• 0

Presentatie kleding van kledingwebshop?

Hallo,

 

Aangezien de mensen binnen Higherlevel mij al een aantal keren goed hebben geholpen, hoop ik dat jullie mij ook deze keer weer goede tips kunnen geven....

 

Mei vorig jaar ben ik begonnen met het opstarten van een internetwinkel in kleding. De eerste collectie zal rond februari geleverd worden, geen probleem leek mij...totdat ik vorige week totaal verrast werd met het bericht dat mijn contactpersoon er mee op was gehouden of was ontslagen. Deze wilde ook helemaal niet meer meewerken, dus via de leverancier moeten uitvinden wie de nieuwe contactpersoon was. Op zich verder geen groot probleem, echter kunnen bepaalde afspraken nu niet meer nagekomen worden.

 

De belangrijkste afspraak was dat ik de originele productfoto's zou krijgen voor een professionele uitstraling. Nu weet niemand er van en zijn er geen productfoto's te krijgen, enkel CAD afbeeldingen. De tijd begint te dringen en tevens ligt de bouw van de website nu een beetje stil aangezien de foto's het laatste is dat gedaan moet worden.

 

Hoe kan ik foto's maken zonder dat het lijkt op een huis-tuin en keuken site? (ik heb amper een fatsoenlijke camera, en als starter zijnde is mijn budget niet echt groot) .Ik erger me namelijk ontzettend aan webwinkels die hun kleding fotograferen op bijvoorbeeld kledinghangers o.d.

 

Daarnaast vraag ik me af hoe ik het beste de site kan promoten, ik begrijp hoe belangrijk google e.d. is maar ik bedoel meer of flyers wel degelijk werken.

 

Als laatste vraag, lijkt het jullie een goed idee om de productlijnen (de CAD afbeeldingen) compleet op de site te plaatsen zodat een klant altijd nog kan bestellen als hij iets interessants ziet of liever een andere kleur heeft? Ik kan namelijk bij de leverancier in Amerika bestellen en dan is het binnen 3 tot 5 dagen binnen. (niet per stuk natuurlijk). Ik heb wel een voorraadje in huis maar natuurlijk niet van de complete lijn. Daarnaast wordt de kleding in deelleveringen bezorgd.

 

Mijn excuses voor mijn lange verhaal, maar alle problemen kwamen binnen een week en ik ben heel eventjes mijn vertrouwen kwijt :-\!

 

groetjes

Linda

 

 

[edit mod]titel aangepast[/edit]

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vervelend al die problemen. Staat de afspraak van de originele productfoto's ergens op papier?

 

Je site moet er natuurlijk netjes uitzien, maar als voorlopig alleen mogelijk is om wat minder flitsende foto's erop te zetten, dan zou ik dat voorlopig toch doen. Je kunt dit altijd later nog aanpassen. Ik weet niet precies hoe de CAD afbeeldingen eruit zien maar het klinkt niet alsof dit erg duidelijk is voor de klant. Je zou één productfoto kunnen plaatsen met een dropdown lijstje voor bijvoorbeeld kleur, waarbij je dan als tekst dat dit een levertijd heeft van enkele werkdagen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Idd een uitdaging die goed aan te pakken is.

Is er evt. wel een budget voor de fotografie?

Ik doe zelf geregeld modellenwerk dus ik ken ook vrij veel fotografen, ook wat fotografen die nu op de fotovakopleiding zitten die graag wat kleine opdrachten doen voor een kleine vergoeding.

 

Je had het ook over flyers, dat is vrij kostbaar om dat te laten drukken en wat is een goede plek om ze neer te leggen of uit te delen!?!

 

Je kan me altijd een PB sturen mocht je graag met ze incontact komen!

 

Succes!

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hey,

 

Rustig aan anders heb je geen leuke start van je nieuwe onderneming. Als je wil kan je mij een pm sturen misschien kan ik die cad nog bewerken naar iets mooi`s kostenloos uiteraard/. photoshop is een hobby van me.

 

Bedankt en succes

Toch?

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Daarom is dit forum toch echt een uitkomst, het zonnetje begon weer een beetje te schijnen na de positieve opmerkingen en tips.

 

De CAD's zijn op zich erg netjes aangezien ze gebruikt worden door de leverancier voor de bestellingen (je kan de bestellingen fysiek zien, maar ook bestellen uit het boek). Het nadeel vind ik echter dat je dan specifieke kenmerken/details niet helemaal goed ziet of het materiaal. Dat is juist wel bijzonder aan de kleding. Het is een soort van getekende versie (ook de achterkant is zichtbaar als het een kledingstuk is met een detail op die achterkant) maar met de computer bewerkt.

 

Maar moet ik dan niet foto's (laten) maken van een model met het artikel aan ofzo?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat goed dat je het positief ziet. Deze uitdaging is met een doel op je pad gekomen: om je bedrijf nog beter te maken. Gebruik het in je voordeel. En niks moet, jij maakt de keuzes. Ik ken je assortiment niet maar als dat een beetje vernieuwend is dan past daar ook een innovatieve afbeelding bij. Beetje Gsus maar dan een stap verder. Mooie CAD tekeningen passen daar bij! Een alternatief, maar wel gewaagd: prop het op, gooi het gewoon op het strand of een andere ondergrond en maak een Z/W foto.

 

Link naar reactie
  • 0

Goede foto's van de collectie lijkt me een van de belangrijkste investeringen van een kledingwebwinkel. Kun je dat met een beetje creativiteit niet toch voor elkaar krijgen?

 

Bijvoorbeeld met studenten van de modevakschool? Voor studenten kan stylen, modelleren en fotograferen een leuke bijbaan zijn en het kost jou relatief weinig. Of misschien is zoiets wel te combineren met een of andere activiteit in de opleiding.

 

Of misschien wil een startende freelance-fotograaf wel goedkoop helpen, om aan een leuke start voor zijn portfolio te komen.

 

En anders koop je op de rommelmarkt een paar oude etalagepoppen, een doorsnee digitale camera en volg je een autodidactische spoedcursus fotograferen en fotobewerking.

 

Misschien moet je voor dit soort foto's niet eens afhankelijk willlen zijn van de leverancier. Tenslotte wil je je onderscheiden van andere (web)winkels met dezelfde spullen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik kan wel een klein voorbeeldje laten zien van de CAD bewerkingen. Dan is het misschien makkelijker aan te geven of het wel of niet iets is. Als ik zo bekijk denk ik het is wel mooi en duidelijk, maar wil toch een objectief antwoord ;D

 

Groetjes Linda

 

Ik vind het er echt super uitzien. Als je de site ook met zo'n stijltje hebt gemaakt heb je een hele nette webwinkel opgezet

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Haha,

 

Heb ik me dan toch druk gemaakt om niets?

De website is stoer, toegankelijk (open), functioneel en rustig. Er is geen gebruik gemaakt van een standaard template waardoor er een unieke, serieuze en professionele uitstraling is.

 

Jammer dat ik deze niet een-twee-drie kan laten zien!

 

Link naar reactie
  • 0

Haha,

 

Heb ik me dan toch druk gemaakt om niets?

De website is stoer, toegankelijk (open), functioneel en rustig. Er is geen gebruik gemaakt van een standaard template waardoor er een unieke, serieuze en professionele uitstraling is.

 

Jammer dat ik deze niet een-twee-drie kan laten zien!

 

 

Die situaties zijn er bij het ondernemen altijd, gelukkig valt het achteraf altijd wel mee. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je webshop.

 

Veel succes!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Zelfs een flut camera kan met het juiste licht nog prima resultaten geven. Ga met je kleding naar buiten op een niet te donkere dag, hang ze aan een hanger, zet je camera bij voorkeur op een statief en maak fotos van details die je wilt laten zien. Een foto van alleen een broekzak kan bijna niet mislukken. Ook hoeven die detail fotos niet groot te zijn dus 'gebreken' aan je foto vallen veel minder snel op. In combinatie met je CAD tekeningen geef je je bezoeker zo een prima totaalbeeld.

 

Een klein beetje Photoshoppen kan natuurlijk geen kwaad. Het boek 'The photoshop cs book for digital photographers' kan ik je aanraden. Soort kookboek om fotos te verbeteren.

Link naar reactie
  • 0

Die tekeningen zijn echt super!

 

Wat wel heel belangrijk is: Materiaal; Aan een CAD tekening zie ik niet wat voor jeans je precies verkoopt. Ik zie niet of ze bijvoorbeeld een beetje gebleekt zijn e.d. Daar zie ik graag een foto.

 

 

Vraagje: Hoe constant moeten je foto's gemaakt worden, over welke aantallen gaat het?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Tussen februari en maart komen verschillende producten binnen (ongeveer 50 producten) en tussen augustus-november nog meer...

 

Het is erg lastig, ik dacht er nu enigszins aan om de CAD's te gebruiken en dan een beschrijving van het product en een fotootje van speciale details...

 

Of te wel ik weet niet wat ik het beste kan doen! :o

Link naar reactie
  • 0

Wat je nu voorstelt in je post is een goed plan ;)

 

Haha dat had ik niet verwacht! Het kost de designer misschien wat meer moeite... maar mij leek het wel goed idee.

 

Het gaat me er voornamelijk om dat de CAD's er professioneel uit zien en dat het niet per definitie negatief is om er mee te werken!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom maak je geen gebruik van en de CAtekening en wat eigen geschoten foto's?

 

Als je zelf wat kleding aantrekt en dit op een nette netrale achtergrond fotografeerd dan heb je en een prima sfeerplaatje en een duidelijke tekening.

Ik schat overigens als je zelf je werk aantrekt en dat fotografeerd in een lichte en neutrale omegving dat je erg ver komt.

 

[edit mod]titel aangepast [/edit]

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft het maken van een flyer. Dit hoeft helemaal niet duur te zijn. Tegenwoordig kun je al 2500 flyers hebben voor de 350 euro. Vraag is echter of het in je marketingstrategie past. Kies je bijvoorbeeld voor een persoonlijke benadering of kies je voor een andere strategie?

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Leuk om te horen dat iedereen enthousiast is over de foto's.

Ik besef wel dat de klant zo niets ziet van bepaalde details of de stof.

Daarom wilde ik toch gaan voor de CAD's maar als de klant er met de muis over gaat of er op klikt dat er dan een productbeschrijving komt met echte fotootjes...

 

Is dit wat?

Link naar reactie
  • 0
Ik besef wel dat de klant zo niets ziet van bepaalde details of de stof. Daarom wilde ik toch gaan voor de CAD's maar als de klant er met de muis over gaat of er op klikt dat er dan een productbeschrijving komt met echte fotootjes.

 

Als je met dat laatste echte fotootjes van de details of de stof bedoelt, dan lijkt mij dat een heel goed idee. Ik heb het idee dat je klanten een veel beter beeld krijgen van je aanbod en je beter kunt onderscheiden van de concurrentie.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik wil dan een een 'ingezoomd' stukje laten zien en bijvoorbeeld ook een 'ingezoomd' stukje als er bijvoorbeeld bijzondere stiksel op het kledingstuk zitten. De reacties betreft de CAD's zijn namelijk positief. Dus die wil ik toch wel gebruiken.

 

Nu heb ik wel een aantal producten op voorraad maar wil ook de klant de keuze bieden een extra bestelling te doen (bijvoorbeeld een andere kleur o.d.). Is het dan verstandig een soort van brochure te maken die de klant kan aanvragen? Dus full-color met bijvoorbeeld een nog uitgebreidere selectie van de artikelen? De leverancier in Amerika wil deze dan binnen 3 tot 5 werkdagen leveren, mits de bestelling 450 euro is.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.