• 0

Gezocht: Sitebuilder zonder reclame online + hosting

Heyz,

 

Ik heb op dit moment een Sitebuilder en hosting van tripod, waardoor ik nogal veel spam op mijn site heb staan. Ik vind zelf webdesign nog wel leuk om te doen, maar het moet niet té ingewikkeld zijn. Ik ben tevreden met een relatief simpele site, maar dat wel de informatie geeft aan klanten die ik geven wil. Ik heb op mijn huidige site circa 40 pagina's omdat ik ook een nieuwspagina heb, worden dit steeds meer op langere termijn.

 

Ik zoek dus een relatief goedkope sitebuilder + hosting

Een builder waar je simpel mee overweg kan

En waarbij je uitbreid mogelijkheden hebt, dus naast HTML, ook PHP scripts kunt gebruiken bijv en javascript.

 

Wie weet waar ik iets dergelijks kan vinden?

 

mvg

Romano Sandee

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Romano,

 

Hosting services hebben vaak site builders, die installeren met 1 klik van je muis een hele site module. Ondanks het gemak zul je je toch moeten verdiepen in tenminste zaken zoals CMS - content management system. Als je je eigen site wilt voorzien van inhoud en het toch enigzins zelf wil kunnen vormgeven is dat een must.

 

Ik heb zelf wat hosting bij Lycos - http://webhosting.lycos.nl/

Er is ontzettend veel keus uit de zgn. ''one click sites'' en de prijzen zijn goed(mocht je traffic ooit de pan uitstijgen overweeg dan een andere hosting of eigen servers)

 

Mvg.

 

Pawelotti

Link naar reactie
  • 0

Hoi Romano,

 

Hosting services hebben vaak site builders, die installeren met 1 klik van je muis een hele site module. Ondanks het gemak zul je je toch moeten verdiepen in tenminste zaken zoals CMS - content management system. Als je je eigen site wilt voorzien van inhoud en het toch enigzins zelf wil kunnen vormgeven is dat een must.

 

Ik heb zelf wat hosting bij Lycos - http://webhosting.lycos.nl/

Er is ontzettend veel keus uit de zgn. ''one click sites'' en de prijzen zijn goed(mocht je traffic ooit de pan uitstijgen overweeg dan een andere hosting of eigen servers)

 

Mvg.

 

Pawelotti

Hoe werkt dat CMS, werk jij hier ook mee, hoe bevalt dat? kun je een kleine uitleg hierover geven?

Link naar reactie
  • 0

Om het maar in lekentaal te zeggen: CMS is gewoon een interface waarin je je site kunt beheren. Dus simpelweg knoppen en tekstvelden zoals je dat hier op het forum hebt. Het geeft je de mogelijkheid om met heel beperkte technische kennis(of zelfs vrijwel volledig gebrek aan) je eigen site te beheren. Nogmaals, precies zoals je een ''antwoord'' kan schrijven hier op het forum, kan je CMS je bij een nieuws artikel dezelfde mogelijkheden voorschotelen: plaatjes invoegen, letterkleur, lettertype, etc.

 

Bekende grotere gratis CMS modules zijn Joomla, Mambo. Voor een kleinere site kan je soms ook Wordpress gebruiken, een blog module. Je hebt toch enige kennis nodig om dergelijke scripts te installeren, of na een ''one click'' optie te hebben gebruikt, te modificeren. Het is wel zo dat je met instant site services zoals de one click site van lycos echt met 1 knop zo een module op je site installeert, letterlijk. Maar dan zit je wellicht wel met talloze functies die je niet nodig hebt, zonder inhoud en met een uiterlijk dat je wil wijzingen.

 

Bij Lycos kan je met jouw bezoekers voor 10 euro al uit de voeten. Ik ben overigens niet groot voorstander van Lycos, ze sponsoren me ook niet. Ik gebruik het persoonlijk toevallig en het bevalt best. Als je hosting services wil uitzoeken kan je de links van ''Anders'' bekijken.

Link naar reactie
  • 0

Om het maar in lekentaal te zeggen: CMS is gewoon een interface waarin je je site kunt beheren. Dus simpelweg knoppen en tekstvelden zoals je dat hier op het forum hebt. Het geeft je de mogelijkheid om met heel beperkte technische kennis(of zelfs vrijwel volledig gebrek aan) je eigen site te beheren. Nogmaals, precies zoals je een ''antwoord'' kan schrijven hier op het forum, kan je CMS je bij een nieuws artikel dezelfde mogelijkheden voorschotelen: plaatjes invoegen, letterkleur, lettertype, etc.

 

Bekende grotere gratis CMS modules zijn Joomla, Mambo. Voor een kleinere site kan je soms ook Wordpress gebruiken, een blog module. Je hebt toch enige kennis nodig om dergelijke scripts te installeren, of na een ''one click'' optie te hebben gebruikt, te modificeren. Het is wel zo dat je met instant site services zoals de one click site van lycos echt met 1 knop zo een module op je site installeert, letterlijk. Maar dan zit je wellicht wel met talloze functies die je niet nodig hebt, zonder inhoud en met een uiterlijk dat je wil wijzingen.

 

Bij Lycos kan je met jouw bezoekers voor 10 euro al uit de voeten. Ik ben overigens niet groot voorstander van Lycos, ze sponsoren me ook niet. Ik gebruik het persoonlijk toevallig en het bevalt best. Als je hosting services wil uitzoeken kan je de links van ''Anders'' bekijken.

Heb jij bij lycos nog banners dan?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb www.creation-core.com en www.pawelpachniewski.com

Op de tweede staat even niets, en de eerste is al een tijd aan een andere look toe, maar het komt er even niet van. Voor de eerste, overigens, gebruik ik het eerder genoemde Wordpress(blog module).

 

P.S. Ik gebruik zelf Lycos one click site niet, maar ik heb het wel een paar keer gedaan om enkele modules te checken. Je mag het dan wel handmatig kunnen, maar de ''one click'' methode bespaart je zonder twijfel tijd.

Link naar reactie
  • 0

Als je het hier hebt over een site voor je eigen onderneming zou ik proberen eerst 'het rekensommetje' te maken.

 

Probeer uit te rekenen hoeveel tijd je zelf bezig zal zijn met het ontwikkelen en inrichten van je website en zet die kosten eens af tegen een professionele (niet al te grote) websitebouwer.

 

Uiteraard is mijn mening gekleurd, omdat ik voornamelijk veel freelance werk in de web development hoek doe. Toch vind ik dat er té vaak onprofessionele oplossingen gekozen worden.

 

Vergeet niet: een bezoeker van jouw website besluit binnen enkele ogenblikken of de site nuttig/waardevol is of niet, puur op uiterlijk.

- www.beyondlogic.nl -

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.