• 0

belastingaangifte door derden zonder medeweten van belastingplichtige

in mijn klein gemoedelijk boekhoudpraktijkje heb ik nu wel iets heel vreemds aan de hand!

 

klant van mij wordt met een enorme teruggave van de fiscus verrast, een onmogeijk grote teruggave! ineens op de bank, geen kennisgeving, geen voorlopgie aanslag en zo voorts...

 

blijkt dat er IEMAND ANDERS voor hem aangifte heeft gedaan... met zijn DIGI D of misschien zelfs zijn handtekening...

 

mijn klant zit midden in een onverkwikkeijke echtscheiding dus veel kans dat de wind uit die hoe waait maar toch, ga er maar aan staan...

 

De belastingdienst gaat nu een kopie sturen van de aangifte maar voordat dat ontvangen is zal het weer 3 tot 4 weken later zijn...

WAT NU?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

ha neus kneus, ik heb net meer dan een uur met ze gebeld en zij weten het ook niet!

 

wel dat mijn klant zelf verantwoordelijk is en dat soort dingen...

en

in theorie nu ieder moment de FIOD aan de deur krijgen omdat er behoorlijk gesjoemeld moet zijn met bedragen.. dat wat ie nu terugkrijgt zou ie moeten betalen weet je wel.....

 

't zal wel niet zo'n vaart lopen maar toch leek me dit juridisch gezien wel een interessant kwestietje!

Link naar reactie
  • 0

dat met dat geld ervandoorgaan, dat is dus al gebeurd!

 

 

 

Hoe bedoel je dat, heeft zijn hex het bedrag dat teruggestort is al opgenomen.

 

Ik zou toch ook contact gaan zoeken met politie/justitie om te kijken of er een aangifte voor valsheid in geschrifte gedaan kan worden. Ik bedoel iemand heeft zich toch duidelijk uitgegeven voor iemand anders.

Verder is het belangrijk om uit te zoeken hoe de geld stroom tot stand gekomen is, mogelijk heeft de partner zich onrechtmatig uitgegeven of onrechtmatig toegang verschaft tot bankmiddelen enz.

Meer praktisch, iemand die zich als getrouwde partner bij de bank meld met een verhaal, nou ja vul de rest zelf maar in.

 

Verder raad ik je aan contact te zoeken met de contactpersoon waar deze ondernemer bij de balastngdienst mee te maken had, hier moet je echt even bovenop blijven zitten anders kan hem dit jarenlang blijven achtervolgen.

 

In welke fase van echtscheiding zit jouw klant op dit moment ?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me een geval van ordinaire diefstal, of op zijn minst fraude. Metteen aangifte doen bij de politie en de belastingdient onverwijld schriftelijk in kennis stellen van deze truuk en ze verantwoordelijk stellen voor de schade door het accepteren van de valse aangifte.

 

De balastingdienst moet altijd iets doen met zo'n brief

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.