• 0

calculaties/ondernemingsplan.

Ik heb een beetje basis kennis van boekhouding maar ik zou graag de calculaties voor de ondernemingsplan een betje netjes doen.

weet iemand hoe kan dit makkelijk or waar dit makkelijk geleerd kan worden of advies krijgen. Ook zou ik graag informatie over een gebruiker vriendelijk administratie software.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De dealer van natuur producten wil mij niet de prijslijst van zijn producten geven zolang dat ik niet in de KVK ingeschreven ben darom heb ik geen basis prijs om de omzet per jaar te kunnen rekenen. ook niet de aantal klanten die ik per product,per dag zou hebben.

 

Dus ik moet rekenen op basis van prosentage's de jaarlijse omzet en ook andere calculaties van bijvoorbeeld hoeveel producten de eerste keer te kopen van welke soort e.z.v.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt met de mogelijke leverancier al gebeld en uitgelegd dat je een ondernemingsplan aan het schrijven bent. En je hebt al uitgelegd dat als je je bedrijf start, dat je dan waarschijnlijk veel bij hem afneemt?

 

Als het bedrijf dan nog geen prijslijst geeft, dan zou je maar eens heel goed moeten overwegen of je nog wel zaken wil doen met dat bedrijf.

 

Het is erg lastig als een leverancier star is en niet goed meewerkt.

 

Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat vooral Nederlandse, Belgische en Amerikaanse leveranciers hier last van hebben. Het lijkt wel een soort arrogantie. Duitsers, Koreanen en Chinezen werken meestal veel beter mee, geven vaak betere service en zijn flexibeler. Met meer nationaliteiten heb ik nog geen ervaring wbt groothandels, leveranciers en producenten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.