• 0

Hulp bij opheffing VOF!

Beste vrienden,

 

ik heb in 2004 samen met 5 vrienden een V.O.F opgericht. Wij richtten ons voornamelijk op muziekale producties voor verschillende bekende en onbekende artiesten.

 

Om volwaardige producties te kunnen leveren hebben wij een pand gehuurd en daarin een studio gebouwd en alle nodige apparatuur aangeschafd om te kunnen produceren.

 

Tevens hebben wij een manager in dienst genomen die onze zaken behartigde. Omdat wij nog jonge jongens waren, hadden wij totaal geen verstand van ondernemerschap. Wij hielden ons voornamelijk bezig met de producties en vertrouwden onze manager erop dat hij alle inkomsten en uitgaven zou verzorgen. Hij was de enige die onze pinpas bezat en verrichte alle betalingen.

 

In het afgelopen jaar hebben de jongens weinig inzet getoond en heb ik in Augustus 2006 samen met één van de vennoten besloten om met z'n tweëen verder te gaan. Zonder enige besef van hoe onze financiën eruit zag.

 

De overige 4 jongens hebben zichzelf toen uitgeschreven bij de KVK (zonder toestemming met handtekening van de overgebleven vennoten).

 

Nu krijg ik samen met de andere overgebleven vennoot te horen dat onze financiën al een hele tijd slecht verliep en dat wij zelfs door onze bestedingsruimte heen zijn. Dat wil dus zeggen dat er niet eens budget meer is om de huur voor volgende maand te betalen.

 

Als ik dat had geweten, had ik nooit gezegd dat ik alleen met z'n tweëen verder wilde.

 

Ik wil nu graag de V.O.F opheffen, maar ik weet dat dat heel moeilijk zal worden in mijn situatie. Ik ben helemaal ten einde raad en zoek wanhopig naar hulp en advies.

 

Feiten:

» 4 van de 6 vennoten hebben zichzelf uitgeschreven bij de KVK zonder formele toestemming en ondertekening van de andere vennoten

» De huur van het pand staat niet op mijn naam, maar wel op de naam van twee van de vennoten die zichzelf hebben uitgeschreven. (Dit geldt ook voor alle andere genoten diensten zoals telefoon, stroom, gas, water en licht)

» in het V.O.F contract staat dat bij opnames boven € 100,- 4 v/d 6 vennoten moet tekenen. (huurcontract, telefooncontracten en dergelijke zijn echter nooit door meer dan 3 vennoten ondertekend!)

 

Wat staat mij nu te wachten, en wat moet ik nu doen? Ik ben ten einde raad... Wie kan mij helpen?

 

Mvg

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor dit soort zaken sowieso per direct een onafhankelijke adviseur in de hand nemen. Dat kosten even wat maar staat niet in verhouding tot de kosten die je op je nek kunt halen.

 

Wat staat er in jullie overeenkomst? Is die uberhaupt aanwezig en rechtsgeldig?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Misschien kan je daar al wat mee? Je kunt zo wat offertes aanvragen, maar misschien ken je wel wat mensen die hier ervaring/affiniteit mee hebben?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Helaas staat een rechtsbijstandverzekering NIET bij in een geschil tussen vennoten onderling. Heb dit zelf meegemaakt; het V.o.f had een rechtbijstandsverzekering bij de D.A.S.

Ook de Raad voor Rechtsbijstand wierp dit argument steeds op,uiteindelijk mijn gelijk gekregen bij de Raad van State, de RvB heeft door deze uitspraak haar beleid aangepast,maar vooralsnog GEEN

Toevoeging Rechtshulp. Ik heb dus DOOR DE HERHAALDELIJKE

WEIGERINGEN van de broodnodige rechtshulp MIJN BEDRIJF

NOODGEDWONGEN MOETEN BEEINDIGEN.

(zit nu 100% afgekeurd in de bijstand W.W.B)

 

Juan C.Moralis

Link naar reactie
  • 0

Elke vennoot is hoofdelijk aansprakelijk bij een VOF. Hier kun je op het forum veel over terug vinden.

 

Het zal in de meeste gevallen zo zijn dat de schuldeiser zijn geld gaat halen waar het is. Dan zal diegene die het betaald heeft of de overblijvende vennoten het via een onderlinge procedure weer moeten verhalen op de "verdwenen" vennoten.

 

Het kan ook nog zo zijn dat de schuldeiser IEDERE vennoot aansprakelijk steld en dan maar ziet wie er betaald.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.