• 0

Businessplan voor winkel

Ik ben bezig met een ondernemingsplan die 2 concepten convineert.

 

1 Natuur producten kleiding van natuur materialen en accesoires vitamines, body builders voeding, accesoires en kleding

 

2 Decoratieve antiek/curiosa en interieur accesoires.

 

Het interieur straalt een 18de-eeuwse apotheek uit en de winkel wordt "Bio Empire" genoemd

 

Nu moet ik voor het ondernemingsplan de doelgroep beschijven.

 

Ik zou in gay tijdschriften en websites en sportscholen adverteren en daarom weet ik dat ik klanten van de gay comunity zou hebben.

Ik kan mij ook voorstellen dat bepaalde artikelen zouden andere soort van mensen aantrekken.

maar ik wil graag op een meer professionele manier dan door het aannemen mijn doel groep willen beschrijven. Hebt u tips? Ik ben spaanstalig sorry voor de fouten.

 

{titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

1 In het Nederlands

2 Ik heb ervaring in een winkel van natuur producten met bodybuildersvoeding met veel gay klanten.

Ook in het samelen van antiek en curiosa en restauratie.

3Het verband is diversiteit van klanten aantrekken.

4Niet alles is biologisch, dus niet de body builder voeding bij voorbeeld ik ben niet dogmatisch en ook niet de winkel.

6Gay heeft meer met body builder voeding te maken en het trekt een grote groep klanten aan die ook in natuur, stetiek en interieur geintereseerd zijn.

Ik houd niet van standard concepten, die vind ik vervelend. Daarom probeer ik iets anders te doen, anders word mijn plan een gewone bio-winkel

 

Link naar reactie
  • 0

 

Nou, dat wordt een mooie Winkel van Sinkel. Maar dat is je goed recht. ;D

 

Volgens mij kun je bij voorbaat conventionele financiers al wel afschrijven, want daarvoor heeft het concept te vweinig focus. Maar ik kan me voorstellen dat er onconventionele financiers zijn, die juist wel heil zien in dit soort concept stores. Me dunkt dat je een doelgroep meer op mind-set zou moeten definiëren, dan op andere aspecten.

 

Gay lijkt me een thema voor je communicatie-plan, maar als doelgroep zou ik mikken op (noem het) body bewust. Zoek internationale referenties in fashion, food en retail, en probeer kennis te vergaren over hun doelgroepen/klantenkring, zodanig dat het op Nederland te projecteren is. Maak onderscheid tussen kernelementen in je concept (voeding, kleding) en beschrijf de rest als productgroepen met cross-selling potentieel. Kijk ik dat verband ook naar lifestyle brands en overweeg producten onder huismerk te verkopen.

 

Voor dat huismerk leent Bio zich minder dan Empire. Waarom noem je het niet Body Tempel? Dan kun je bio als sublabel toevoegen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik neem de winkel van Sinkel als compliment.

Bedankt voor je tips TwaLevel

Ben je van de administratie van deze website? ik denk niet dat je starter bent.

Ken je onkonventionelle financiers?

Is "body bewust" de officielle "mind set" benoeming om gays of homofiele klanten in een conventionele sfeer te defineren?

 

Kern elementen in mijn concept zijn reform winkel artikelen(voeding) en interieur.(antiek en curiosa)

 

krleiding en sport voeding speelen niet een hoofdrol misschien later afhankelijk van de klanten en verkoop.

 

Huismerk zou later gebeuren, afhakelijk ook van de klanten en verkoop.

Bio staat voor reform winkel en Empire is de naam van een antiek periode in de 19de-eeuw.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn allerlei segmenteringscriteria, maar die zijn vooral bestemd voor massamarketing. Je kan je doelgroep ook afbakenen door te verwijzen naar tijdschriften, activiteiten (sport, gezond eten, antiek kopen) en verwante commerciële initatieven. Het lijkt me belangrijker dat je kan aangeven dat je inspeelt op een (internationale) trend, dan dat je met 'harde' cijfers komt, die eigenlijk boterzacht zijn.

 

De combinatie die jij voor ogen hebt is dermate ecclectisch (is dat goed nederlands?) dat je sowieso een financier nodig hebt die op z'n intuïtie en jouw drive vertrouwd. Mensen uit je doelgroep!

 

Body Bewust is gewoon een trucje om van al die stempels af te komen. Je kan zelf vast wel een andere benaming bedenken. Body Empire misschien? 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet zo bekend met de functies van deze website.

 

Gisteren probeerde ik een van de leden die hulp vragen te helpen maar het was niet mogelijk contact te nemen want hij was in een lijst van reacties.

 

Hoe kan ik onafhankelijk contact met een lid hebben, als hij in een lijst van reacties zit?

-------------------------------

1 Mijn combinatie van concepten is nieuw daarom heb ik dit bericht in de rubriek "nieuwe ideen"geplaats, ook om reacties te horen.

 

2 Ja ik ben in meer dan een reformwinkel geweest en in een gewerkt.

Ik ben klant bij verschillende: De weeschaal en Jacob o.a.

 

3 Wat mij is opgevallen op welk aspect?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Deze reactie is voor de volgende bericht van TwaLevel:

Er zijn allerlei segmenteringscriteria, maar die zijn vooral bestemd voor massamarketing. Je kan je doelgroep ook afbakenen door te verwijzen naar tijdschriften, activiteiten (sport, gezond eten, antiek kopen) en verwante commerciële initatieven. Het lijkt me belangrijker dat je kan aangeven dat je inspeelt op een (internationale) trend, dan dat je met 'harde' cijfers komt, die eigenlijk boterzacht zijn.

 

De combinatie die jij voor ogen hebt is dermate ecclectisch (is dat goed nederlands?) dat je sowieso een financier nodig hebt die op z'n intuïtie en jouw drive vertrouwd. Mensen uit je doelgroep!

 

Body Bewust is gewoon een trucje om van al die stempels af te komen. Je kan zelf vast wel een andere benaming bedenken. Body Empire misschien?"

 

Welk cijfers bedoel je zijn boterzacht?

 

Internationale trend heb ik gedeltelijk onderzoek en ben nog ermee bezig.De internationale spaanse keting van kleding winkels Zara bij voorbeeld combineert kleding met interieur artikelen en het is succesvoll.

 

In Sorrento Italie is er ook een winkel die convineert biologische artikelen met apotheek en interieur artikelen op een trendy en succesvolle manier

In Madrid is er ook een brille winkel als oude apotheek ingericht.

 

In Steden als new York of London zijn er zeker ook dit soort van ecclectische combinaties die succesvoll worden. Het is ook logisch met de internet globalisering en de sammenvoeging van culturen.

 

In een multiculturel en "easy going" stad als Amsterdam, in een gebied waar antiek/curiosa winkels geconcentreerd zijn (zoals norden markt of de spiegelgracht/straat) lijkt mij dit eclectische concept iets toepasbar.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.