• 0

schoonmaakbedrijf beginnen

mijn vrouw en ik willen graag een schoonmaakbedrijf beginnen, zelf ben ik jarenlang zelfstandig ondernemer geweest in de detailhandel. mijn vraag is? hoe kom ik aan informatie over prijzen van schoon maakwerk. hoe calculeer je oprdrachten naar m2 of naar uren en hoe moet je materialen doorberekenen. mezelf al suf gezocht op internet maar over prijzen van schoonmaakwerk is weinig te vinden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

plaats eens een offerte bij meerdere concurrent. vergeet afstand niet mee te nemen en tijden dat je werkt zoals weekend en avonden.

 

afschrijvingen van benodigdheden zitten ook bij concurrenten al in de prijs dus zal soortgelijk iets worden.

 

succes

Link naar reactie
  • 0

offertes aanvragen is lastig. heb ik al geprobeerd maar 9 van de 10 willen komen kijken voor ze een offerte maken. voorheen was dat geen probleem toen ik mijn winkel nog had maar thuis valt er weinig te zien. de enige die online iets verstuurde gaf daarin alleen een totaalprijs voor de gevraagde m2 zonder specificatie van uren en of materiaal. daar was dus weinig uit te herleiden.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Stap op de concurrent af of bel hem en speel open kaart, zeg wat je wil indien je met een bedrijf belt aan de andere kant van Nederland geven ze sneller hun medewerking want die hebben (minder) geen concurrentie van je. Bedrijven willen hier nog weleens aan meewerken. sommige naief, arrogant of echt bedrijven waarmee toch niet te concurrenren valt.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik kan helaas niet zien waar u woont.

Maar woont u bijvoorbeeld in Den Haag, dan kunt u rustig contact opnemen met schoonmaakbedrijven in Drente, die zullen vast niet u concurent worden.

 

Speel open kaart, maak direct duidelijk dat je niet direct met ze zal gaan concureren en geef ze erna misschien een flesje wijn ofzo.

 

Ook offerte blijven opvragen en aangeven dat U zich aan het orienteren bent en vooral ook qua prijzen. Vraag expliciet naar een globale prijs.

Anders kunt u altijd de prijsopvraag doen via een bestaand bedrijf bijv. van een vriend of famillie van u! (misschien is de vraag hoe u hem voorlegt ook niet zo goed, stel een goede mail op die erg duidelijk is)

 

Wat misschien ook handig is om bij u (toekomstige) leveranciers het voor te leggen. Ik neem aan dat zij goed op de hoogte zijn wat er speelt in de branche, mochten ze de info over prijs per vierkante meter niet hebben zullen ze bereid zijn om dit voor u uit te zoeken dit geld ook voor u andere vragen.

 

Met de stoute schoenen kom je vaak erg ver en het wordt vaak ook nog wel gerespecteerd ook!

 

Succes!!

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

heb een paar bedrijven gebeld en ook offertes gevraagd maar dat valt toch niet mee. open kaart spelen heeft weinig zin, mensen geven eerder hun liefdesleven bloot dan hun bedrijfsgegevens. dus toch maar weer verder gespit op internet en daar kwam ik de volgende berekening tegen. (bijlage). is dit een reële berekening?. kan ik hieruit de conclusie trekken dat het tarief wat een schoonmaakbedrijf aan klanten berekend rond de 20,00 euro ligt. zijn er op dit forum ondernemers die een schoonmaakbedrijf inhuren?

Link naar reactie
  • 0

Hier een eig/dir van schoonmaakbedrijf met 30 man pers.

Bel me maar op, ik geef je wel een zetje: 0651580046

 

Beste corsdekort,

 

Welkom op dit forum, en tevens wil ik een opmerking plaatsen. De kracht van een forum is dat informatie voor iedereen beschikbaar is, en niet alleen via de telefoon.

Dus als je iets te melden hebt dan graag via dit forum.

Link naar reactie
  • 0

met corsdekort gesproken en daardoor heel wat wijzer geworden. het plan gaan we verder uitwerken, zoeken met google levert aardig wat op als je maar de juiste omschrijvingen weet. in de tussentijd zelf ook maar eens begonnen in de schoonmaak. zonder enige ervaring direct meewerkend voorman geworden. (dus toch volop carriëremogelijkheden haha)

Link naar reactie
  • 0

Een ontwikkelingspad uit het boekje ....

 

Heel mooi om te zien hoe je de kennis van een "ouwe rot in het vak" toepast ... en ook leuk dat je hierover feedback geeft op het forum.

 

Dit is een universele les voor eigenlijk iedere starter ...zoek een "expert" op en ga daar eens een babbel mee houden, je zult verrast zijn over wat je in no-time kunt leren van een ander.

 

Ard

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad leuk dat iemand reageert en een kijkje in zijn eigen keuken geeft. Daarnaast ook niet te beroerd zijn om onderaan te beginnen. Omdat ik zelf altijd in een heel andere branche eigen baas geweest ben heb ik redelijk wat ondernemerservaring, maar specifieke kennis ontbreekt. Internet geeft veel informatie, maar een tijdje meelopen op de werkvloer is ook niet verkeerd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.