• 0

Welk logo?

Beste ondernemers,

 

Allereerst voor u allen een mooi & succesvol 2007!!

 

Voor een nieuw bedrijfje van mij ben ik nu bezig met een logo.

Ik zou het fijn vinden als jullie wat tips hebben wat betreft het logo.

Ik denk dan vooral aan dingen als:

-Welke DPI groote moet ik het laten ontwerpen?

-Hoe maak je het extra pakkend?

-Weet iemand een goede website of schrijven met info over het ontwerp van een bedrijfslogo?

-Kennen jullie / bent U iemand die hier mogelijk mee aan de slag wil voor een niet te hoog / symbolisch bedrag?

Kortom, alle tips, op- of aanmerkingen zijn welkom!

NB: Ik ben zelf niet bekend met het ontwerpen.

 

Hieronder heb ik kort uitgewerkt waar ik zelf een beetje aan denk:

 

Bedrijfsinformatie:

Het is een net nieuw opgericht bedrijf van mij wat zich richt op de import van verschillende producten. Momenteel importeer ik digitale fotolijstjes maar zo af en toe ook antiek, kleding of horloges.

Ik (ga) leveren aan winkels, bedrijven en particulier.

Momenteel hoofdzakelijke import uit China maar dit kunnen ook meerdere landen worden.

 

Ik wil vooral opvallen naar de klant door een snelle levering, serivice & afspraak=afspraak.

 

Wat vind ik belangrijk voor het logo?

-Het moet niet te druk of opvallend zijn

-Kort & bondig, lekker sprekend

-Vlotte uitstraling, mag wel een beetje klassiek zijn

-Graag dat het logo ook los gebruikt kan worden zonder de gehele bedrijfsnaam

Wat ik bijvoorbeeld gebruik op briefpapier.

 

Waar komt het logo te staan?

-Website

-Onder e-mail

-Visitekaartje

-Briefpapier

-Rekeningen

 

Wat wil ik graag zien in het logo?

-Elko moet iets opvallender eruit springen dan trading

-Qua kleuren vind ik het mooi om als hoofdkleur te werken met koningsblauw, daarnaast

Iets van oranje en wit of zwart. (Zie plaatje) Deze kleuren vind ik zelf mooi, ook qua combinatie en het heeft wel uitstraling.

kleurst9.png

 

 

Mogelijk leuk om te verwerken in het logo?

-Iets van een stijgende lijn, doel van dit bedrijf is namelijk om voldoende kapitaal op te bouwen zodat ik over een paar jaar een kledinggroothandel kan beginnen.

-Iets van de wereld gezien het internationaal zaken doen.

 

 

Voorbeelden

 

wimpelyq9.png

Ik vind die wimpel wel leuk!

 

korffqi4.png

Deze vind ik lekker sprekend

Hier is de K die rechts te zien is ook goed te gebruiken op briefpapier etc.

Hier kun je de K ook los gebruiken als logo.

 

implexge7.png

hier vind ik het wel goed dat Implexus opvallender is dan consulting. Zoals bij mij Elko opvallender is als Trading

Hier kun je de cirkel ook los gebruiken zonder de naam.

 

Ik zal hier ook laten weten hoe het staat met de vorderingen wbt het logo.

 

Ik hoop dat er wat mensen bereid zijn om te reageren.

 

 

Met vriendelijke groet, Elmer Koevoets

 

 

 

[titel aangepast - mod]

 

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

-Welke DPI groote moet ik het laten ontwerpen?

Hoe meer hoe beter. 600 DPI is ruim voldoende. Een designer rekent overigens niet meer of minder bij hogere DPI's

-Hoe maak je het extra pakkend?

Veel contrast en houd het simpel

-Weet iemand een goede website of schrijven met info over het ontwerp van een bedrijfslogo?

http://www.limago.nl/logo-design.html

-Kennen jullie / bent U iemand die hier mogelijk mee aan de slag wil voor een niet te hoog / symbolisch bedrag?

Ben geen pro, maar wil het altijd proberen. (Ben freelance webdesigner + scripting, heb er helaas maar heel weinig tijd voor). Tegen een kleine vergoeding en een klein linkje op je eventuele website ben ik al tevreden. (Mits je mijn logo wat vindt natuurlijk ;)) Als je wat van mn werk wil zien, hoef je het maar te vragen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Zowel snelle levering (pakketje met strepen ervoor die snelheid aangeven of vuist met duimomhoog en de duim in de vorm van een simpele zandloper), service (Een oberfiguur die statig iets aanbied; abstract) als afspraak = afspraak (twee personen die abstract elkaar de hand geven of twee handen) is uit te beelden. Alleen alle drie is lastig.

 

Als je de middelen ertoe hebt, is het handig om het logo niet te ontwerpen in Photoshop ofzo, maar in een programma waar je vectorbestanden in kan maken. Wanneer bestanden in vecotr gemaakt zijn, kan men het logo zonder kwaliteitsverlies vergroten en verkleinen. Tevens het materiaal waar een drukker mee zal werken, anders moet je het harde werk in photoshop nog een keer doen of betalen om het om te zetten in vector.

 

Veel succes!

 

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

 

 

Welke DPI groote moet ik het laten ontwerpen?

 

Een logo wordt vaank ontworpen als vectorbestand: dat heeft geen dpi-waarde, maar is altijd scherp omdat er geen beeldpunten gebruikt worden, maar het bestand is opgebouwd uit informatie over de richting en dikte van lijnen en kleurvlakken. Vergelijk het met een pdf: dat wordt ook niet vager als je meer inzoomd. Afhankelijk vna de toepassing zul je dan een pixelbestand maken indien nodig (voor plaatsing op het web bijvoorbeeld 50x100 pixelsof voor plaatsing in Word-documenten 1 x 2 cm. op 100 dpi).

 

-Rekeningen

 

 

Die dingen heten facturen. Een rekening is een bijv. rekening courant bij de bank.

 

-Iets van een stijgende lijn, doel van dit bedrijf is namelijk om voldoende kapitaal op te bouwen zodat ik over een paar jaar een kledinggroothandel kan beginnen.

 

 

 

Een logo moet iets zeggen over je onderneming, en bovenstaande zegt wel iets over jou, maar voegt niets toe over jeonderneming. Die stijgende lijn zou ik weglaten, maar het internationale aspect kun je zeker gebruiken.

 

Voor een breed overzicht van ontwerpers kun je kijken op de site van de beroepsvereniging: www.bno.nl

 

Link naar reactie
  • 0

Ik had al iets gehoord over Vectorbestanden, maar dit was mij niet echt duidelijk, nu is het dat wel.

 

Is het ingewikkeld om het vanuit photoshop of psp over te laten zetten naar Vector?

 

De ideeen die u aangaf kan ik ook wel wat mee gaan doen wat betreft de huisstijl.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Adobe Illustrator is het vectorbroertje van Photoshop. Met psp bedoel je denk ikpsd: het bestandsformaat van Photoshop? Vanuit Photoshop naar Illustrator zul je het een beetje opnieuw moeten bewerken, 'automatisch overtekenen' gaat niet. Andersom gaat wel: vanuit een vectorbestand kun je eenvoudig een afbeelding op elke resolutie maken. Vandaar dat altijd vanuit een vectorbestand gewerkt wordt.

Link naar reactie
  • 0

Juist, daarom is Photoshop ook meer om foto's te bewerken.

AI (Adobe Illustrator) is dan weer perfect voor Corporate Desgin. Van logo tot briefpapier tot visitekaartje.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hier een eerste concept gemaakt door een vriendje die op het Grafische lyceum van Rotterdam zit:

 

logoer6.jpg

 

Er zullen er nog velen volgen, toch vind ik het wel lastig om aan een ander goed over te brengen waar ik zelf aan zit te denken!

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties,

 

Het is absoluut nog niet hoe ik het wil. Ik verwacht over een week 10 van deze series te hebben. Daaruit maak ik een keuze waarop we dan gaan voort borduren! Het is wel erg leuk om hier mee bezig te zijn. De dames kiezen meestal voor nr. 2

 

De C moet een K zijn en het moet de E zijn.

 

Ik wil het logo het liefst niet verwerkt hebben in een letter.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind ze geen van allen sterk. Die donkerblauwe sliert is veel te overheersend (en niet duidelijk of het een c of een e is) en qua lettertype is nr. 1 nog de minst slechte.

 

Een goed logo neerzetten is niet makkelijk en er zijn veel valkuilen om te vermijden. Kijk bijvoorbeeld eens wat er van de logo's overblijft als je ze flinkt verkleint, misschien wil je in de toekomst wel pennen laten bedrukken.

Kijk ook eens wat het logo doet als je het zwart-wit gebruikt of diapositief. En ik neem aan dat er ook een website gaat komen, wat ga je als favicon* gebruiken?

 

* Dat kleine icoontje links bovenin je adresbalk.

Link naar reactie
  • 0

Dit is geen keuze, maar zijn varianten. En daarnaast vraag ik me af waar dit kriebeltje op gebaseerd is. Een grafisch ontwerper samen met jou gaat vanuit een gedegen analyse van je onderneming bepalen wat je wilt uitstralen en vertaald dat naar een aantal verschillende sferen, zodat er ook te kiezen valt. Deze kriebeltjes wkken vooral niet de indruk dat dat gebeurd is. Een logo is niet 'zomaar' een ding, maar onderdeel van je identiteit. Mensen beoordelen je logo terwijl ze nadnken over je bedrijf. Dan wil je niet dat ze denken 'het geld was zeker op...' .

 

Overigens is het opmerkelijk dat twee logo's 'Eelco' spellen, en twee 'Elco'.

 

Hieronder nog wat inspiratie:

logo-stijlen.thumb.gif.23b2af4257acc1917d93c0d5e25d56d4.gif

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Dit is een ontwerp door een student. Ik heb hem zelf zo goed mogelijk uitgelegd waar ik aan denk. Wie mijn doelgroep wordt etc. Dit heb ik redelijk goed uiteen gezet denk ik.

 

Zo zijn er nu een aantal mensen bezig met het logo voor mij zodat ik straks een grootse keuze heb waar ik er dan een van uit kies waarop we verder gaan voortborduren.

 

Ik ben het met alle genoemde punten eens.

 

Ik hoop dat ik snel weer wat nieuwe concepten heb!

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Beste Elmer,

 

om jezelf het leven gemakkelijk te maken is het misschien goed om de volgende punten mee te nemen en al in de ontwerpfase vooruit te denken:

 

Is het logo gemakkelijk te reproduceren?

- meerkleurendruk vraagt meer controle bij herdruk,

- kleuren kunnen verschillen tussen digitaal printen en drukken en tussen twee verschillende drukkers of drukruns,

- hoe meer kleuren je gebruikt, hoe duurder je drukwerk zal zijn.

 

Is het logo ook in zwart-wit mooi?

Je zult je logo namelijk niet altijd in kleur kunnen gebruiken en met kopiëren en faxen wordt het sowieso zwart-wit.

 

Is je logo mooi en duidelijk op zowel een donkere als een lichte ondergrond?

Hoe ziet een oorspronkelijk wit logo er bijvoorbeeld uit op een witte ondergrond? Is een donker logo op een donkere ondergrond nog te zien? Of laat je ook een 'diapositieve' versie van het logo maken?

 

Doe jezelf een grote lol: maak een haarscherpe briefing die duidelijk beschrijft waar je bedrijf voor staat, wat het logo moet uitstralen en wat je mooi vindt. Kijk daarbij ook naar wat de concurrentie doet en wat jij dus (niet) moet doen op logogebied. Vraag je ontwerper om maximaal 3 voorstellen te maken en niet 10. Kies uit deze 3 het logo dat je het mooist vindt en pas dat eventueel nog op nuances aan. Staat geen van de 3 voorstellen je aan? Kijk dan nog eens kritisch naar je briefing en de ontwerper die je geselecteerd hebt!

Link naar reactie
  • 0

Daphne,

 

dank voor je uitgebreide uiteenzetting!

Hier heb ik wat aan!

 

Ik ga er gelijk mee aan de slag!

 

 

Hier weer drie nieuwe concepten, deze heb ik ontvangen voor dat mijn nieuwe omschrijving de deur uit is.

logoelkotq9.jpg

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

De bovenste twee ontwerpen gaan idd de goede richting op. Lijkt zelfs wel of die door iemand anders zijn gemaakt. Hou alleen wel in de gaten of elk onderdeel van je logo wel nodig is en of het een toegevoegde waarde heeft.

 

De gele driehoeken in het andere ontwerp hebben naar mijn mening niets met je bedrijf te maken en zijn dus eigenlijk overbodig.

 

De boog in de eerste ontwerpen hebben zoals nu uitgewerkt ook geen betekenis. Als deze verder worden uitgewerkt naar bijvoorbeeld pijlen dan heeft het wel weer een betekenis (trading).

 

Kijk dus niet alleen naar het totaalplaatje van het logo (hoe mooi deze in de volgende ontwerpen ook kan zijn), maar ook naar de losse onderdelen. Kan je deze benoemen en plaatsen binnen je bedrijf. Sta je achter de betekenis.

 

suc6

Link naar reactie
  • 0

Ik wil denk ik verder gaan met het logo van links boven, deze is inderdaad door een ander iemand gemaakt.

 

Ik heb hem zelf even iets aangepast:

conceptelmerxs7.png

Het logotje moet een vogel voorstellen die staat voor snelheid en de globe geeft het internationale aspect weer.

 

Ik ben benieuwd wat jullie van deze opzet vinden.

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.