Mensen die bellen op de meest rare tijden, hoe ga je daarmee om?

Aanbevolen berichten

Ik wist niet zo goed waar ik dit kon plaatsen, sorry als het verkeerd staat.

 

Ik heb eigenlijk een vrij simpel vraagje denk ik.

Ik vind het geen punt dat de gehele dag de telefoon kan gaan. Had ik maar openingstijden aan moeten geven.

Nu een paar weken geleden ging om half twaalf savonds de telefoon, dat ik dacht ja toedels, ring maar lekker verder.

Vorige week zat ik om half zeven rechtop in mijn bed, ik dacht dat er brand was, wie belt er ook zo vroeg anders?

Een vraag hebben alla, maar moet dat op zulke tijden ineens?

 

Is dit iets wat jullie ook hebben meegemaakt of meemaken en wat doe je ermee?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Ehm... nee, hebben wij vrijwel nooit. Af en toe eens half zes, en zelfs daar kijken we al van op. En wij hebben ook geen openingstijden afgesproken :)

 

Zijn dat klanten, die je om half twaalf 's avonds of half zeven 's ochtends opbellen? Zijn het Nederlanders? En is het dan spoed? Vind het erg vreemd, dacht dat iedereen wel ongeveer wist wat kantoortijden zijn :)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

hey,

 

ik ben nu wel benieuwd wat voor bedrijf je heb als mensen om die tijden bellen??? En werk je van huis uit of heb je alleen een mobiel?

En weet je inderdaad zeker dat het klanten zijn en geen familieleden?

 

 

Maar misschien heb je alsnog de mogelijkheid om tijden aan te geven misschien op een website, of voicemail met tijden vanaf wanneer je zelf weer bereikbaar bent.

Link naar reactie

Haha Jeroen, half zes joh, maar inderdaad, soms... ;D

 

Ik ga er niet mee zitten huilen, ik vloek er niet om, ik kijk enkel een beetje vreemd :-\

Als ik zelf bel kijk ik ook altijd eventjes op de klok. Tussen 9 en 6 vind ik te doen en als het wat belangrijker is ga ik tot half 10, maar daarbuiten vind ik zo raar staan.

 

En dan het stemmetje aan de andere kant van de lijn, was het al open of bel ik te vroeg. Ja duh ;D

Ik heb vriendelijk verzocht om later terug te bellen, maar heb niks meer gehoord.

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Ik heb klanten gehad in de media (tijdschriften) wereld en daar was het de normaalste zaak van de wereld dat er tot 12u 's nachts werd doorgewerkt. Zij begonnen dan ook pas rond 10/11 uur smorgens maar mijn andere klanten begonnen uiteraard gewoon om 8u.

 

Kortom mijn werkdag was van 8u t/m 24u. En vergis je niet dat ze daadwerkeloijk beledigd waren op het moment dat je na 18u niet meer opnam (om wat voor reden dan ook).

Is overigens wel een ontzettend leuke wereld om mee te maken. Echter dan kan ik je wel het advies geven om alleen de branches te pakken die dezelfde werkuren hebben anders gaat het ten koste van je gezondheid.

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Link naar reactie

Ik zou me als ik u was in de klant zijn situatie plaatsen, probeer erachter te komen waarom de klant op die tijden belt. Meestal is dan het dan toch volgens mij iets dringend.

 

Ook maak ik het wel eens dat er klanten zijn die zich pas realiseren op wat een tijd ze bellen, wanneer je het gewoon tegen ze zegt. Die zijn zo druk bezig met de gedachte om te bellen dat ze niet naar de tijd kijken. En zich achteraf misschien een beetje schamen.

Link naar reactie

Klanten waarvoor ik systeembeheer deed belden me ook op 'vreemde' tijdstippen. Niets mis mee, zelfs een extra service. Ze weten dat ik vanuit huis werk en dus wellicht de telefoon hoor. Als ik na 'sluitingstijd' zin heb neem ik op en help ze. Heb ik geen zin dan staat de rinkel van de telefoon uit.

 

Als je het een beetje tactisch brengt naar je klant zijn ze enorm blij dat je ze buiten kantoortijd te woord staat en vinden ze het normaal als je het niet doet. Zolang je je niet verplicht voelt op te nemen kun je er dus voordeel uit halen dat ze je bellen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.