• 0

Klanten werven Evenementenbureau.....?

Hallo,

 

Vanaf februari is aan mij de taak om voor ons bedrijf Agent Variety, klanten te werven. Door middel van een zoekmachine ben ik hier terrecht gekomen. Tevens heb ik ook alle berichten gelezen, maar ik ben er nog steeds niet achter wat nu de beste manier is om voor een evenementenbureau klanten te werven. Het gaat hier om bedrijven en andere evenementenbureau's.

 

Via via is het idee mij toegespeeld om gewoon langs bedrijven te gaan en dan een cadeau(tje) aan de directeur te geven en zo je bedrijf kenbaar maken. Is dit een goed plan? ???

 

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hmm, als eigenaar van een evenementenbureau lijkt me dit een tijdrovende en dure oplossing. De beste reclame zijn de evenementen die je organiseert natuurlijk, dit is sowieso voor klanten reden om bij jou terug te komen.

 

Een beste manier bestaat niet echt, wij werken veel met gerichte mailings en met google adwords. Wat voor jullie werkt kan ik natuurlijk niet voorspellen, dat ligt ook aan de markt waar je je op richt?

 

Wat maakt jullie speciaal? Wat doen jullie anders als al die andere bureaus die er zijn?

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Ik kan niet wachten op het oprichtingsfeestje;-)

 

Lijkt me lastig om van nul op te starten. Probeer de contacten die je nu al hebt te benaderen die misschien een evenement zouden willen organiseren. Misschien kun je iets met een horeca bedrijf regelen? Jij de acts, zij de drank en als de omzet boven een bepaald punt stijgt wat van de inkomsten?

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vandaag een beetje blond, maar je hebt 4 bedrijven maar nog geen klanten ???

 

Tsja, op zoek naar de klant. Er zijn verschillende manieren natuurlijk, veel kleinere bedrijven zoeken nog altijd via de Gouden Gids naar een leverancier. (Echt waar! :o)

 

Je zult je moeten verplaatsen in wat de klant wil en dan gaan zoeken wat jou nou echt anders maakt. Iedereen in deze branche vindt dat ze hele exclusieve mooie feesten kunnen geven met geweldige artiesten en supergeluid...*grinnik*...en toch kom ik vaak genoeg nog heel wat bureaus tegen die niet leveren wat ze zouden moeten leveren.

 

Laten we beginnen met een superknallende website die mij als 'toekomstig' klant heel nieuwsgierig maakt. Dit mis ik op dit moment nog, de website is nog leeg...waarschijnlijk omdat er aan gewerkt wordt? Toch is die website deel van je identiteit, als ik de site nu zo zie doet ie erg magertjes aan...dit straalt dan gelijk uit op je bedrijf. Dus zorg voor een sprankelende site...dat is al het halve werk. (Helemaal als je zorgt dat je goed vindbaar bent in de zoekmachines)

 

Heb je budget voor advertenties? Denk dan eens aan Fact on Acts, Highprofile en andere boeken in evenementenland. Niet goedkoop, wel goedgelezen en bekeken.

 

*grinnik*..Een evenementenbureau dat strippers aanbied?.. ;D. Okay, de Agent Entertainment site ziet er al beter uit, alhoewel hij niet echt lekker loopt op Firefox. Zal wel gemaakt zijn voor IE gebruikers.

 

Wat ik hier echt mis is een gevoel met wie ik te maken heb. Gelikte site, maar er staat alleen maar een adres en telefoonnummer onder de contactinformatie. Misschien toch ook handig om te weten wie mijn 100.000 Euro kostende evenement gaat verzorgen? Of ben ik weer te paranoide? ;)

 

Okay, Creagent is nog niet online. Ik neem aan dat die de styling van de feesten moet gaan doen?

 

Al met al een leuke formule, maar nu weet ik nog niet wat jullie USP is? Jullie hebben exlusieve artiesten (wie dan?) met spectaculaire acts? (welke dan?)

 

Ik zou nog eens om de tafel gaan zitten om je communicatie naar buiten door te spreken. Er moet een rode draad in zitten...die mis ik nog.

 

Zo, nu heb ik mijn toekomstige concurrent toch wel even genoeg op weg geholpen... ;)

Link naar reactie
  • 0

Zoek wat grote evenementen op waar bedrijven zich zouden kunnen presenteren, maar de tijd niet hebben om er wat van te maken.

 

Er moeten bijvoorbeeld nog wat feestjes georganiseerd worden langs de www.roparun.nl aanstaande Mei. Ben bezig met wat sponsors die wel zo'n feestje willen (laten) organiseren op momenten dat wij met ons team www.innovationrunners.nl met hun naam op de schouders langs komen rennen.

 

Zo zijn er vast nog wel wat evenementen in aantocht waar je van alles om heen kunt breien.

 

Bel me maar eens, we kunnen best wat bedenken.

 

Perry

Tel.: 0252 624 824

 

 

Link naar reactie
  • 0

ben niet blond, maar gewoon slecht in engels. jammer dat al die websites dus in het engels zijn. zoek ik als nederlands bedrijf naar een evenementenburo dan klik ik deze sites als eerste weg. misschien is het toch handig om de websites 2 talig te maken, ook als je graag een internationale uitstraling wil hebben.

Link naar reactie
  • 0

Aan de websites wordt nog gewerkt....deze worden iderdaad in het nederlands, engels.

 

Agent Entertainment heeft inderdaad een klanten kring, maar dit zijn discotheek houders. Niet echt de doelgroep van Agent Variety.

 

Ik dank jullie alvast allemaal voor de tips...als jullie er nog meer weten zijn ze zeker welkom!

 

ps. ik zal je zeker snel bellen perry...thanks

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het sowieso planmatig aanpakken...helemaal als je van 0 moet beginnen.

 

Dan heb je namelijk een goede leidraad.

 

Begin met te omschrijven wie je bent en wat je doet.

Dan beschrijf je de unieke eigenschappen van je bedrijf.

 

Hierna ga je bepalen wie je doelgroep is..voor wie wil je werken?

Dan ga je kijken of er criteria zijn om deze mensen te filteren van het totalen nederlandse bedrijfsleven....

 

Hierna ga je kijken welke marktingmiddelen inzetbaar zijn in de marketingmix en je kijkt welke doelgericht en effectief zijn voor jou...

 

Als je dat voor elkaar hebt begin je rustig met stap 1...het uitvoeren van de eerste marketingactie...en zo bouw je langzaam door.

Link naar reactie
  • 0

Agent Variety is een internationaal Cirque and Theatre Company gevestigd in Nederland. Wij bieden een uitgebreid aanbod aan acts met acrobatic performers met kwaliteiten in de lucht, op stelten, met vuur, magic, animatie en ground based acts, voor alle soorten evenementen. Onze artiesten spelen ook in producties vergelijkbaar met de adembenemende shows van Cirque du Soleil en De La Guarda. Wij creëren shows, acts en producties voor clubs, evenementen, festivals, productlanceringen, bedrijfsfeesten en pretparken. Met een groot scala aan artiesten een trainingsruimte en kostuumatelier kunnen wij acts bieden voor elk evenement, in elk thema.

 

Dit is wie we zijn. Onze doelgroep is zijn bedrijven die evenementen organiseren en/of interne feesten organiseren en hiervoor mooie acts nodig hebben.

 

Dat is dus ook weer een probleem; hoe weet ik welke bedrijven bedrijfsfeesten houden en welke niet? Moet ik dan op bedrijfsgrote selecteren?

 

Donderdag komt mijn baas terug van zakenreis en dan moet ik toch iets op papier hebben staan....

Heb nu alleen dat de site niet goed is zo (dat we beter kunnen aangeven dat hij nog 'under construction' is) en dat we pas geopende bedrijven een mail kunnen sturen met een felicitatie met de opening en dan onze beste acts.

 

ps. Ik ga jou ook spoedig bellen Martin....nog meer mensen die gebeld willen worden? Doe het graag ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.