• 0

Hoe kunnen bedrijven gratis/goedkoop verzenden?

Gast Verwijderd account

Hoe is het mogelijk dat ik webshops tegen kom waar klanten geen of nauwelijks verzendkosten hoeven te betalen? Ik kan me voorstellen dat deze bedrijven de verzendkosten verwerken in de prijs. Maar een website als play.com, waar je voor 10 pond een dvd besteld… Het lijkt me dat hier dan vrij weinig marge op zit.

Daarnaast hebben deze sites natuurlijk een groot volume dat ze afnemen van de post/pakketvervoerder en krijgen ze hierdoor lagere prijzen.

Zelf verwacht ik ook een vrij hoog volume te gaan draaien (200-300 stuks per dag), maar zoals het er nu naar uit ziet is het onmogelijk om me te richten op Europa, een pakketje naar Spanje kreeg ik een offerte voor van 30 euro per stuk.

Hoe doen websites als bol.com (nl 1.95, europa max 16.85), play.com (gratis) en ibood.com (nl 4.95, europa 12,50) dat toch, met die lage verzendkosten?

 

Bedankt voor het meedenken

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

omdat die gulden postzegels dus veel goedkoper verkocht worden. als je omgerekend voor 1 euro aan gulden postzegels koopt betaal je daar vaak maar 50 of 60 eurocent voor bij de verkopers.

Maar mijn vraag is juist, waarom worden die goedkoper verkocht?

 

Een 80 gulden cent zegel is omgerekend 36 eurocent. Er is dus ooit 36 eurocent voor betaald. Het is niet zo dat die ene 80 gulden cent zegel voldoende is om een envelop te verzenden. -dat zou een lagere prijs voor guldenzegels verklaren- Om de envelop verzonden te krijgen moet je namelijk bijfrankeren tot 46 eurocent. In nominale waarde veranderd er dus eigenlijk niets.

Hoe kan het nou dat men nu minder voor een guldenzegel vraagt? Ik kan daar geen logische verklaring voor bedenken. Dat is ook de reden waarom ik dat gulden-zegel verhaal nooit vertrouwd heb en er daarom niet in meegegaan ben. Het had er wellicht voor kunnen zorgen dat ik 2 jaar terug al in een heel dikke auto rond had kunnen rijden, maar het had me nu mijn kop gekost. "if its too good to be true.."

 

Maar misschien is er alsnog wel een logische verklaring voor hoe een gulden zegel in waarde kan dalen en dus het prijsverschil van guldenzegels tov. eurozegels verklaart. Iemand?

Link naar reactie
  • 0

omdat die gulden postzegels dus veel goedkoper verkocht worden. als je omgerekend voor 1 euro aan gulden postzegels koopt betaal je daar vaak maar 50 of 60 eurocent voor bij de verkopers.

Maar mijn vraag is juist, waarom worden die goedkoper verkocht?

 

Een 80 gulden cent zegel is omgerekend 36 eurocent. Er is dus ooit 36 eurocent voor betaald. Het is niet zo dat die ene 80 gulden cent zegel voldoende is om een envelop te verzenden. -dat zou een lagere prijs voor guldenzegels verklaren- Om de envelop verzonden te krijgen moet je namelijk bijfrankeren tot 46 eurocent. In nominale waarde veranderd er dus eigenlijk niets.

Hoe kan het nou dat men nu minder voor een guldenzegel vraagt? Ik kan daar geen logische verklaring voor bedenken. Dat is ook de reden waarom ik dat gulden-zegel verhaal nooit vertrouwd heb en er daarom niet in meegegaan ben. Het had er wellicht voor kunnen zorgen dat ik 2 jaar terug al in een heel dikke auto rond had kunnen rijden, maar het had me nu mijn kop gekost. "if its too good to be true.."

 

Maar misschien is er alsnog wel een logische verklaring voor hoe een gulden zegel in waarde kan dalen en dus het prijsverschil van guldenzegels tov. eurozegels verklaart. Iemand?

 

na de overgang naar de euro waren er nog zeer grote hoeveelheden gulden postzegels over. Hoe of wat weet ik niet maar waarschijnlijk waren er handelaren die dus nog zulke grote hoeveelheden hadden en hebben liggen of die nog bij groothandels konden opkopen.

En dan wordt het kwestie van vraag en aanbod. vraag zakte in 1 keer volledig in (zijn maar weinig mensen die weten dat je ze nog kan gebruiken) en aanbod is nog steeds erg groot.

Je kan ze dan voor oorspronkelijke prijs verkopen en er mee blijven zitten of ze dus tegen lager bedrag verkopen en nog geld terugkrijgen.

 

Maar wie dat verlies genomen heeft.... of dat nu postnl destijds geweest is die ze toch nog verkocht heeft), of dat groothandels zijn of de handelaren weet ik niet.

 

En zit er voor verkopers overigens geen winst op postzegels? dus dat ze op een postzegel b.v. 10 of 20% winst maken bij de verkoop?

 

Ik weet in elkgeval dat er nog zeer grote hoeveelheden gulden postzegels in roulatie zijn bij handelaren.

Link naar reactie
  • 1

Ga de link toch maar gewoon plaatsen. http://www.postzegelsmetkorting.nl/

 

Hier kan je zien hoe het werkte en werkt. In het verzamelaars-circuit zijn (inderdaad) nog miljoenen zegels in omloop met een geldige nominale frankeerwaarde. Onzin natuurlijk dat je een extra onderzoeksplicht hebt als ondernemer. Als de handel maanden lang in alle openbaarheid en grote omvang plaats kan vinden mag je ook als ondernemer er gewoon vanuit gaan dat het legaal is. De systemen van PostNl hebben gewoon niet gewerkt. Of ze daardoor schadeplichtig zijn weet ik niet. Ze hebben wel volume bij de concurrenten weggehouden.

 

Met geld terug bedoelde ik in eerste instantie van de verkoper. Die zou de zegels terug moeten nemen maar zal dat niet doen en niet eens mogen denk ik.

 

Als een ondernemer zich meldt, voor een gecombineerde aangifte, loopt die het risico dat Post NL de boeken laat onderzoeken en met een claim komt voor alle fake frankering met terugwerkende kracht. Daar zou ik nog even mee wachten dus.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mis ik nu iets dan? Ik dacht namelijk dat de fraude om EUROZEGELS Ging die werden nagemaakt. Heb ook niks gehoord over gulden zegels, dat zou overigens al lang aan de gang zijn en niet illegaal.

 

De fraude van postnl zegels is pas een half jaar bezig, lijkt me sterk dat het gulden zegels betreft.. Gewoon 0.46€ zegels die ijn nagemaakt.....

Link naar reactie
  • 0

Mis ik nu iets dan? Ik dacht namelijk dat de fraude om EUROZEGELS Ging die werden nagemaakt. Heb ook niks gehoord over gulden zegels, dat zou overigens al lang aan de gang zijn en niet illegaal.

 

De fraude van postnl zegels is pas een half jaar bezig, lijkt me sterk dat het gulden zegels betreft.. Gewoon 0.46€ zegels die ijn nagemaakt.....

 

Ze hebben zo te zien van alles nagemaakt. Juist ook look a like zegels uit verzamelingen om de namaak te camoufleren. Als je dan toch digitaal aan het drukken bent dan kan je in principe alles namaken. Nagemaakte 0,46 Eurocent zegels leveren natuurlijk niet zo veel op en dan moet je ook verpakkingen namaken.

 

Link naar reactie
  • 0

en hoe zit het dan met de echtheids kenmerken van postzegels die je zelf met je Dymo labelwriter kan printen?

Of die op het postkantoor direct op de juiste waarde geprint worden?

Lijken me ook nogal eenvoudig na te maken.

Serienummers.

en jij denkt dat ze dat bij het verwerken controleren?

 

Ik zou zeggen stuur een brief naar jezelf met een nagemaakte postzegel, een paar blokjes photoshoppen in de zegel en kijken of die daadwerkelijk bij je thuis aankomt. Dit is strafbaar overigens.

Link naar reactie
  • 0

en jij denkt dat ze dat bij het verwerken controleren?

Of ze het controleren of niet lijkt mij niet relevant. Als je zelf serienummers verzint of hergebruikt dan ben je aan het oplichten. Of de controle daar op strikt gedaan wordt dat maakt het niet meer of minder strafbaar.

 

Hetzelfde geldt voor als je nagemaakte postzegels plakt op je envelop/pakket. Hoe je verder aan die nagemaakte postzegels komt en of je er in je naïviteit van op de hoogte bent, dat maakt voor de wet niet uit. Het is strafbaar. Of dat voor iemand wel of geen reden is om het alsnog te doen is een ander verhaal.

 

Lijkt mij gewoon een kwestie van gezond nadenken. Koop je je postzegels bij het postkantoor "zoals het hoort" of bij de handelaar die met een verhaal over oude verzamelingen die opgekocht worden aan komt zetten?

 

Hoe je het ook wendt of keert, het ik blijf het een gek verhaal vinden dat een "groot"handelaar met miljoenen gulden postzegels blijft zitten en niet eens bij PostNL gaat informeren of dat niet omgeruild kan worden voor eurozegels of ze alsnog voor de nominale waarde verkoopt aan mensen die enveloppen verzenden.

 

Maar goed, het is wel een verhaal wat vanuit PostNL zelf komt en ik denk dat PostNL liefst gewoon nieuwe eurozegels verkoopt en ziet dat die oude "miljoenen gulden zegels", voor zo ver die voorraden al daadwerkelijk bestaan, van de markt verdwijnen.

Link naar reactie
  • 0

Dat van die postzegel verzamelingen is niet zo'n heel gek verhaal.

Al een aantal jaren zit er flink de klad in het verzamelen van postzegels dat vooral een bezigheid was van oudere mensen.

En die neergang heeft tot gevolg dat postzegel- en muntenwinkels flink uitdunnen en de waarde van mening verzameling is gereduceerd tot uitsluitend emotionele verzamelwaarde. Ongesorteerd gaan postzegels letterlijk in euro's per kilo.

Ik denk dat veel mensen die een verzameling krijgen of er een erven denken iets van waarde te hebben maar er al snel achter komen dat het geen echte waarde heeft. Vervolgens wordt het voor weinig verkocht aan die paar postzegel opkopers die er nog over zijn of als het echt niets voorstelt beland het waarschijnlijk bij het oud papier.

 

 

Uiteraard zit er een grens aan die hoeveelheden postfris. Een grens die deze oplichters waarschijnlijk al aan zagen komen toen de vraag naar hun handeltje groter bleek dan de bron van postzegelverzamelingen op kon brengen. Zou mij niet verbazen als het eerlijk begon maar dat de verleiding die een drukpers bied al snel te groot werd.

 

 

Ik denk dat mensen die een uitgebreide verzameling hebben en deze nog niet wegdoen op de lange termijn misschien wel eens de lachende derden kunnen zijn nu veel zegels alsnog voor frankering worden gebruikt dan wel ergens tussen het oud papier balanden.

Link naar reactie
  • 0

Een vriend van me heeft jaren lang een soort van abonnement gehad op velletjes "post fris". Post NL heeft vele vele miljoenen verdiend aan postzegels die voor service tarief verkocht werden maar voor druk tarief geproduceerd. In mijn ogen een vorm van legale diefstal. Zeker na de privatisering. Daarvoor ging het gewoon de staatskas in en was het een soort Staatsloterij. Bij elke gebeurtenis was er weer een nieuw velletje. Zegels die niet bedoeld waren om te likken en te plakken maar om te hebben. Moet een gigantische marge op gezeten hebben. Van deze postfris velletjes moeten er nog heel veel van in omloop zijn.

 

Ik ben er nu redelijk zeker van dat op de verkochte sticker velletjes minimaal een deel van de zegels gewoon echt moet zijn. Waarom hoor je Post NL daar niet over?

 

En Wouter? Waarom kon het verhaal niet kloppen terwijl het bewijs dat het gewoon kan (postzegelsmetkorting) er ook nu nog gewoon is. Die lopen nu natuurlijk een behoorlijke schade op omdat in elk postkantoor een zending met postzegels aan de kant gaat en niemand nog met goed fatsoen de combizegels kan gebruiken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

En Wouter? Waarom kon het verhaal niet kloppen terwijl het bewijs dat het gewoon kan (postzegelsmetkorting) er ook nu nog gewoon is.

Dat dit bedrijf nog steeds verkoopt en niet in het bericht staat heeft niets te maken of ze al dan niet legale postzegels verkopen en vind ik al helemaal geen bewijs dat het verhaal van oude verzamelingen opkopen klopt..

 

Je zou toch op zijn minst je vraagtekens er bij hebben als je opeens een stuk goedkoper dan normaal aan postzegels kan komen als er guldentekens in plaats van eurotekens op de zegels staan. Als nou blijkt dat de zegels die je te goedkoop gekocht heb toch nep blijken te zijn, dan vind ik dat je niet moet zeuren dat je nou met de gebakken peren zit. Als iets te mooi is om waar te zijn.. :)

Die lopen nu natuurlijk een behoorlijke schade op omdat in elk postkantoor een zending met postzegels aan de kant gaat en niemand nog met goed fatsoen de combizegels kan gebruiken.

Hoezo? Als de zegels die ze verkopen en die men gebruikt echt zijn, dan is er geen probleem. Het postkantoor moet de zendingen gewoon aan nemen. De bewijslast lijkt me aan de kant van PostNL te liggen.

 

Dat men nu wat kritischer kijkt naar "goedkoper verzenden" en dat ondernemers meer na denken voordat ze te goedkope, al dan niet nagemaakte, zegels kopen lijkt mij alleen maar positief, toch?

Link naar reactie
  • 0

Lees net dat de fraude heel slim was opgezet. Er zat inderdaad telkens 1 echte zegel met fosfor op de stickervellen. Het systeem sloeg dus alleen alarm als er helemaal geen fosforiserende zegel op zat.

 

Ze (postale recherche) hebben het grondig aangepakt en invallen gedaan en beslag gelegd op alle bezittingen van de betrokkenen.

 

Vind het jammer dat Wouter een collega ondernemer verdacht vindt puur en alleen omdat de prijs lager is dan verwacht. Als er iemand een partij kabeltjes heeft opgekocht, analoog aan postzegels, en ze voor weinig verkoopt maakt hem dat niet meteen tot oplichter.

Link naar reactie
  • 0

Vind het jammer dat Wouter een collega ondernemer verdacht vindt puur en alleen omdat de prijs lager is dan verwacht. Als er iemand een partij kabeltjes heeft opgekocht, analoog aan postzegels, en ze voor weinig verkoopt maakt hem dat niet meteen tot oplichter.

Dat ik advocaat van de duivel speel om te weten te komen hoe het systeem van goedkoper verhandelen van postzegels precies werkt, wil niet zeggen dat ik iedereen die postzegels goedkoper aanbied verdacht vind of oplichters vind. Ik zeg alleen dat het feit dat de winkel niet genoemd wordt in het lijstje van PostNL niet bewijst dat het systeem van verzamelingen opkopen inderdaad klopt en het ook geen garantie geeft dat je dan geen nagemaakte zegels koopt.

 

Het is wellicht een idee, voor zo ver dat nog niet gedaan is, dat de collega ondernemer in kwestie een persbericht op zijn site zet mbt. de ophef die er ontstaan is over goedkopere postzegels en dat de zegels die zij verkopen echt zijn. :)

 

Nogmaals, ik wil helemaal niemand beschuldigen, in tegendeel, ik meet mijzelf slechts de rol van advocaat van de duivel aan om er achter te komen hoe dit nou precies werkt. Mocht het lijken alsof ik iemand beschuldigd heb, sorry, maar dat was echt niet de bedoeling. Je moet weten dat mijn bedrijf vele tienduizenden euro's zou kunnen of had kunnen besparen door ook gebruik te maken van dit systeem van guldenpostzegels, maar om dat ik -nog steeds- niet begrijp hoe dit systeem werkt, heb ik dat niet gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Zou het een idee om ze daar eens te wijzen op dit draadje. Ik heb, en dat was al duidelijk, er een goed gevoel bij. Maar dat is puur gebaseerd op de look and feel van de website. Wil best als vrijwilliger daar wat pakketzegels bestellen.

 

Heb net op Ebay voor een paar dollar (4 inclusief verzenden) een speciale loep / UV lamp voor postzegels besteld. Maar bedenk me nu dat dit vragen om moeilijkheden is. ;D

 

Wellicht zijn er mensen die hier via Google komen en die ervaring hebben met de genoemde ondernemer(s).

 

En Wouter. Met kabels wordt ook heel veel gerommeld. Ik heb enkele HDMI kabels bij de Action gekocht en die werken perfect. Bij BCC wilde ze me wijsmaken dat ik een kabel van tegen de 100 euro nodig had om het maximale uit de apparatuur te halen. If it seems to good to be true and it is 3 Euro, it is worth a try. ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

[offtopic]

Laten we het niet over de BCC hebben, dat is sneu voor ze :D

 

Maar laten we wel afspreken dat als de connectoren in je TV blijven hangen dat je dan bij mij langs komt, nadat je TV gerepareerd is? ;)

 

Overigens, ik ken een leuke webshop uit de kop van Noord-Holland die HDMI kabels goedkoper aanbiedt dan de action, maar dan inclusief verzending en met connectoren die niet in je TV blijven hangen.

[/offtopic]

 

EDIT: iets subtieler reclame voor mezelf gemaakt. ;)

Link naar reactie
  • 0

Oke en dan hier een reactie van iemand die er zo wat mee opgegroeid is;

 

Postzegels onder nominaal bestaat al meer dan 30 jaar! De Post is er niet blij mee want die zijn juist blij met verzamelaars; heel simpel die kopen een postzegel waar ze NIETS voor hoeven te doen (in casu post bezorgen)

 

Vroeger (echt lang geleden) kwamen de postzegels op de markt door een belasting truck,; Ondernemer koopt postzegels en papier, zegt dat 'ie' een mailing verstuurd maar ondertussen verkocht hij deze postzegels onderhand... Volia, geld in de achterzak (al dan niet van de werkgever.

 

Bovenstaand verhaal is achterhaald, maar nu komen er meer FRANKEERGELDIGE zegels op de markt dan er vraag (door verzamelaars) naar is, ook een heel simpel verhaal. Menschen hebben heel lang deze moderne postzagels als belegging gebruikt en dachten er heel rijk mee te worden of er komt nu heel veel op de markt door erfenissen... dan is het heel simpel, meer aanbod dan vraag en de prijs gaat naar beneden.. dus een lagere prijs.

 

Dat er nu INDERDAAD valse postzegels in omploop zijn is natuurlijk absoluut niet goed te praten maar bovenstaande werkwijze bestaat nog steeds en is legaal. Dat PostNL nu deze hele submarkt (van de legale postzegels) probeert te 'killen' is begrijpelijk want ze zijn er niet blij mee... maar hoe ze het nu naar buiten brengen is een onjuist verhaal!

 

Sterker, zoals ik de woordvoerder op TV heb gehoord. "het is onmogelijk om deze waardepapieren" onder nominale waarde te verkopen is niet alleen een leugen maar betekend ook dat ze de waardepapieren terug zouden moeten kopen ... en dat doen ze NIET meer... (overigens worden er ook genoeg andere waardepapieren zoals aandelen onder een nominale waarde verkocht)

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
De politie denkt met de arrestatie van negen mannen en vrouwen een bende te hebben opgerold die postzegels namaakte en verkocht. De schade voor PostNL bedraagt naar schatting enkele miljoenen euro's, meldt de politie vrijdag. De bende bood vellen met zegels voor aangetekende stukken of pakketten aan voor zeventig procent van de normale prijs.

 

Arrestaties voor fraude met nepzegels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.