• 0

binnenkomen bij 'grote'bedrijven

Hoi,

 

Ik wil een in Duitsland succesvol concept hier op de markt brengen.

Echter de productlijn is specifiek voor multinationals.

Wie heeft er tips om bij deze 'grote' bedrijven aan tafel te komen voor een gesprek ?

 

Ik weet namelijk niet wie ik binnen deze bedrijven hiervoor moet benaderen en ook contactgegevens heb ik niet.

 

Tja.. landelijke klachtennummers, service nummers.. etc.. Maar directe lijnen naar de juiste personen kan ik niet achterhalen.

 

Hoe kan ik dit het beste aan pakken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is wellicht verstandig als je aangeeft wat voor product het betreft.

 

In het algemeen kan ik je meegeven dat het belangrijk is dat je bij corporate organisaties de politieke structuren in kaart brengt.

Iedereen binnen een organisatie heeft specieke targets, belangen en behoeften. Daarnaast is het belangrijk om een inschatting te maken van wie binnen die organisaties je meedestanders kunnen zijn/ reeds zijn, en wie je zou kunnen gaan tegenwerken.

Onderzoek wat de businessdrivers zijn van een organisaties en onderzoek welke initiatieven er reeds zijn opgestart om deze interne behoeftes de bevredigen.

 

Vanuit bovenstaande gegevens kun je een accountplan maken om zodoende het meest efficient de klant te kunnen bedienen.

 

Bovenstaande is slechts een schets. In werkelijkheid is het veelal erg complex en vergt het een proffesionele aanpak om je te kunnen profileren.

 

Ga eens onderzoeken of je wellicht niet kunt gaan samenwerken met reeds bestaande partners van die corporates die zodoende deuren voor je kunnen openen.

 

Good luck!

 

Dennis K

 

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

met ruim 25 jaar ervaring in de 'corporates'...

 

veel geduld en lief zijn voor de telefonistes en secretaresses. Via de telefoon kan je achterhalen wie 'business development', 'new business' etc doen. vervolgens je verhaal in één a twee minuten kunnen doen. doorzetten, geduld en lange lead times.

 

wel moet je je afvragen in hoeverre je succesvol kan zijn in een marktsegment waar je geen kennis, kennissen en ervaring hebt. think twice!

 

[personal note]

ik ben blij dat ik uit de corporate wereld ben. in plaats van beslissingstrajecten van een jaar,kom ik nu beslissingstrajecten van een uur tegen. directeur/eigenaren denken anders dan managers.

[/personal note]

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

[personal note]

ik ben blij dat ik uit de corporate wereld ben. in plaats van beslissingstrajecten van een jaar,kom ik nu beslissingstrajecten van een uur tegen. directeur/eigenaren denken anders dan managers.

[/personal note]

 

Wat heb je toch leuk werk Edo!

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Dit is net als met zeer mooie vrouwen: die worden de hele tijd benaderd. Daarom zijn ze vaak kattiger, of afstandelijker.. als ze op elke geinteresseerde zouden reageren, zouden ze 80 uur op een dag moeten hebben. Dit geldt ook voor grote bedrijven.

 

Vergeef me de speelse analogie, maar ik denk het tot de verbeeldings spreekt. :)

Enfin, net als met dit soort vrouwen, moet je het anders doen. Ik heb nog niet zoveel ervaring met grote bedrijven, maar ik ben heel ''alternatief'' qua stijl.. dit heeft me ook bij solliciteren wat opgeleverd. Ik zou:

Kijken hoe het bedrijf in elkaar zit qua structuur

via de structuur checken of je aansluit op een van hun services, en zo meteen weten bij welke afdeling je moeten wezen, of zelfs bij wie

Niet bellen, maar er heen gaan.

Niet twijfelen en en teveel informeren, maar melden aan de balie waar je voor komt en met wie je een afspraak zou willen maken.

Als je er totaal niet door heen komt, een heel aantrekkelijk pakket achter laten met kort wat jullie voor elkaar kunnen betekenen. De kracht hiervan heeft natuurlijk ook veel te maken met je huisstijl en wat je van ze wil..

 

In ieder geval moet je ''reframen''. Spreken vanuit een wederzijdse behoefte..

 

Bij een sollicitatie, bijvoorbeeld, moest je een of ander formulier invullen op internet. Daar had ik ''geen zin in''. Ik belde 1 keer en kreeg iemand anders, die meldde dat de persoon gaande over de vacature er niet was. Ik vraag dan niet eens om teruggebeld te worden: doe ik zelf wel.

Ik belde nog een keer, en kreeg de mevrouw gaande over de vacature aan de lijn..

 

Ik vertelde waar ik voor belde.. Ik spreek sowieso wat archaïsch Nederlands soms, en op een zakelijke maar ietwat speelse toon. al snel vertelde ze me al snel dat ze al iemand hebben.Waarop ik reageerde: Dan moet ik je helaas ook teleurstellen; jullie hebben niet de beste kandidaat, dat ben namelijk ik. Ze schoot in de lach. Vervolgens vertelde ik waarom ik geboren was die functie uit te voeren (internet marketing),.. al snel was ze zo vermaakt en geinteresseerd dat de situatie dus ''reframed'' was - zij was geïnteresseerd in mij, en niet ik in de vacature.. Tegen het einde van het gesprek zei ze dan ook ''toch maar'' mijn C.V. te willen, en die kon ik opsturen naar haar e-mail(niks over die formulieren die ingevuld moeten worden).. Ik kreeg nog leuke respons erna ook. Enfin, uiteindelijk vertelde ik haar een week later dat ik zelf niet meer kon, omdat mijn bedrijf mij toch meer tijd in beslag zou innemen(ik wilde eerst part-time).

 

Maar goed, eenzelfde verkoop truuk moet je flikken bij een groter bedrijf. Zij hebben mazzel dat jij hen overweegt voor de samenwerking, niet omgekeerd. Nu is het uiteraard zo dat des te slapper jouw voorgestelde ''aandeel'' en hun winst in de deal is, des te moeilijker je het zo kan verkopen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.