• 0

profiel en forum

Hallo

 

Op mijn website wil ik graag een forum plaatsen en een kopje waar men een eigen profiel kan aanmaken.

 

de profielen zijn vergelijkbaar met onderstaande link: (niet de inhoud maar het aantal mogelijkheden voor degene die het profiel aanmaakt. Verder zou ik in dit profiel een lijst willen hebben waar geboden kan worden als bij www.marktplaats.nl het geval is.

 

zie even voorbeeldje: http://www.sugababes.nl/:HOTxCHOCOLATE!

 

Sugababes heeft ruim 1 miljoen profielen en dat zou ik waarschijnlijk nooit halen maar het zou wel haalbaar moeten zijn mocht het ooit zo ver komen. Wat voor programma moet men eigenlijk gebruiken voor het maken voor het aanmaken van profielen?...

 

moet dit een sterk programma zijn wil het blijven draaien met deze grote aantallen?......Ben ik degene die de hoofdlijnen legt van een profiel: naam? adres? hobbys? leeftijd? geboortedatum? etc....

 

Als dit eenmaal loopt dan gaat alles vanzelf toch en zijn de mensen met een profiel degene die veranderingen aanbrengen. Gaat dit alles vanzelf?

 

En dan even het forum. Ook het forum wordt aangemaakt en gebruikt door de bezoekers. Net als dit forum hier eigenlijk dus. Dit forum werkt perfect hier maar is hiervoor een megasterke basis gebruikt? Dit forum kan ook 1 miljoen profielen aan lijkt me?.....Ben ik ook degene die de basis maakt van een forum??? de bovenstaande mapjes bijvoorbeeld?

 

Ik heb er al veel over gezocht maar krijg geen antwoord op mijn vraag.

 

Graag hoor of zie ik wat extra informatie aangaande bovenstaande stuk.

 

Alvast bedankt

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Over het forum kan ik je wel wat antwoorden geven (niet over dit forum maar over goede fora in het algemeen)

 

Als basis gebruik je een forumsoftware, ik prefereer vbulletin. Deze software kun je dan volledig aanpassen naar jouw wensen. Je kunt subfora aanmaken en categorieën. Bezoekers kunnen dan nieuwe onderwerpen starten in een bepaalde categorie of subforum. De mogelijkheden met vbulletin zijn eindeloos, in ieder geval teveel om allemaal op te noemen.

 

Een goed stabiel forum kan zeker wel 1 miljoen profielen aan, de vraag is echter of dat je server/hostingprovider dit wel aankan. Vraag dit dus ook zeker na wanneer je een server aanschaft of een hostingprovider in de hand neemt.

 

Ik weet niet precies wat de bedoeling is van je website maar wellicht kun je het profielen gedeelte integreren met het forum. Op een goed forum kun je namelijk ook profielen aanmaken en kun je ook zoeken binnen de profielen.

 

Meer informatie over internet marketing lees je op mijn persoonlijke weblog: http://www.karelgeenen.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik op mijn websites de forumsoftware van vBulletin en ik ben er tevreden over. Het is zeer degelijke, configureerbare en 'kneedbare' software, die volgens velen ook grote aantallen leden, berichten en bezoekers aan kan (mijn eigen forums zijn nog niet zo heel groot).

 

Ik vind vBulletin prettiger werken dan YaBB dat hier op Higherlevel gebruikt wordt. Bijvoorbeeld het WYSIWYG-editen, selectief abonneren op discussies (e-mailattendering), meer aanpassingen mogelijk in de gebruikersinterface (threaded view) etc.

 

Alleen bij de zoekmachineoptimalisatie van vBulletin kun je vraagtekens plaatsen, maar aan de andere kant is die niet wezenlijk slechter dan bij andere forumsoftware.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.