• 0

Producten importeren vanuit Maleisie (High Importance)

Geachte mede-ondernemers,

 

Ik ga starten met een horecabedrijf en ik wil dus ook een paar producten van Maleisie importeren.

 

Kunnen jullie als gelauterde ondernemers mij een paar goede forwarders of logistieke bedrijven introduceren die transporteren van Maleisie naar Nederland met schepen. Als je mij kan toewijzen naar een instantie voor logistiek en transport is dat ook goed.

 

Voor de producten heb ik 100% zeker een container nodig, maar ik heb niet alle ruimte nodig van de container. Maar ik heb maar een klein deel nodig, dus ik moet de container met andere importeurs delen.

 

Laat het mij zo snel mogelijk weten.

 

Met Vriendelijk Groet,

 

Kevin

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op welke manier ga je het kopen, via internet of ga je er echt zelf naartoe?

 

Vaak zijn er agenten die dit soort zaken regelen, dan betaal je per m³.

 

Toch wil ik nog even reageren op de aard van het transport. Welke motieven heb je om zelf te importeren? Als het enige motief de prijs is, is het vaak slimmer om bij een Nederlands importeur in te kopen (ik begrijp dat het om kleinere hoeveelheden gaat). Het vermeende voordeel zal je meestal duur komen te staan als je zelf nooit op professionele manier geïmporteerd hebt. Is het motief echter een betere kwaliteit, versheid of omdat het er domweg niet is, loont het vaak wel.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit momenteel in Maleisie voor mijn stage en ik heb al met de leverancier gesproken over de producten die ik van hun wil gaan afnemen. Voor de food producten en apparatuur hebben ze alle benodigde certificaten om te exporteren, omdat ze hebben al ooit naar Singapore en Middle East geexporteerd. Dus dit bedrijf heeft ervaring met exporteren. Alleen logistieke gedeelte moeten de afnemers zelf regelen. Dus u kunt mij meer vertellen over die agenten, want als zij in Maleisie zijn gevestigd. Dan kan ik ze nu al benaderen, voor een gesprek. Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Kevin,

 

Leuk dat deze bedrijven mogen exporteren, maar mag jij de producten ook importeren? Dat ze ooit verkocht hebben buiten de EU betetend nog niet dat hun producten de EU binnengehaald/gebruikt mogen worden.

Verder gewoon googlen op forwarder, in Maleisië of Nederland.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Kevin vraagt achter info over forwarder of logistieke firma die hem kan informeren. Vermits reclame niet mag, graag uw info hoe op zijn vraag kan gereageerd worden.

 

Het direct aanbieden van diensten via een posting is niet toegestaan.

Wel heb je uitgebreide mogelijkheden in jouw profiel om te omschrijven welke diensten jouw bedrijf levert.

Door inhoudelijke reacties te plaatsen in dit soort discussies zullen mensen jou vanzelf als expert weten te vinden als ze meer informatie willen.

Het gevaar van direct linken naar bedrijfsinformatie is dat Higherlevel niet langer een informatiebron is maar verwordt tot een marktplaats voor bedrijfsdiensten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.