• 0

In welk boekjaar telt het mee

Ik krijg op dit moment veel rekeningen van zaken die ik pas in 2007 hoef te betalen. De datum staat wel op 2006.

 

In welk boekjaar wordt de inkoop meegeteld? 2006 of 2007?

 

Als het allemaal in 2006 wordt meegeteld, dan komt er een verlies. (maakt op zich niks uit).

Startpunt voor bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten en familiedagen in Limburg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ok. bedankt voor de reactie. Dan heb ik daar weer even een vraagje over.

 

Wat betekent het dat je verlies draait? Je krijgt in elk geval btw terug. Maar ook "inkomstenbelasting"? Of wordt dat in de jaren erna verrekend met winst?

Startpunt voor bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten en familiedagen in Limburg

Link naar reactie
  • 0

heb 3/4 jaar een 32 urige baan gehad. Heb wel mijn uren criterium gehaald.

 

Da's best knap - 1225 uur is dik 7 maanden full-time werken (40 uur per week).

 

volgens mij is het winst uit onderneming.

 

Heb je een VAR-verklaring aangevraagd? Deze geeft dat namelijk aan.

 

In dit geval zal je volgens mij je inkomsten uit dienstbetrekking en je belastbare winst uit onderneming bij elkaar op moeten tellen. De laatste is negatief, dus je belastbaar inkomen zal minder worden.

 

Maar misschien is het beter om even op een reaktie van een deskundige te wachten. Ik heb geen ervaring met deze situatie...

Link naar reactie
  • 0

De bepaling of iets voor 2006 of 2007 moet worden meegeteld is niet afhankelijk van het moment waarop betaald moet worden of de datum van de factuur. Het is uitsluitend, bedrijfseconomisch en in dit geval ook fiscaal, afhankelijk van de periode waarop de kosten betrekking hebben.

 

Voorbeeld.

Er wordt op 28 december 2006 een factuur ontvangen (gedateerd 23 december 2006) voor een abonnement op een zakelijk tijdschrift voor het eerste kwartaal 2007. Dit zijn toch echt kosten voor 2007, ook al zou de betaling nog in 2006 plaatsvinden.

 

Ander voorbeeld.

Op 4 januari wordt een factuur ontvangen (gedateerd 2 januari 2007) voor advertentiekosten in een blad dat is uitgekomen in december 2006. Dit zijn kosten voor het boekjaar 2006 (zowel bedrijfseconomisch als fiscaal).

 

Beide voorbeelden "lopen over de balans heen"

 

ecofin

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.