per 1/1/2006 is een werknemer van mij via de kantonrechter ontslagen. Heeft een vergoeding meegekregen (bepaald door de kantonrechter)
Het vonnis luidt ook: "wijst af het meer of anders verzochte"
De werknemer in questie heeft in 2005 een cursus gevolgd waarvoor een vergoeding gold.Dat was hem ook bekend. Deze is pas in juni 2006 uitgekeerd aan de mede cursisten omdat we op een betaling (van de overheid) moesten wachten.
Bij de vergoeding hadden wij deze werknemer ook opgevoerd.
De ex-werknemer heeft dit vernomen en eist nu zijn vergoeding op en via de ABVAKABO wordt er nu weer met een rechtszaak gedreigd.
In mijn optiek had de werknemer deze uitstaande vergoeding bij de kantonrechter moeten opvoeren zodat hij dat in zijn beslissing van vergoeding had kunnen meewegen. Ook het "wijst af.." betekende voor mij dat er een punt achter alles gezet werd.
Zit ik ernaast? Moet ik de vergoeding gewoon betalen?
Graag een snelle reactie want in verwacht spoedig een dagvaarding op de stoep.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nettenergy
nettenergy
Hallo Iedereen,
Het volgende hangt mij boven het hoofd:
per 1/1/2006 is een werknemer van mij via de kantonrechter ontslagen. Heeft een vergoeding meegekregen (bepaald door de kantonrechter)
Het vonnis luidt ook: "wijst af het meer of anders verzochte"
De werknemer in questie heeft in 2005 een cursus gevolgd waarvoor een vergoeding gold.Dat was hem ook bekend. Deze is pas in juni 2006 uitgekeerd aan de mede cursisten omdat we op een betaling (van de overheid) moesten wachten.
Bij de vergoeding hadden wij deze werknemer ook opgevoerd.
De ex-werknemer heeft dit vernomen en eist nu zijn vergoeding op en via de ABVAKABO wordt er nu weer met een rechtszaak gedreigd.
In mijn optiek had de werknemer deze uitstaande vergoeding bij de kantonrechter moeten opvoeren zodat hij dat in zijn beslissing van vergoeding had kunnen meewegen. Ook het "wijst af.." betekende voor mij dat er een punt achter alles gezet werd.
Zit ik ernaast? Moet ik de vergoeding gewoon betalen?
Graag een snelle reactie want in verwacht spoedig een dagvaarding op de stoep.
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10720-kan-werknemer-vergoeding-eisen-na-ontslag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag