Ga naar inhoud
  • 0

reclamebureau achterhalen

Een kennis van me heeft een grote bakkerij in Belgie (10 winkels) en hij wil zijn imago gaan updaten. Nu zouden we graag in zee gaan met het reclamebureau wat achter http://www.wittamer.com/accueil_nl.aspx zit maar ik nergens achterhalen wie dit is. Heb al veel gegoogeld op de bedrijfsnaam + portfolio, hopend ze ergens tegen te komen bij een bureau maar hier is niets uitgekomen. Inmiddels heb ik ze ook gebeld maar ze wilde niet meewerken.

 

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit te weten kan komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb zo een idee dat dat heel moeilijk gaat worden.

 

Behalve hetgeen je al hebt geprobeerd wordt het heel ver zoeken.

 

Wel raar dat ze niet willen meewerken.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

 

Mag ik vragen waarop je dit baseert? En idd ik vind het ook vreemd dat Wittamer zelf niet wil meewerken.

 

op basis van http://www.whois.sc/wittamer.com

 

Het domein is via Megabyte.be vastgelegd...en ze doen ook iets met internet...dus ik dacht 1 + 1 is misschien wel 2?

 

Ps..ik gok he!!!

Link naar reactie
  • 0

Nou heb de website eens even bekeken.

Is het werkelijk de moeite waard om specifiek dit bureau te achterhalen?

Lijkt me nu niet echt iets exclusief. De meeste webdesigners kunnen dit wel ontwikkelen. Als het echter om het hele imago gaat weet ik wel enkele adressen waar je terecht kan.

 

Onderaan de website staat ook een samenwerkingsverband, misschien kan je daar eens informeren?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nou heb de website eens even bekeken.

Is het werkelijk de moeite waard om specifiek dit bureau te achterhalen?

Lijkt me nu niet echt iets exclusief. De meeste webdesigners kunnen dit wel ontwikkelen. Als het echter om het hele imago gaat weet ik wel enkele adressen waar je terecht kan.

 

Onderaan de website staat ook een samenwerkingsverband, misschien kan je daar eens informeren?

 

 

 

Een reusje voor jou,

 

Er zijn genoeg goede reclamebureau's in Belgie.

Waarom een hele zoektocht naar juist dat ene bureau?

 

Met de onderstaande link ziet u een lijst met meer dan 100 bureau's

 

http://www.google.nl/search?q=reclamebureau+belgie&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Link naar reactie
  • 0

misschien ben ik onduidelijk geweest in mijn vraag maar naar mijn weten staat er nergens dat ik het reclamebureau wil achterhalen omdat ik de website zo geniaal vind...helemaal niet zelfs, is niks apart. daarentegen interesseert die kennis van me zich meer in het imago wat rond wittamer gecreeert is en wie de huisstijl gemaakt heeft. En natuurlijk zijn er meer reclamebureaus in belgie maar aangezien zij ervaring hebben met de branche en hun stijl ons bevalt wil hij eens kijken of ze iets voor hem kunnen betekenen. Toch zeker bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
  • 0

Chob,

 

1/ ik werk in de belgische reclame sector en omdat ik voor zowat 90% van de belgische buro's als toeleverancier gewerkt heb kan ik voor ontzettend veel klanten wel zeggen bij welk buro ze zitten maar voor Wittamer eerlijk gezegd geen flauw idee. Nu mag je wel niet vergeten dat Wittamer een bedrijf is met zo'n ongelooflijke reputatie dat ze vanzelf traffic genoeg hebben naar hun website, ik zie zelden of nooit een advertentie van hen of zo.

 

2/ er is bovendien een regel in reclame land dat je geen conflicting accounts accepteert. Lijkt me logisch dat het buro van Mercedes niet ook voor BMW werkt dus ik kan me eerlijk gezegd niet inbeelden dat het buro in kwestie zowel voor Wittamer als voor je kennis zal willen werken aangezien het in beide gevallen over bakkerijen gaat.

 

3/ je kennis kan contact opnemen met Shortlist in bxl, zij begeleiden je in de zoektocht naar het juiste buro. Daar hangt echter wel een zeer stevig prijskaartje aan en misschien kan hij best even een klein rondje buro's doen ? Laat hem zeker even kijken naar LDV, een kantoor in antwerpen dat nogal gespecialiseerd is in retail en in branding en zo, ze hebben een eigen design afdeling en hebben onlangs de vernieuwing van Veritas gedaan (logo + shop inrichting), ze hebben ook de Sony winkels net gedaan. www.ldv.be

 

en nu ga ik zelf de site van Wittamer eens bekijken zie.

 

vriendeijek groet

 

brenda

 

Link naar reactie
  • 0

 

1/ Nu mag je wel niet vergeten dat Wittamer een bedrijf is met zo'n ongelooflijke reputatie.

 

Juist om die reputatie is die kennis van me geinteresseerd is met wie ze samenwerken ;) De reputatie is vooral te danken aan de voortreffende producten die ze maken maar hem gaat het voornamelijk om de mooie cleane huisstijl die ze hebben.

 

2/ er is bovendien een regel in reclame land dat je geen conflicting accounts accepteert.

 

Ben ik van op de hoogte maar zelfs met 10 winkels kom je niet in de buurt bij het internationale "imperium" van Wittamer. Dus misschien is hier toch nog een mogelijkheid dat het bureau om met hem in zee wil gaan.

 

 

3/ je kennis kan contact opnemen met ..... www.ldv.be

 

Thanx voor dit duidelijke verhaal en bijbehorende tips!

Link naar reactie
  • 0

 

"Ben ik van op de hoogte maar zelfs met 10 winkels kom je niet in de buurt bij het internationale "imperium" van Wittamer. Dus misschien is hier toch nog een mogelijkheid dat het bureau om met hem in zee wil gaan."

 

tja, ik loop toch echt al meer dan 15j mee in dit wereldje en heb het nog nooit meegemaakt... Of de andere groot of klein is doet er niet toe, het gaat om de deontologie (en het contract dat afgesloten werd)

 

los van dat alles ben ik gisteren eens naar die site gegaan en daar is zoals anderen hier ook al aangaven echt niks speciaals aan, ook niet aan die huisstijl trouwens. Als je een paar food sites bekijkt kom je er zo echt ontzettend veel tegen... De food fotografie is bovendien niet eens excellent goed te noemen.

Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat de website bouwer ook ineens het buro is, ttz dat het gewoon een uitvoerende job is (in dat geval zal er geen probleem zijn om ook kennis te servicen) terwijl jouw kennis echt wel een imago update nodig heeft en die zal de website bouwer niet kunnen leveren.

Gewoon eens wat sites van reclame buro's bekijken kan geen kwaad voor je kennis en kost 'm ook niks.

 

http://www.creativeclub.be is de belangenorganisatie van de reclame sector en op hun website staat een database die het gros van de creatieve reclame wereld bevat

 

http://www.themaffia.be is een consortium van de betere freelancers in Belgie

 

 

good luck

 

b

Link naar reactie
  • 0

 

Nou doe je Wittamer ernstig tekort. Er zijn helaas niet zoveel voorbeelden van ambachtelijke food-merken die zo'n consistente hoogwaardige presentie hebben, zelfs niet in de Belgische banketbakkerij.

 

Wittamer heeft een prachtig product, dat tot in Japan goed verkoopt, in prachtige verpakkingen en een redelijk mooie winkel. Veel ambachtelijke bereiders komen niet verder dan hun product.

 

Mijn advies aan de bakker voor wie de vraag gesteld is. Zoek contact met een klein maar uiterst gedreven (grafisch) ontwerpbureau en test hun vaardigheid op verpakkingen en winkelinrichting met als doel de verantwoordelijkheid voor de totale stijl uit handen te geven. Als zowel de opdrachtgever als de ontwerper eigenwijs zijn en samen goed door de deur gaan, dan kan er iets bijzonders ontstaan. Dat hoeft helemaal niet te voldoen aan de conventies in de markt. Wittamer wijkt ook af van de typische Belse praline-marketing (gouden doosje met blauwe strik) en dat zien die Japanners...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Twalevel, ik doelde niet op de producten van Wittamer zelf (die zijn idd van een ontzettend hoog nivo) maar op de foto's die ervan gemaakt zijn.

Ben toch even terug gegaan naar de site om zeker te zijn.

Ik had gisteren de fotogallerij bekeken en de foto van het Wittamer cafe en ik blijf bij mijn mening dat ik die niet slecht maar ook niet van zo'n uitzonderlijke kwaliteit vind dat persé diezelfde mensen de 10 bakkerijen onder handen moeten nemen.

De foto's worden door de mooiheid van de creaties wel omhooggetild maar bv die 2 sparreboompjes die erin staan zijn niet eens mooi uitgelicht...

Vandaag ben ik door de hele site gegaan en heb welgeteld 4 foto's die ik goed vind : soesjes bij 'banketbakker en ijsbereider', en bj 'ontvangst' de chocolade armband, de epiphanie en herfst makarons.

Als je daar een fotograaf zoals xavier Harcq op los zou laten, tja, dan krijg je en echt grensverleggende foto...

 

maar verder kan ik alleen maar beamen dat je idd best een (grafisch) ontwerpburo aanspreekt en je eigen ding gaat doen.

 

b

 

Link naar reactie
  • 0

Ha, we zijn aan het ontwerpproeven zoals anderen olijfolie testen. Mooi brood indippen. Ik zie wat je bedoelt met de fotografie, en als je naar het logo kijkt dan valt er waarschijnlijk ook wel wat op te merken over de spatiëring. Maar voor een middenstander (weliswaar in het prestige segment) is dit toch tamelijk bijzonder. Kan waarschijnlijk ook alleen als je twee keer zo duur bent.

 

Een andere case zou Le Pain Quotidien kunnen zijn. Mooi product, mooie winkels, inmiddels ook private label, maar misschien wel toe aan een grafisch hoger niveau op verpakkingen en website. Dat is trouwens in luttele jaren een behoorlijke keten geworden.

381_3291_BOITE_A_OEUFS.thumb.jpg.47232b09b66bc572963186db2f442f2b.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De belangrijkste vraag is: hoeveel heb je te spenderen.

Zoals eerder aangehaald, de site is echt niet bijzonder. Het gaat om de producten. Deze moeten de aandacht trekken en dat kan alleen met een professionele communicatie én fotografie. Dit kost echter geld. Je moet niet gelijk naar een groot bureau lopen, maar zoek hulp bij een 'gedreven' klein bureau met visie. Zij zullen de nodige contacten hebben met goede fotografen, webdesigners, ... Alles om je communcatie op punt te stellen.

 

Let wel dit gaat aardig wat kosten...

Link naar reactie
  • 0

nu ja, ik had ook alleen op dit topic gereageerd omdat het een reclame vraag over belgie was en dat mijn sector is en ik heb geleerd kritisch te zijn en de lat altijd hoog te leggen.

 

ik was trouwens echt niet de enige die de hele site niet zo exceptioneel vond, die mening deelde zowat iedereen die hierboven al reageerde

 

en 10 bakkerijen is toch al flink veel...

 

Le Pain Quotidien is idd een interessante case, lees dan zeker eens Cook+Book, super interessant hoe het allemaal gelopen is met die Alain Coumont, de stichter ervan.

 

groetjes

 

b

 

(en neen, het logo vind ik al jaren zeer goed eigenlijk...)

 

Link naar reactie
  • 0

nu ja, ik had ook alleen op dit topic gereageerd omdat het een reclame vraag over belgie was en dat mijn sector is en ik heb geleerd kritisch te zijn en de lat altijd hoog te leggen.

 

Zulke bezoekers zijn altijd welkom op HL!

 

Je mag ook gerust sites als voorbeeld noemen, zolang het maar geen werving is. Hoe meer voorbeelden en kritische besprekingen, des te meer we met z'n allen kunnen leren. :)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

heerlijk die actieve topics vol met interessante info waar kort op de bal gespeeld wordt! En Brenda, geloof me, ik trek je reacties zeker niet in twijfel, top dat je je vakkennis hier wilt delen!

 

Maar om even kort te gaan, uitstekende productfotografie is zeker een belangrijk punt bij voedselproducten, 100% mee eens. En idd (nogmaals) ook ik ben niet zo enthousiast over hun site daarentegen wel over de gedurfde huisstijl in hun sector. Toen zij enkele jaren geleden een rebranding doorvoerden met de roze kleur was dat absoluut vernieuwend in deze sector. Het verschillende van de traditionele bruine/gele kleuren die je normaal vindt bij bakkers. Omdat die kennis van me nogal onder de indruk is van hun huisstijl zou hij graag met hetzelfde bureau in zaken gaan ook omdat ze ervaring hebben in de sector.

 

LPQ is idd ook een mooi voorbeeld en zo kan ik er nog wel enkele opnoemen maar daar gaat dit topic niet over. Natuurlijk is hij er van bewust dat er vele vele andere bureaus zijn in Belgie die iets voor hem kunnen betekenen maar gewoon eens praten met het bureau dat achter Wittamer zit is de intentie geweest van dit topic.

 

Hoe dan ook bedankt voor de tips betreft andere bureaus, deze ga ik hem zeker voorstellen. Zelf vind ik dat juist een ander/nieuw bureau kan zorgen voor een frisse en misschien wel vernieuwende kijk op de bakkersbranche. Zoals toendertijd het bureau het ook voor Wittamer voor elkaar heeft gekregen.

 

Er is een budget voor handen en betreft fotografie en webdesign zijn we ook al rond, nu nog de huisstijl.

 

For the record, het betreft 10 winkels, geen bakkerijen :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

    Button 1
  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.