• 0

Apple introduceert iPhone

De geruchten over een mogelijke Apple iPhone-lancering begin 2007 waren talrijk en nu is gebleken dat ze niet helemaal uit de lucht gegrepen waren. Op Macworld 2007 heeft Steve Jobs vanavond het apparaat voorgesteld. Omdat een toestel met vaste knoppen niet flexibel genoeg is volgens de Apple-ontwerpers, werd geopteerd voor een aanraakgevoelig scherm dat over de gehele breedte van de iPhone uitgesmeerd werd. Bovendien is volgens Apple iedereen wel bekend met het 'mysterie van de verloren stylus', dus ook een dergelijk kleinood werd achterwege gelaten. Naar eigen zeggen zijn de Apple-ingenieurs er zelfs in geslaagd om het aanklikken van knoppen nauwkeuriger te laten gebeuren met de vingers, dan met een dunne stylus. Het apparaat biedt mogelijkheden tot multitasking, netwerkondersteuning en geavanceerde video- en audiofuncties.

 

Bron: Tweakers.net

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ziet er goed uit en lijkt mij ook erg practisch. Het weg laten van dat irritante pennetje is een must. Dagelijks ben ik hem aan het zoeken, dan op me bureau, dan me bed, dan een broekzak.. schiet niet op!

 

Qua vormgeving ziet die er ook erg mooi uit en ik denk zeker dat veel Apple gebruikers erop zullen overstappen.

Zit er ook al MP3 op? *kan het me niet voorstellen, zou wel flinke kanibalisatie zijn*

 

Ik ben benieuwd hoe erop gereageert gaat worden!

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Z

Qua vormgeving ziet die er ook erg mooi uit en ik denk zeker dat veel Apple gebruikers erop zullen overstappen.

Zit er ook al MP3 op? *kan het me niet voorstellen, zou wel flinke kanibalisatie zijn*

 

 

Je kunt mp3 inladen in iTunes en vervolgens inladen in je iPhone of iPod.

 

Let op he, dit is een gsm+++++

Kijk naar de presentatie het is echt ongelofelijk wat er allemaal inzit !!

Link naar reactie
  • 0

Mp3 zit er zeker wel op, maar ik denk niet het daardoor een grote concurrent voor de losse ipod zal zijn - het ding kost in de states $500 voor 4 gig met een cingular abo eraan vast.. zal hier dus nog veel meer zijn, wellicht 800 euro zonder simlocktoestanden?

 

Wat ik er alleen niet zo uit op kan maken: Als je die iphone in web of email mode gebruikt, zit er dan een virtueel querty toetsenbordje op?

Link naar reactie
  • 0

Ik ga begin mei voor een stedentripje naar New York. Een van de dingen die ik wil doen is het kopen van een Iphone. Toevallig is mijn huidige telefoon na 4 jaar aan vervanging toe ;).

 

Waar koop je een Iphone in NY? Hoe krijg ik hem liefst legaal door de douane? We reizen via Londen.

 

Uiteraard heb ik behoorlijk zitten googlen maar er gaan de wildste verhalen die ook nog eens tegenstrijdig zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

913N: In New York zijn 3 Apple winkels. kijk even op de site van Apple voor de precieze adressen.

Koop simpelweg het model dat je graag wil ( 8 of 16GB)

iPhones zijn in de VS standaard gekoppeld aan het AT&T netwerk. En onbruikbaar zonder activatie: kom even naar mijn site en run de unlock software ;-) Je hebt nu een iPhone die werkt met elke SIM kaart.

 

Zo simpel is het!

Als je er zeker van wil zijn dat je geen invoerrechten hoeft te betalen, haal hem dan voor de vlucht uit de verpakking, en hou hem bij je. Als je vragen krijgt zeg je gewoon dat je dit toestel al had toen je kwam. Ik heb die van mij overigens gewoon in het koffer gelaten ( nog verpakt en wel) geen problemen mee gehad.

 

Groeten en success

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de Amerikagangers nog even de tip vooraf te pinnen.

Ik heb me laten vertellen dat je hem op de meeste plaatsen niet kunt betalen met een Europese creditcard. Dus moet je contact afrekenen tenzij je iemand hebt die hem wil voorschieten met een US creditcard.

En het omzetten naar Nederland schijn je hier ook te kunnen laten doen bij de meeste Apple-winkels...

 

Weet iemand overigens wanneer dit speelgoedje in Nederland wordt verwacht?

Of moeten wel allemaal op vakantie naar de Appleland. ;D

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb juist begrepen dat dollars pinnen al op de terminal in JFK een fluitje van een (dollar)cent is.

En dat een Europese credit card niet geaccepteerd wordt heb ik ook niet begrepen. Hopelijk zijn er ervaringsdeskundigen hier.

 

Het simlockvrij maken (legaal in NL) en omzetten naar NL (niet geheel legaal) moet gewoon via de PC of Mac er zijn voldoende gratis programma's o.a. van Zorro :D. Zag wel een filmpje dat het simlock verwijderen ook in de Appleshop in NY gedaan wordt maar dat is volgens mij met de verborgen camera.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Hans,

 

Mijn ervaring is dat lokale munten pinnen op zo ongeveer ieder vliegveld in de wereld kan (vraag is meestal hoe je er weer van af komt als je er over hebt en niet van drank en stank houdt). Ik bedoelde danook in de VS pinnen voordat je een Appelwinkel binnenstapt.

 

Mijn dakdekker wilde er vorige maand 2 kopen in San Fransico en mocht niet afrekenen met zijn Nederlandse creditcard omdat ze hem officieel alleen mogen verkopen aan Amerikanen ivm bijbehorend telefoonabonnement. En ik had het ook al van een andere collega-ondernemer gehoord die er vorig jaar eentje gekocht heeft in de VS, maar ik weet niet meer waar dat was.

 

Wellicht zijn er mensen met andere ervaringen in New York.

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Karen,

Had juist begrepen dat je alleen met credit card kon betalen omdat ze zo grip houden op de handel. ???

Ook schijnt de Apple shop buitenlanders gewoon door te sturen naar een lokale omkatter. Zaken zijn zaken moeten ze daar denken.

 

Nog iemand ervaring met de Douane? Ik wil hem aangeven omdat de invoerrechten nul zijn en ik de BTW kan verrekenen. Kan ook het toestel opgeven als BTW naar mij verlegd als er geen Douane is of als het erg lang gaat duren. Dat laatste is voor de staat trouwens voordeliger omdat het geen handeling geeft.

 

Merkava,

Dat er een 3G aankomt is voor mij niet zo belangrijk. Gebruik mijn telefoon niet voor Internet en thuis heb ik een (gratis) Wifi waar ik gebruik van kan maken.

Link naar reactie
  • 0

Goed bezig. Ik had de mijne begin september gekocht... Er was toen nog geen unlock beschikbaar, maar 3 dagen na thuiskomst was ie er al.

 

Een week later was die prijsverlaging waar zoveel ophef over was. -$100. Heb het bonnetje naar mijn neef in NYC gestuurd en die wist voor mij die 100 dollar weer terug te laten boeken via mijn cc. Niets dan goede ervaringen tot nu toe met mijn iPhone ;)

 

In juni komt inderdaad de 3G versie. Dan zal hij ook beschikbaar worden in NL. Wie de carrier wordt, wordt nog even afwachten. Maar reken voor juli niet op een iPhone in NL. In juni (midden/einde) zal hij beschikbaar komen in de US. Ze trekken het zelfs zover door, dat de werknemers (frontdesk) van AT&T tussen midden en eind juni geen vakantie op mogen nemen. ivm met de launch van de 3G. Stelletje kapitalisten... :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Als oud-Nokia gebruiker ben ik sinds december al helemaal verslaafd aan het ding. Ongelofelijk slim hoe Apple dat heeft gedaan.

Zat in Amsterdam ergens te lunchen en een vierjarig jochie ging door het lint toen hij de iPhone zag.

 

Met merkbeleving kan je niet vroeg genoeg beginnen ;D

 

tips:

www.iphoneclub.nl ook voor nl taal

www.modmyifone.com

http://www.appleiphoneschool.com

 

Have fun :)

 

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.