvoudig een klantproces tot de essentie terug kunt brengen en voorzien van een sterke aanleiding met nieuwswaarde, als succesvolle mailing kant-en-klaar bij je klant kunt afleveren.

 

Ik ben meer geïnteresseerd in goede ideeën èn iemand die mij werk uit handen neemt, dan in korting :) Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Link naar reactie
  • 0

Commercieel gezien lijkt korting weggeven een goede optie. Maar veelal is het verstandiger om voor dezelfde prijs ‘gratis’ werk weg te geven. Dus niet je prijs verlagen maar iets extra’s toevoegen aan je product/dienst en dan voor dezelfde prijs.

Zo geef je toch ‘korting’ maar je behoudt je omzet.

 

In jouw geval kun je als ‘korting’ dus bijvoorbeeld een extra stuk tekst weggeven als welkomst cadeau. Bied aan om een folder te schrijven en geef de tekst voor een additionele flyer erbij.

 

Je bereikt op deze manier hetzelfde maar wel met behoud van je omzet.

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad. Het kortingsprincipe pas ik al voor een stuk toe.

op www.abnormaal-communicatie.be/nl/diensten/testaanbod/

werk ik al met een testaanbod voor nieuwe klanten. Dit wordt ook vermeld in de e-mailing.

Lijkt me toch ook al een aardige binnenkomer.

 

Misschien in combinatie met een factsheet die klanten kunnen bewaren?

E-mail verwijderen ze immers.

Link naar reactie
  • 0

 

Korting is armoe. Bedelarij. Je geeft eigenlijk aan dat niemand je normale tarief wil betalen.

 

Wat jij te verkopen hebt, is creativiteit en vakmanschap. Zo te zien moet je met name op het eerste aspect nog wat meer trainen. Kijk goed rond, experimenteer, doe eens iets nieuws. Zet bruisende ideeën om in concreet realiseerbare projecten, die scoren. Wees gul met punten en zuinig met komma's.

 

Een manier om je creativiteit te scherpen, is zelf projecten initiëren. Maak een schets en overtuig anderen met de volle kracht van je woorden. Dat kan je uiteraard ook voor derden doen. Er zijn legio initiatieven op het raakvlak van kunst en commercie waar je aan mee kan doen, om te tonen wat je in je mars hebt.

 

Maar korting. Doet ut nie!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tip, een fout die niet te vergeven valt... en ondertussen is aangepast. Tja, op je eigen teksten ben je wat minder secuur dan op die van klanten? zullen we dan maar zeggen...

 

Ondertussen heb ik één van bovenstaande tips ter harte genomen en een soort van beknopt factsheet aangemaakt.

 

Deze zit er in bijlage bij? Is dit iets waar jullie (eventuele klanten) iets aan hebben, om bij te houden en te klasseren?

 

Shoot...

andere suggesties zijn nog steeds welkom.

FACTSHEET.pdf

Link naar reactie
  • 0

Gevonden op het net:

 

- de potentiële klant kan per post een brochure/folder/mailing/... bezorgen. Deze wordt dan kostenloos onder de loep genomen (feedback met advies om de communicatie te verbeteren) eventueel met als gratis gadget een rode balpen of tipp-ex?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe pakken jullie het aan.

 

Een copywriter met een uitstekende dienstverlening, leuke site, maar te weinig klanten die er weet van hebben.

 

Budget: +/- 0 euro.

 

Geen zin om potentiële info@ adressen te overspoelen met een mailing (hoewel hier toch al wel enig succes mee is geboekt, als de e-mail maar leuk is)

 

Hoe hebben jullie de eerste klanten gevonden. Degene die ik nu heb zijn overigens zeer tevreden en brengen soms ook wel een andere klant aan.

 

Leuke, succesvolle acties in gedachten? Dingen die ik dringend een moet uitproberen.

 

Laat maar weten.

Link naar reactie
  • 0

Viral-ads maken ? Maak in photoshop een ludieke reclame-uiting en stuur deze door naar zoveel mogelijk mensen. Als ie leuk is, wordt ie doorgestuurd. Als ie niet leuk is, doe je het de volgende keer anders.

 

Denk aan free publicity. Persberichten opsturen, regel redactionele stukken in (regionale) kranten. Als je iets unieks hebt, dan is dat op zich al nieuws...

 

Ga naar websites van cuncurrenten en bekijk hun portfolio (als ze die al hebben) Neem contact op met hun klanten en zeg wij kunnen het beter ! :) Beetje brutaal, maar dat mag wel vind ik...

 

Etc.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Een viral is inderdaad misschien een middel. Maar heb geen adressen in mijn bezit en dan moet ik deze naar allerhande info@ adressen sturen. Waar de mensen er niet altijd op zitten te wachten (weet ik uit ervaring).

Het bruusk benaderen van klanten van een collega en melden dat je beter bent. Weet niet of dit in België werkt?

 

Link naar reactie
  • 0

Voor niets gaat de zon op. Er bestaan geen methodes om nieuwe klanten te krijgen voor een budget van € 0. Elke output heeft een bepaaldse input nodig.

 

Als jij de wereld iets te vertellen hebt, en die wereld wil het ook horen. Oftewel een produkt waar een bepaalde doelgroep op zit te wachten, kun je een persbericht sturen naar bladen, kranten en andere media. Hierbij is het wel belangrijk dat je weet in te schatten via welke mediakanalen je jouw doelgroep kan bereiken.

 

Bellen naar potentiële afnemers wil ook vaak werken en is ook niet een hele dure onderneming. Hiervoor kan je zelf het best even nagaan wie er op je produkt of dienst zit te wachten.

 

Verder kun je bijvoorbeeld vakgerichte beurzen bezoeken en daar contacten opdoen.

 

Het werkt vaak goed om je netwerk eens goed te bekijken en te achterhalen of iemand uit je netwerk hier niets in kan beteken.

 

Maar bedenk vooral dat het niet verkeerd is om te investeren in het trekken van nieuwe klanten.

Link naar reactie
  • 0

Goh ja... Als je al 5 adressen hebt van (goede) vrienden en zegt, stuur ze door naar 5, dan zit je al op 25... Het moet gewoon aanslaan en je moet geluk hebben. Sommige van dat soort ads, beginnen bij 10 man en eindigen door doorgestuurd te zijn naar 50.000 ! Als het maar een leuke reclame-uiting is. Daarmee bedoel ik eigenlijk: geen reclame-uiting, maar een statement, iets wat ludiek is, als een paal boven water staat maar niemand durft het te zeggen of te doen... zoiets...

 

Ik ben zelf Belg en woon al een tijdje (15 jaar) in NL. Ik begrijp wat je bedoelt, maar wie een beetje durf toont (zelfs in België) kan ver komen. Er zullen vast een aantal veel te stijve klanten bijzitten die het misschien niet weten te waarderen. Maar wie weet waren er wel klanten bij die eigenlijk helemaal niet tevreden waren ? Die juist behoefte hebben aan goede service (persoonlijk contact) en noem het maar op ?

 

Nee heb je en ja kun je krijgen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Omdat deze vraag eigenlijk dezelfde is als je verzoek om lanceringsacties heb ik ze samengevoegd.

 

Mijn suggestie is: zoek een art director of iemand anders die met beeld werkt, en maak als team gebruik van de diverse gratis mogelijkheden om jezelf op internet te profileren. Er zijn legio sites die user generated content publiceren, en het maken van fake campagnes is zelfs behoorlijk populair. Pak gewoon een product, een winkel of een instelling die aan een make-over toe is, en toon je kracht. Of zoek een low-budget / non-profit instelling en gebruik hun beperkte budget om jezelf te profileren, met degelijk werk uiteraard.

 

Bloggen kost trouwens ook niks. Maar dat had je al ontdekt. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je factsheet sterk! Beetje humor, niet te veel. Mooi!

 

2 opmerkingen:

 

Ik zou je A4 formaat draaien: landscape. Dan past al de informatie, op de meest gangbare schermen en resoluties dan wel, zonder te hoeven scrollen in beeld.

 

Als 2e: je zegt misschien te vaak: u moet dit, u moet dat (vooral bij de eerste 2 puntjes) Jouw klanten (iedereen trouwens) zijn/is lui ! Jij moetzij moeten niets !! Probeer dat misschien iet wat te nuanceren... Zodat het lijkt alsof jij al het werk doet.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dit zijn nu eens tips waar ik iets aan heb ;)

Bedoeling was eigenlijk dat de mensen dit afprinten en in een A4-farde stoppen. In het huidige formaat kunnen ze het dan gelijk lezen.

Wat de u betreft heb je waarschijnlijk gelijk. Zal eens kijken hoe ik het kan vlot trekken.

 

Uiteindelijk ben je als copywriter voor een stuk afhankelijk van de input natuurlijk (bovendien schort het daar wel eens aan).

Link naar reactie
  • 0

Mjah, alleen met de gedachte dat het "eigenlijk de bedoeling was om..." ga je al de mist in denk ik. (Niet vervelend bedoeld natuurlijk) Ik heb als leek (en dus ook als potentiële klant voor jou) naar dat pdfje gekeken en ik zou zoiets nooit printen. Ik wil het alleen makkelijk kunnen zien op mijn pc. Printen kost moeite en geld. Daarom zijn die pdfjes nu zo makkelijk!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.