• 0

webshop voor verpleegkundigen

Gast Verwijderd account

Hallo, Ik ben begin December een webshop gestart voor verpleegkundigen en verzorgenden met allerlei gebruiksvoorwerpen etc. Heb trouwens veel geleerd van Higherlevel. Bedankt!

Ben zelf verpleegkundige en weet uit ervaring dat het goed zoeken is om deze producten te verkrijgen. Nu verkoop ik dus alle prodcten op 1 plaats ( alleen leuke!).

Al 6! klanten gehad, maar nu ligt het stil. Heb nauwelijks bekendheid en verpleegkundigen weten gewoon nog niet van het bestaan af. Heb me aangemeld op startpagina's etc. Ad words is aangevraagd en ik heb in verschillende ziekenhuizen flyers opgehangen ( best veel werk om dat in heeeeeel nederland te doen). Binnenkort zijn er 2 vakbeurzen en daar ga ik natuurlijk ook naar toe met flyers ( stand nog te duur).

 

Goed: veel gedaan, maar wil heel graag nog tips/aanbevelingen/kritieken etc.....!

 

www.nursesdna.nl

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

hallo

 

even een vraag naar aanleiding van jouw verhaal. je bent verpleegkundige in het ziekenhuis en dan moet je evengoed je eigen spullen kopen die je dagelijks gebruikt?

 

doet je baas dat niet dan?

 

bedankt

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi, Da's snel.

 

Ja verpleegkundigen kopen zelf hun schoenen/klompen, horloges etc. Krijgen wel een pen, stethoscoop ( delen met collega's), maar heeeel saai.

Nieuwe klompen van een collega zijn altijd een succes. Sommigen willen zelfs niet vertellen waar ze gekocht zijn...Gekleurde stethoscopen zijn natuurlijk ook veel leuker. Bovendien loop je 36 uur in het ziekenhuis rond.

Ter info: 500.000 verpleegkundigen/verzorgenden in Nederland en de gemiddelde leeftijd is 34 jaar. Zijn bovendien voor heeel veel % vrouw.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is het zo dat er te weinig mensen op de site komen, of verdwijnen de mensen die op de site komen snel weer?

 

Er zijn ongetwijfeld heel erg veel personeelsbladen en wellicht ook landelijke publicaties voor verpleegkundigen. Stel een persbericht op (plaats deze ook op je website) en verstuur die richting de juiste bladen. Ik kan me voorstellen dat het een leuk stukje kan zijn voor een personeelsblaadje.

 

Als je flyers maakt, of posters ophangt, zorg dan dat mensen het onderste randje af kunnen scheuren met het adres van de website (zoals vaak bij kamerverhuur te zien is), zodat mensen het mee kunnen nemen naar huis.

 

Er zijn ook verschillende grote websites op dit vakgebied. Benader deze, wellicht kun je er een leuke afspraak mee maken of willen ze een link naar je site opnemen.

 

Adwords is een effectieve methode om gerichte mensen naar je website te krijgen, en dat zal ongetwijfeld helpen om meer bestellingen te krijgen. Zorg ervoor dat je bij je Adwords campagne woorden kiest die zo relevant mogelijk zijn en besteed zorg aan de advertentietekst.

 

Zorg op je site zelf dat de indexpagina een pagina is waar je direct de aandacht trekt. Zorg bijvoorbeeld dat de voorbeeldproducten die er staan, ook doorlinken naar het juiste product, zodat mensen impuls-klikken kunnen doen. Maak een top 10 lijst van producten die erg gewild zijn (bijvoorbeeld de meest bekeken producten).

 

Zorg dat je website goed vindbaar is in zoekmachines, en bedenk goed op welke woorden je klanten zoeken. Ik kan me voorstellen dat verpleegkundigen niet zullen zoeken op "verpleegkundige sanita brown klompen", maar misschien wel op "Sanita Brown". Gebruik ook afwisselende metatags en probeer de producten op je site uitgebreid te beschrijven.

 

Daarnaast kun je via Google een zogenaamde Sitemap opsturen. Hiermee laat je Google weten welke pagina's er op je website staan. Hierdoor wordt je site beter geindexeerd (google weet dan immers direct alle url's).

 

 

Veel succes

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee en goede site, heb vluchtig gekeken en een tweetal kleine opmerkingen:

 

- Zorg dat je overal hetzelfde lettertype gebruikt. Wil nog wel eens vookomen dat bij het kopieren van tekst, er een verkeerd lettertype blijft staan.

 

- Probeer voor de logo's van de banken en ideal goede logo's te vinden. Nu ziet het er een beetje geplakt uit en juist bij het betaalproces moet alles er goed en betrouwbaar uit zien.

 

Wat ideeen om klanten te werven: (nav de reactie van Robert ga ik er vanuit dat mensen niet op de site komen)

 

- Probeer ambassadeurs voor je site te vinden. Geef die gratis (of tegen kostprijs) wat leuke artikelen, zij dragen het op het werk en zij geven bij positieve reacties jouw site door aan collega's

 

- Zet een refer-a-friend programma op. Die zes klanten (en nieuwe natuurljik) zullen eerder de site doorgeven, indien er een beloning is

 

- Zet een spaarprogramma op, creeer terugkomende klanten.

 

- Focus niet alleen op ziekenhuizen, maar ook verpleeg- en verzorging, thuiszorg, kleinere praktijken. Weinig mond-op-mond reclame maar wel makkelijker te benaderen.

 

- Probeer met de beursorganisatoren een barter (ruil) af te spreken. Zij krijgen van jou een complete outfit om te verloten en jij een kleine stand. Die verloting vindt plaats aan het eind van de beursdag zodat mensen tot het eind blijven. (voortijdig vertrek is altijd een probleem bij beurzen) en jij hebt promotie voor je artikelen

 

- Maak standaard advertorials en probeer deze geplaatst te krijgen in personeelbladen en intranetten. Focus op plezier op het werk met leuke artikelen. Werkt goed om ruimte te krijgen.

 

- Wellicht een samenwerking met de grote cateraars die de catering verzorgen in de instellingen. Folders in de kantine met eventueel een ludieke actie.

 

En nog veel meer... :)

 

Succes en laat hier ook weten of je voortgang boekt, vinden we leuk! ;D

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Site is inderdaad leuk van opzet..die eerste stap heb je al gewonnen.

 

Persberichten zijn altijd goed om mee te werken..maar vaak voor de korte termijn...en het moet echt goed geschrven zijn wil je de diverse publicaties halen!

 

Vindbaarheid in zoekmachines is daarentegen vooral voor de lange termijn. De site op zich zit al goed in elkaar...hier en daar paar hele kleine puntjes...maar het grote gebrek zit hem nog in het aantal andere websites dat een vermelding heeft naar jouw website...(het aantal links op internet). Door hier aan te werken zal je uberhaupt al meer bezoekers krijgen..maar ook betere posities in zoekmachines.

 

 

Daarnaast kan het idee om een account aan te moeten maken ook nog wel even lastig zijn voor bezoekers....ik zelf hou daar niet zo heel erg van ....maar is een keuze uiteraard.

 

Nieuwsbrief...geef mensen de mogelijkheid om zich aan te melden voor je nieuwsbrief en verstuur deze volgens een vaste actieplanning.

 

Google Adwords was je al mee bezig las ik....maar let op..ook dat is niet zaligmakend...als je niet alles uit de kast haalt om het systeem voor je te laten werken kunnen de kosten best hoog oplopen.....en de verdiensten achter blijven!

 

Daarnaast kan je ook nog eens aan Affiliate Marketing denken (www.testnet.nl bijvoorbeeld)...bij hun kan jij een advertentie plaatsen waarbij jij eigenlijk ALLEEN betaald als er ook daadwerkelijke een bestelling wordt geplaatst (dit ex opstartkosten!)....

 

Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Leuke Niche... ik zou echter een andere naam kiezen (voor bescherming hier niet genoemd) richt je als eerste op de cadeau markt.. veel professionals? even zoveel verjaardagen.. Ik zou me dus ook richten op de support staf van deze professionals. Ik heb nog bergen met id-en PM me maar voor meer info..

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Allemaal ontzettend bedankt!

 

Heb al het één en ander veranderd op de website ( rest volgt) en een persbericht de deur uit gedaan ( zus is journaliste dus dat was snel gebeurd) en krijg een 'stukje' in 2 vakbladen!.

Inmiddels heeeeeeeeeeeeeeeeel veel bezoekers gehad. Allemaal van Higherlevel.......

 

Laat bij nieuws weer van me horen.

Nogmaal bedankt.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Even een update én vraag>

 

Ben ruim 3 maanden open; 500 bestellingen en dat is boven (mijn ) verwachting.

In mei een maand lang een 'samenwerkingsverband' met een grote verpleegkundige organisatie. Zij sturen 4 nieuwsbrieven ( 3 verschilende doelgroepen) met tekst en link naar mijn website, plaatsen een banner op hun site etc ( 95,000 pagevieuws per week) en ik lever hen voor een bepaald bedrag producten, etc...

Gaat allemaal lekker zo!

 

Nu heb ik het idee om leidinggevenden een mail sturen om hen te informeren over het bestaan van mijn webshop. 12 mei is de 'dag van de verpleging!!!!!' ; leuk om je personeel een adootje te geven.... De emailadressen zijn gewoon op internet te vinden. Maar..............

Is dat spammen???

Persoonlijk zou ik dit als leidinggevende handige info vinden, maar ik ben een internetshopfreak..............

Link naar reactie
  • 0

Is dat spammen???

 

Dit past precies binnen de definitie van spam inderdaad. je moet je afvragen of een leidinggevende op je mail zit te wachten. Ben je van mening dat dat wel zo is, maak dan een goede informatieve mail, liefst gepersonaliseerd zodat men kan zien dat je er aandacht aan besteed hebt, dus niet enkel kort reclame maken, en mail die rond. Hou het netjes, dan loop je wel enigszins risico van irritatie maar minimaliseer je dat wel zoveel mogelijk.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

ik studeer verpleegkunde (nu eerstejaars) en ga over 2 maanden stage lopen in het erasmus mc in rotterdam. Ik wou evebn doorgeven dat ik het heel moeilijk vond om leuke schoenen te vinden en/of andere handige accessoires en ik kwam op ou site terecht en ik vind het heel leuk! Het is hartstikke moeilijk om dit soort spullen te vinden en wat ook nog eens er leuk uitziet. Ik vind het een erg goed initiatief en ik hoop dat het goed van de grond komt. Verder wil ik aangegeven dat ik het aan mijn medestudenten ga doorgeven zodat er meer kopers zijn op jou website. Enorm goed idee!

 

Succes er verder mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.