• 0

Grote bedrijven reageren niet op e-mail

Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Ik ben bezig met een onderzoek en nu heb ik dus veel contact met bedrijven. vooral via email vanwege de grote hoeveelheid bedrijven die je zo kan benaderen. Nu mail ik ook grote bedrijven uit Nederland en zelfs daarbuiten. deze reageren gewoon al 3 weken niet niet wat vinden jullie hier nou van? uiteraard verstuur ik ook brieven en bel ik de bedrijven maar toch is het aantal bedrijven die echt contact willen vrij laag. heeft iemand nog een goed verhaal of een lleuke tip

 

|\/||\||\/|

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Hey

 

Goede vraag maar je heb zojuist geantwoordt. jij krijgt toch ook niks voor je reactie maar je doet het toch.

 

Bedrijven krijgen er niks voor, zij werken mee aan een onderzoek dus ik krijg informatie. tevens breng ik het product onder de aandacht. ik benader veel reclamebureaus en die weten dan dat er een nieuw reclamevoertuig op de markt is.

 

dat is misschien het enige wat ze erbij winnen.

 

Bedankt

Link naar reactie
  • 0

Daarbij, stuur geen ongevraagde e-mail (als je dat doet).

 

Tis zo makkelijk voor jou, maar zo vervelend voor die (grote) bedrijven. Je zal echt niet de enige zijn die graag onderzoeken wil uitvoeren.

 

Wat beter is denk ik: bel eerst een bedrijf op en doe een kleine intro. Wie wat waarom, wat hebben zij er aan. Zeggen ze ja, vraag dan of je via e-mail de vragenlijst mag opsturen. Dan wordt ie 9 van de 10 keer wel beantwoord.

 

Ik vind het dus eerder schandalig dat mensen ongevraagde enquetes en onderzoeken opsturen. Maar andersom is het schandalig, dat ze het niet terugsturen nadat je dat inleidend gesprekje hebt gehad.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ja om eerlijk te zijn doe ik beide, ik benader bedrijven vanuit het niets en ik benader bedrijven met een onderzoek nadat ik ze gebeld heb. reacties blijven hetzelfde. Maar voor mijn onderzoeken heb ik tevens cijfers op moeten vragen bij grote bedrijven die een zogenaamde publieksvoorlichting hebben die je direct kan mailen. Nou zit nu al drie weken te wachten op een aantal cijfertje van Nederlands grootste energieleverancier, die wel bevestigd hebben dat ze hem ontvangen hebben op 30/11. daarna noge verscheidene malen gebeld en gemaild.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mjah ik ken het. Heb wel eens (om maar een vb te geven) naar Deloitte gemaild. Ik heb zeker 3 e-mailtjes gestuurd, naar verschillende adressen, maar nooit een reactie. Niet voor een onderzoek maar gewoon iets voor mezelf, iets wat ik graag wilde weten...

 

Is echt slecht vind ik. Maar wat doe je er aan?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Grote (en kleine) bedrijven maken een simpele keuze. Is dit interessant voor ons? Zo niet, dan krijg je geen reactie. Welkom in de boze buitenwereld. Veel mailtjes (net zoals een aantal vragen op dit forum) komen van mensen die niet de moeite nemen om zich een beetje voor te bereiden. En zeker grote bedrijven worden overspoeld met mailtjes van studenten die medewerking vragen aan een haastig in mekaar getimmerd onderzoek waar niemand wat aan heeft.

 

Je zal gewoon beter je best moeten doen. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

bedrijven maken een keuze, maar moeten toch ook een soort reputatie hoog houden of niet soms. ik bel volgende keer voor gegevens de nummer 2 van energieleverancier van Nederland.

 

Het beinvloedt je latere keuzes ook in productaanschaf. toch?

Link naar reactie
  • 0

bedrijven maken een keuze, maar moeten toch ook een soort reputatie hoog houden of niet soms. ik bel volgende keer voor gegevens de nummer 2 van energieleverancier van Nederland.

 

Het beinvloedt je latere keuzes ook in productaanschaf. toch?

 

Je moet het zo zien:

Bedrijven worden overspoeld met informatie aanvragen.

Als zij in jou geen potentiele klant zien houdt het al snel op.

Een email wordt makkelijker verwijderd dan een telefoontje.

 

Zoals hierboven gezegd is:

Maak duidelijk in de email wat je wilt en wat jij voor het bedrijf kan betekenen (meerwaarde).

 

Succes. ;)

Link naar reactie
  • 0

Als je een onderzoek doet, beloof dan ook (als het enigszins kan) de resultaten gratis aan te bieden aan bedrijven die deelnemen.

 

bedrijven maken een keuze, maar moeten toch ook een soort reputatie hoog houden of niet soms.

 

Ik denk dat weinig bedrijven de reputatie willen hooghouden dat ze zomaar aan allerlei onderzoekjes meedoen - heeft nogal een aanzuigende werking ;)

Link naar reactie
  • 0

Als iemand mij ongevraagd een mail stuurt over een of ander nieuw product waar ik niet op zit te wachten en ook nog verwacht dat ik mee doe aan één of ander nep onderzoek om mij informatie te ontfutselen, dan gaat die mail met een grote boog in de prullenbak en maak een notitie in mijn database. "die hoeft me niet meer te bellen". Als ik dan ook nog een "reminder" krijg om antwoord te geven ....

 

 

Hoeveel mailtjes denk je dat die lui dagelijks krijgen. Hoeveel denk je dat ze zullen beantwoorden? 1 op 100? Ben jij die ene mail? of hoor je bij die 99. Ik denk dat je beter moet nadenken over je aanpak en je goed moet inleven in de ontvanger dat je bericht. Wat jij wil is duidelijk, maar wat wil die ander?

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

maar het betreft overigens niet alleen ongewenst als een bedrijf terugstuurt dat ze het hebben doorgetsuurd naar een verantwoordelijk persson voor de vraag en ik binnen 2 dagen antwoordt ontvang en ik zit nu 1 1/2 maand nog te wachten heb onderhand al mail gestuurd. dan zeggen ze je krijgt vandaag antwoordt. nou vergeet het maar. maakt mij niks uit maar maak dan geen afspraken.

 

Toch?

 

Link naar reactie
  • 0

maar het betreft overigens niet alleen ongewenst als een bedrijf terugstuurt dat ze het hebben doorgetsuurd naar een verantwoordelijk persson voor de vraag en ik binnen 2 dagen antwoordt ontvang en ik zit nu 1 1/2 maand nog te wachten heb onderhand al mail gestuurd. dan zeggen ze je krijgt vandaag antwoordt. nou vergeet het maar. maakt mij niks uit maar maak dan geen afspraken.

 

Toch?

 

 

Autoreply?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

nee geen automatische mail, deze mails waren voorzien van naam en functie va specifieke afdeling. slechte zaak gewoon

 

toch?

Link naar reactie
  • 0

Bij grotere bedrijven komt een hoop van de inkomende e-mails terecht bij de klantenservice. Ik denk dat de medewerkers die daar werken vaak goed getrained zijn op het beantwoorden van 95% van de vragen, maar als er 'specialties' tussen zitten, zoals onderzoeken of andere aparte vragen dan loop het snel vast. Als er vervolgens geen processen zijn om deze speciale aanvragen goed en gecontroleerd binnen die organisatie te verwerken, blijft het antwoord uit.

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Er wordt gesteld dat grote bedrijven niet reageren op e-mail. Uit eigen ervaring weet ik ondertussen dat ook de kleinere bedrijven en zelfs eenmanszaken niet reageren. Mijn eigen bevindingen van de laatste tijd (ik ben nu een half jaar zelfstandig ondernemer). Mijn bedoeling van direct mail was om naast mijn eigen opgebouwde netwerk ook personen buiten mijn netwerk te zoeken. Ik wil niet uitsluitend afhankelijk zijn van mijn bestaande netwerk:

 

1. in 99% van alle grote en middelgrote ondernemingen vindt je uitsluitend een postadres of een algemeen info@onderneming.nl adres. Middels wat onderzoek kun je wel een specifieke persoon vinden. Zelf kijk ik wat de mail-extensie is van een bepaald bedrijf en zoek binnen online netwerken zoals bv. LinkedIn naar de namen van medewerkers binnen een firma.

2. soms vraag ik me af of het aan de huidige tijd van stress en tekort aan tijd ligt dat men geen antwoord wil geven. ???

3. ik heb ook de ervaring dat het sturen van gedrukte flyers, brochures of persoonlijke brieven geen reactie oplevert.

4. vaak hoor je en lees je: je moet netwerken! Ik vraag me dan altijd af: waar moet je netwerken om als starter nieuwe klanten te vinden of haalbaarheidsonderzoeken te doen? Ik geloof er absoluut in dat mond-op-mond reclame het beste werkt. Maar net als bij een goed huwelijk begint het allemaal bij een interactie tussen twee mensen. Dan zal er toch eerst sprake moeten zijn van een reactie. ;-)

5. uit mijn website statistieken blijkt dat slechts 4% van de ontvangers van de gestuurde e-mails klikken op de links die ik in de e-mail geplaatst heb. Ik maak hier uit op dat ontvangers de e-mail waarschijnlijk nog niet eens lezen.

6. wat je je ook moet afvragen is of sommige verstuurde e-mails niet automatisch door de mailserver van het ontvangende bedrijf gezien worden als spam en dus ook niet werkelijk aankomen. Zodra je vraagtekens of bv de woorden "uw mening" opneemt in het onderwerp van de e-mail is dit voor sommige mailservers al reden genoeg de e-mail te verwijderen.

7. als ik e-mails verstuur naar bedrijven, dan zet ik deze altijd op door gebruik te maken van het AIDA model. Ik noem ook altijd de voordelen op als men zou reageren. Soms maak ik de ontvanger ook nieuwsgierig, door uitsluitend een introductie te geven. Mijn ervaring is dat ook dit model niet werkt. Op de 200 verstuurde e-mails heeft nog niemand[u/] gereageerd. Dit is bijzonder teleurstellend, als je nagaat hoeveel tijd al gestoken is aan deze mailing campagnes.

8. Dan het verhaal over nabellen: ook deze methode heb ik inmiddels ingezet om in ieder geval feedback te krijgen. Mijn algemene indruk (na ongeveer 10% te hebben nagebeld) is dat de ontvangers de e-mail wel degelijk ontvangen, maar nog niet de tijd hebben gehad om hem te lezen. Men geeft aan dezelfde dag nog te antwoorden of men interesse heeft. Echter na dagen wachten heb ik ondertussen nog geen enkele reactie gekregen. ???

9. ik vraag me dus nu af of ik deze methode van mogelijke klanten benaderen via e-mail uit mijn marketingplan kan schrappen.

 

Misschien heeft iemand nog tips hoe je de response op e-mail kunt vergroten zonder dat er iets tegenover moet staan. Hoe kan het anders dat diezelfde grotere bedrijven succes hebben met direct mail campagnes? Zijn er nog andere methoden waarop je snel een groot aantal potentiële klanten kunt benaderen met een beperkt budget?

 

Mvg

MapsAdvisor

Link naar reactie
  • 2

E-mail heeft als marketingmiddel een lage drempel. Adressen zijn relatief makkelijk te vinden en verzending kost vrijwel niks. Gevolg is dat veel te veel mensen veel te veel mail verzenden, en de effectiviteit nul benadert.

 

Stop er dus maar mee!

 

In plaats van potentiëlë klanten op te zoeken, doe je er verstandiger aan daar te zitten waar potentiële klanten zelf zoeken. Begin een blog met nuttige en actuele info, en deel je kennis met anderen (forums, vakportals) die nog wel aandacht krijgen van je doelgroep. Stel jezelf dienstbaar op, toon je deskundigheid en wees niet pusherig met verkoopargumenten of ongevraagde opinies. Geef gratis kennis (onderzoek, tips) weg en biedt aanvullende info aan op verzoek (uitgebreide versie op te vragen per mail). Zo maak je langzaam naam en krijg je na verloop van tijd vanzelf reacties en aanvragen.

 

Als er tenminste behoefte is aan je expertise...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb 1 tip voor je:

 

Bellen, bellen, bellen

 

of netwerken (ons kent ons)

 

En wat nou als ik potentiele klanten wil benaderen voor een product dat netwerken betreft? Deze wil ik ook via de mail benaderen maar ben bang dat ik weinig tot geen reacties ga krijgen. Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat ik een sterk product heb dat zeker een toegevoegde waarde is voor ieder bedrijf dat wilt netwerken

Link naar reactie
  • 0

Zelf beantwoord ik alleen verzoeken tot informatie als duidelijk is dat de schrijver er moeite voor heeft gedaan. Algemene mailtjes worden zelden beantwoord. Daarnaast kijk ik of het interessant is om te reageren en evt. uitslag van het onderzoek te krijgen. Nu zijn wij geen groot bedrijf, maar ook hier heeft onze receptioniste duidelijke instructies voor telefoontjes over dit soort dingen. Ik ben meer dan bereid om tijd te stoppen in verzoeken, maar over het algemeen zijn de verzoeken van onderstaand niveau:

 

"Ik moet een onderzoek doen voor school en heb een enquete gemaakt" niet. Bij woord 2 van die zin krijg ik al jeuk. Hoezo moeten?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Dennisa,

 

Vanwaar deze topic-herstart na ruim drie jaar? Account TS is zelfs al verwijderd...

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.