• 0

handel voeren van huis uit

Hallo beste forumleden,

 

ik doe nog steeds research want ik zou graag binnen nhet half jaar een onderneming starten... Ik heb de volgende vragen voor jullie...

 

Ik ben full time student maar zou ook graag handel willen voeren van thuis uit, na afspraak zouden de mensen mijn producten kunnen komen afhalen of ze kunnen verzonden worden. ik zou brommers en tuning materiaal gaan verkopen...

 

Mag ik handel voeren zomaar zonder winkel? Het is geen probleem om mijn stock te plaatsen in mijn garage aangezien ik het niet zo groot zie, ik zou enkel met advertenties en een website werken...

 

Ben ik als handelaar verplicht full time zaakvoerder te zijn of kan ik terwijl ook studeren of werken?

 

verlies ik mijn statuut als student eens ik eigenaar van een ebvba ben?

 

bij welke overheidsinstelling kan ik met deze vragen terecht? (ik ben vlaming)

 

alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Mag ik handel voeren zomaar zonder winkel? Ben ik als handelaar verplicht full time zaakvoerder te zijn of kan ik terwijl ook studeren of werken?

niemand heeft tegen jouw te zeggen hoe je moet handel drijven, tenzij je met iemand(lees bijv. leverancier) afspraken hierover maakt.

verlies ik mijn statuut als student eens ik eigenaar van een ebvba ben

nee, voor de studiefinanciering maakt het ook niet uit, zolang je maar onder een jaarlijks inkomen(lees winst) van ongeveer 10.300 euro blijft.

Link naar reactie
  • 0

Hier is een keer eerder iemand geweest die zo'n plan had, en dat is gestruikeld omdat de leveranciers van brommeronderdelen en uitlaten e.d. niet aan om wilden leveren. Zelfs niet als hij het bestelde bedrag vantevoren overboekte. Hij was wel wat jong (in de brommerleeftijd), maar het argument bleek later dat ze niet wilden dat hij met zijn webshop in het vaarwater van bestaande verkopers (en dus klanten van de distributeur) wilden gaan zitten). Het kan dus lonen om dit vroeg in je onderzoeksproces mee te nemen....

 

Het kan soms beter zijn om een winkel te hebben (al is die in je garage) in plaats van alleen te melden dat je een webshop hebt. Hierdoor val je niet binnen de oneigenlijkeconcurrentie zoals de distributeurs van bovenstaand voorbeeld aanwezen. Ik ken een ondernemer die op die manier lego tegen spotprijzen aan kan bieden (via het internet) maar in zijn garage zit een heel piepklein winkeltje met een heel groot magazijn, dat theoretisch drie uur per dag open is.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Mag ik handel voeren zomaar zonder winkel? Ben ik als handelaar verplicht full time zaakvoerder te zijn of kan ik terwijl ook studeren of werken?

niemand heeft tegen jouw te zeggen hoe je moet handel drijven, tenzij je met iemand(lees bijv. leverancier) afspraken hierover maakt.

verlies ik mijn statuut als student eens ik eigenaar van een ebvba ben

nee, voor de studiefinanciering maakt het ook niet uit, zolang je maar onder een jaarlijks inkomen(lees winst) van ongeveer 10.300 euro blijft.

 

 

dus zolang ik onder de 10 000 euro winst heb per jaar wat hoogstwaarschijnlijk wel het geval zal zijn ;) kan mijn moeder kindergeld blijven krijgen en mag ik een vakantiejob doen als student?

Link naar reactie
  • 0

Hier is een keer eerder iemand geweest die zo'n plan had, en dat is gestruikeld omdat de leveranciers van brommeronderdelen en uitlaten e.d. niet aan om wilden leveren. Zelfs niet als hij het bestelde bedrag vantevoren overboekte. Hij was wel wat jong (in de brommerleeftijd), maar het argument bleek later dat ze niet wilden dat hij met zijn webshop in het vaarwater van bestaande verkopers (en dus klanten van de distributeur) wilden gaan zitten). Het kan dus lonen om dit vroeg in je onderzoeksproces mee te nemen....

 

Het kan soms beter zijn om een winkel te hebben (al is die in je garage) in plaats van alleen te melden dat je een webshop hebt. Hierdoor val je niet binnen de oneigenlijkeconcurrentie zoals de distributeurs van bovenstaand voorbeeld aanwezen. Ik ken een ondernemer die op die manier lego tegen spotprijzen aan kan bieden (via het internet) maar in zijn garage zit een heel piepklein winkeltje met een heel groot magazijn, dat theoretisch drie uur per dag open is.

 

Succes!

 

Ik heb reeds een duitse leverancier waar ik reeds al eens van gekocht heb en zal vooral werken met nogal minderwaardige maar goedkope producten, denk ook niet dat ik kans zal maken op de merk producten... bedankt voor de winkel tip ;)

Link naar reactie
  • 0

Goeie avond

 

Ik weet niet hoe dat in belgie geregeld is, maar in nederland mag je niet zomaar een winkel aan huis starten. Er zijn regels in het bestemmingsplan en zover ik het begrepen heb zijn die per gemeente vastgesteld.

 

In mijn eigen woonplaats mag er geen handel vanuit huis plaats vinden zolang er een woonbestemming ligt op het perseel.

 

Ik zou daar ook eens navraag naar doen.

Link naar reactie
  • 0

dus zolang ik onder de 10 000 euro winst heb per jaar wat hoogstwaarschijnlijk wel het geval zal zijn ;) kan mijn moeder kindergeld blijven krijgen en mag ik een vakantiejob doen als student?

Ik had het hier over de studiefinanciering en niet kindergeld(kinderbijslag neem ik aan). En nee, het gaat over het totale jaarinkomen, dus de winst uit onderneming + looninkomsten (vakantiebaan of wat dan ook).

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik had dezelfde vraag en heb toen contact opgenomen met mijn gemeente. Daar mocht ik een enkel handel voeren vanuit huis als ik o.a. aan de volgende eisen voldeed;

1. Geen klanten aan huis ontvangen (tenzij je makelaar, adviseur etc. bent)

2. Geen reclame aan voorgevel (of achtergevel)

3. Geen continue stroom aan vrachtwagens e.d. voor bevoorrading

4. Geen etalage houden

 

Tevens mag je ook maar een bepaald oppervlak er voor gebruiken.

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik had dezelfde vraag en heb toen contact opgenomen met mijn gemeente. Daar mocht ik een enkel handel voeren vanuit huis als ik o.a. aan de volgende eisen voldeed;

1. Geen klanten aan huis ontvangen (tenzij je makelaar, adviseur etc. bent)

2. Geen reclame aan voorgevel (of achtergevel)

3. Geen continue stroom aan vrachtwagens e.d. voor bevoorrading

4. Geen etalage houden

 

Tevens mag je ook maar een bepaald oppervlak er voor gebruiken.

 

Groetjes Linda

 

oke, ik zal hier ook eens navraag over doen bij mijn gemeente!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.