• 0

Contract laten tekenen?

Hallo allemaal,

 

Ik ben dienstverlener als gewichtsconsulent en ik help mensen met afvallen. In mijn leveringsvoorwaarden staat wanneer een cliënt consult met mij aangaat, dat ze instemmen met de leveringsvoorwaarden. Is dit voldoende eigenlijk of is het alsnog van belang dat ik hen een contract laat ondertekenen dat ze hiermee instemmen?

 

mvg,

Romano

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ze moeten voor het aangaan van de overeenkomst kennis hebben genomen en akkoord zijn gegaan met de algemene voorwaarden

 

He he eindelijk weer een vraag over algemene voorwaarden…

 

Okej, maar mijn leveringsvoorwaarden staan dus gewoon online, iedereen kan het inzien (doe voornamelijk online dienstverlening). Is het dan voldoende of raad je mij alsnog aan om een dergelijk contract op te stellen?

Link naar reactie
  • 0
Online zetten kan genoeg zijn als ...

 

Bij een onlinetransactie in een webwinkel, ja. Maar bij fysieke dienstverlening lijkt het me niet voldoende. Er zijn immers nog steeds mensen zonder internet. Je zult die dingen vermoedelijk ook ter inzage moeten leggen en moeten aanbieden ze op aanvraag kosteloos toe te sturen.

 

Het lijkt me dat een gewichtsconsulent zonder enig bezwaar een exemplaar van de voorwaarden kan overhandigen bij het kennismakingsgesprek, waarin hij waarschijnlijk ook brochures, werkbladen e.d. overhandigt. Ik zie niet waarom hij zich zou kunnen beroepen op "overhandigen redelijkerwijs niet mogelijk".

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik mij verdiept heb in de website van de vraagsteller, daarin is duidelijk te lezen dat het voornamelijk online dienstverlening. De vraagsteller stelt dit ook in zijn reactie.

Online transacties vragen natuurlijk ook niet om een webwinkel, mail of iets dergelijks is ook online transacties aangaan.

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik ben dienstverlener als gewichtsconsulent en ik help mensen met afvallen. In mijn leveringsvoorwaarden staat wanneer een cliënt consult met mij aangaat, dat ze instemmen met de leveringsvoorwaarden. Is dit voldoende eigenlijk of is het alsnog van belang dat ik hen een contract laat ondertekenen dat ze hiermee instemmen?

 

mvg,

Romano

 

Nee dit is niet voldoende. Algemene voorwaarden zijn van alleen van toepassing wanneer deze door de client zijn aanvaard. Van die aanvaarding zal op enige wijze moeten blijken. Een handtekening onder de overeenkomst waarin de voorwaarden van toepassing zijn verklaard is één methode. Er zijn echter meer. Wanneer transacties online of telefonisch tot stand komen kun je ook andere vormen van acceptatie gebruiken. Bijv. een voice-log of middels een button waarmee de acceptatie wordt bevestigd.

 

Zie voor meer informatie ook: brochure depot algemene voorwaarden

 

Omdat over dit onderwerp al veel is geschreven en deze draad niet bijdraagt aan de andere topics wordt deze hierbij gesloten.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.