• 0

Obligatie financiering MKB

Beste HL leden.

 

Ik ben nog maar net lid van dit forum en ik zie dat er veel bedrijven moeite hebben om financiering aan te trekken (voornamelijk starters). Nou las ik laatst iets over obligatiefinancieringen. Zijn er ondernemers die dit serieus overwegen?

 

Bijvoorbeeld een MKB onderneming die door een enorme groei financiering nodig heeft voor werkkapitaal.

 

Komt dit voor? Ik ben het namelijk nog niet tegengekomen. Is er misschien een voorbeeld van een starter die obligaties heeft uitgegeven.

 

MVG

 

Mike

Hear Hear!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is niks mis met een obligatiefinanciering. Alleen, als je het over obligaties hebt, heb je het over de vorm van de financiering. De vorm is ondergeschikt aan de inhoud. Obligaties veranderen niks aan het fundamentele probleem bij dit soort finsncieringen; van gebrek aan zekerheid voor kapitaalverschaffers.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nils,

 

Ter voorkoming van misverstanden: kapitaalverschaffers of investeerders zoeken niet naar tastbare zekerheden. Banken of leningverstrekkers eisen dat wel.

 

Terug naar de vraag: een obligatielening is een leningsvorm waarbij het bedrijf obligaties uitgegeeft en daar geld voor terugkrijgt. Het verschil tussen een bancaire lening en een obligatielening is alleen de geldverstrekker. Bij een bancaire lening is dat een bank, bij een obligatielening kunnen dat banken maar ook anderen zijn.

 

De opmerking van Nils is terecht, obligatielening of een andere leningsvorm, in de kern verandert er niets. Alleen banken lenen geld aan kleine bedrijven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.